Tinuta de drum
Îmi va fi foarte greu să exprim cum se simte ținuta de drum a unui Lamborghini Huracan Performante. În primul rând trebuie să vă spun că există diferențe sesizabile între aceasta și cea a unui Huracan standard.
În cazul lui Performante comunică mult mai bine informații despre suprafața de rulare și atinge limite pe care nici măcar fizicienii nu le credeau posibile. Suspensia a devenit cu 10% mai rigidă mulțumită îmbunătățirilor aduse de ingineri. De asemenea, direcția electromecanică (Lamborghini Dynamic Steering) pare cel mai precis intrument pe care l-ai ținut vreodată în mână. E ca și cum ai nimeri ținta cu primul glonț tras cu o pușcă cu lunetă. E un sentiment de precizie căruia greu îi găsești corespondent.
Frânele au fost și ele îmbunătățite. Vorbim despre discuri din carbon ceramic, ventilate și perforate, cu etrieri cu șase pistonașe pe față și patru pe spate. La pachet cu anvelopele Pirelli P Zero Corsa, pedala de frână îngheață decorul în jurul tău.
De asemenea, îți conferă un sentiment de încredere înfricoșător: te îndrepți cu viteză către o culme deasupra căruia nu vezi decât cerul și aștepți calm momentul în care o să apeși frâna. E ca și cum ai găsit o formulă magică și poți să oprești timpul în loc.
La toate acestea se adaugă sistemul de tracțiune integrală Haldex, creat să te pună pe niște șine invizibile în fiecare viraj. Sistemul ESP a fost și el calibrat pentru a nu fi intruziv. Adică te trage de mâneca, dar discret. Iar asta îți permite să o iei uneori razna. Am prins asfalt ud când urcam Transfăgărășanul, iar asta s-a tradus prin două izbucniri consecutive ale punții spate și derapajul aferent.
Vă spuneam că există trei moduri de rulare: Strada, Sport și Corsa. După cum o sugerează și numele, Strada face din Huracan Performante o mașină aproape normală, cu care poți rula în fiecare zi, mai ales că ai la dispoziție un sistem electronic gata să ridice garda la sol atunci când trebuie să treci peste o denivelare. Transmisia schimbă devreme, suspensia este ceva mai calmă, iar resursele motorului sunt într-o stare latentă.
Modul Sport este cel pe care l-am utilizat cel mai des în urcarea pe Transfăgărășan. Este o combinație perfectă între agilitate, intuiția perfectă a transmisiei și resurse fantastice. Corsa este înspăimântător: fie că te sperie sunetul evacuării, fie ideea că sistemele electronice sunt ceva mai permisive.
Interesant dar nu trebuie sa uitam ca si taurii care "zboara si inoata" si-o mai iau de la cate un matador, picador sau de ce nu ...toreador.....In plus de asta carnea de bovine are mult acid uric...incercati curcanul :).....Va dati seama ca la suma asta de bani iti poti face un parc auto de masini noi.....dar sa incercam o combinatie de masini exclusiviste in 234 000.....Un Nissan GTR (daca tot vreti sport) si un E -Klasse blindaj usor ....suna bine?