Interior
„Nuse ridică ușile?” A fost cea mai des întâlnită întrebare din partea oamenilor cu care am interacționat de-a lungul traseului nostru. Nu e o întrebare de condamnat, având în vedere că vechile modele Lamborghini au intrat în istorie pentru acest tip de deschidere a portierelor.
În cazul lui Huracan însă, portierele se deschid normal. Nimic dezamăgitor în asta, pentru că dincolo de ele descoperi un interior care nu seamănă cu nimic din ce ai văzut până atunci.
Bine, am exagerat puțin. Seamănă pe alocuri cu Audi, pentru că înrudirea cu fratele german de concern este evidentă. Sunt mici bucăți dintr-un puzzle mare ca Audi A8. Mai exact, sunt câteva butoane de pe consola centrală care ne trimit cu gândul la Ingolstadt. Mai exact, butoanele care te plimbă prin meniul sistemului multimedia. Și ar mai fi plafoniera, dar acesta nu cred că este un detaliu pe care să te concentrezi atunci când urci prima dată într-un Lamborghini.
Ce ar trebui precizat de la bun început este preocuparea designerilor de a concentra totul în jurul șoferului. Nu există un ecran central pentru sistemul multimedia. Există doar un ecran color uriaș în spatele volanului, care servește atât ca instrumentar de bord, cât și ca sistem multimedia. Tot ce te interesează găsești acolo. Și trebuie să te obișnuiești cu asta.
Comenzile esențiale ale mașinii sunt concentrate pe volan. Nu o să găsești manete pentru faruri, semnalizare sau ștergătoare. Pentru că te-ar fi putut încurca în vâltoarea unei coborâri pe Transfăgărășan. Toate aceste comenzi au fost montate pe volan. Iar faptul că semnalizarea se face dintr-un buton, exact ca la motocicletă, ar putea să-ți aducă câteva înjurături și claxoane la fiecare schimbare de bandă, până te înveți să o folosești.
Centrarea unui Huracan Performante în jurul șoferului se simte și atunci când ridici capota portbagajului frontal. Găsești acolo doar 83 de litri, adică spațiu în care încape doar trolerul pe care îl iei cu tine în cabina avionului. Păi și pasagerul din dreapta?
Să te întrebi ce materiale găsești într-o mașină de peste 200.000 de euro, e ca și cum te-ai întreba ce se ascunde în vistieria Băncii Naționale. Lamborghini a folosit piele alcantara pentru fiecare colțișor al bordului și al plafonului. Implicit pentru volan. A instalat apoi un set de scaune din fibră de carbon, extrem de subțiri și ușoare, care îți dau impresia că mergi cu fundul direct pe asfalt. Nu sunt neapărat recomandate celor care au probleme cu spatele.
Nu în ultimul rând, sunt o mulțime de elemente construite din materialul Forged Composite, cu care Lamborghini se laudă că a reușit să reducă masa lui Performante. Este un material compozit din rășină și bucăți de fibră de carbon. Îl găsești peste tot: de la gurile de ventilație, la suprafața ușilor.
Spațiile de depozitare destul de limitate, inclusiv la nivelul portierelor, și ergonomia alambicată care cere un timp de acomodare sunt cele două aspecte pentru care interiorul lui Huracan Performante nu primește nota maximă. Până la urmă, nici o mașină nu este perfectă.
Interesant dar nu trebuie sa uitam ca si taurii care "zboara si inoata" si-o mai iau de la cate un matador, picador sau de ce nu ...toreador.....In plus de asta carnea de bovine are mult acid uric...incercati curcanul :).....Va dati seama ca la suma asta de bani iti poti face un parc auto de masini noi.....dar sa incercam o combinatie de masini exclusiviste in 234 000.....Un Nissan GTR (daca tot vreti sport) si un E -Klasse blindaj usor ....suna bine?