Lamborghini Huracan Performante

5.2 Benzina (V10) 640CP 4x4 Aut7

Tinuta de drum

5.0

Îmi va fi foarte greu să exprim cum se simte ținuta de drum a unui Lamborghini Huracan Performante. În primul rând trebuie să vă spun că există diferențe sesizabile între aceasta și cea a unui Huracan standard.

În cazul lui Performante comunică mult mai bine informații despre suprafața de rulare și atinge limite pe care nici măcar fizicienii nu le credeau posibile. Suspensia a devenit cu 10% mai rigidă mulțumită îmbunătățirilor aduse de ingineri. De asemenea, direcția electromecanică (Lamborghini Dynamic Steering) pare cel mai precis intrument pe care l-ai ținut vreodată în mână. E ca și cum ai nimeri ținta cu primul glonț tras cu o pușcă cu lunetă. E un sentiment de precizie căruia greu îi găsești corespondent.

Frânele au fost și ele îmbunătățite. Vorbim despre discuri din carbon ceramic, ventilate și perforate, cu etrieri cu șase pistonașe pe față și patru pe spate. La pachet cu anvelopele Pirelli P Zero Corsa, pedala de frână îngheață decorul în jurul tău.

De asemenea, îți conferă un sentiment de încredere înfricoșător: te îndrepți cu viteză către o culme deasupra căruia nu vezi decât cerul și aștepți calm momentul în care o să apeși frâna. E ca și cum ai găsit o formulă magică și poți să oprești timpul în loc.

La toate acestea se adaugă sistemul de tracțiune integrală Haldex, creat să te pună pe niște șine invizibile în fiecare viraj. Sistemul ESP a fost și el calibrat pentru a nu fi intruziv. Adică te trage de mâneca, dar discret. Iar asta îți permite să o iei uneori razna. Am prins asfalt ud când urcam Transfăgărășanul, iar asta s-a tradus prin două izbucniri consecutive ale punții spate și derapajul aferent.

Vă spuneam că există trei moduri de rulare: Strada, Sport și Corsa. După cum o sugerează și numele, Strada face din Huracan Performante o mașină aproape normală, cu care poți rula în fiecare zi, mai ales că ai la dispoziție un sistem electronic gata să ridice garda la sol atunci când trebuie să treci peste o denivelare. Transmisia schimbă devreme, suspensia este ceva mai calmă, iar resursele motorului sunt într-o stare latentă.

Modul Sport este cel pe care l-am utilizat cel mai des în urcarea pe Transfăgărășan. Este o combinație perfectă între agilitate, intuiția perfectă a transmisiei și resurse fantastice. Corsa este înspăimântător: fie că te sperie sunetul evacuării, fie ideea că sistemele electronice sunt ceva mai permisive.

  • Tembelus Rex, miercuri, 19.07.2017 11:08

    Interesant dar nu trebuie sa uitam ca si taurii care "zboara si inoata" si-o mai iau de la cate un matador, picador sau de ce nu ...toreador.....In plus de asta carnea de bovine are mult acid uric...incercati curcanul :).....Va dati seama ca la suma asta de bani iti poti face un parc auto de masini noi.....dar sa incercam o combinatie de masini exclusiviste in 234 000.....Un Nissan GTR (daca tot vreti sport) si un E -Klasse blindaj usor ....suna bine?

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 11:52

    @Tembelux Asa poti sa-ti faci flota de 25 Loganuri in culori diferite si castigi lunar 230k euro ;-P

  • Dodo, miercuri, 19.07.2017 12:50

    @AM: Felicitari pt test; un model deosebit de la un producator de renume. La cat mai multe de acest gen!! PS: In ciuda faptului ca nu o sa-mi permit asa ceva niciodata, decat daca poate castig la loto ;)

  • Tembelus Rex, miercuri, 19.07.2017 12:57

    sau si restul care vor mai da replici acide.....e OK masina nu are nimeni nimic cu ea ....atata doar ca e o masina de vis, putin sau deloc accesibila cititorilor automarket si nu numai......IDEEA ERA CA E O MASINA DE FITE, BASINI, FIGURI.....IMAGINE (din nou)......nu e o masina pe care o poti folosi zi de zi cum este spre exemplu un 911 (asta daca urati marcile japoneze)..... .oricine stie ca in viata de zi cu zi un 911 e mai practic decat un Ferrari sau Lamborghini....da de acord au farmecul lor....DAR....un Brabus sau o Supra iti ofera satisfactii mai mari (nu de dragul de a fi Gica contra)...pentru iubitorii de germane ....credeti ca un M3 sau un GTR si diferenta de bani in buzunar nu v-ar satisface?????.......hai sa fim seriosi .....lasati feelingul si RACHETELE....coborati cu picioarele pe pamant.......

  • Adrian C, miercuri, 19.07.2017 13:15

    Frumos tauras. O masina de vis chiar daca mie mi-a placut mai mult prima generatie de Gallardo strict ca design. Cred ca si voi sunteti de acord ca nu e o masina de Romania. Chiar o distrugi pe drumurile noastre si e si incomoda la cate gropi trebuie sa suporti cu ea fiind foarte rigida. Si totusi daca iti place si ti-o permiti, cred ca ai si ceva bani sa o duci pe un circuit privat chiar si in Romania cum este Motorpark de la Adâncata.

  • Bik, miercuri, 19.07.2017 14:10

    Au testat doar suspensiile probabil pe drumul ala...:)))

  • Barto, miercuri, 19.07.2017 15:12

    Mai exista grupul VAG? Eu parca stiam ca se numesc Porsche acum...

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 17:16

    @ Tembelus Pai TU ai fost "acid". Eu ti-am dat o alternativa, la fel cum ai facut si TU. Acum depinde ce criterii te "satisfac. Poate nu doar timpii 0-100km/h. In plus 0-200 la LAmbo e mai rapid decat la GT-R. Ti-o spun ca fost fan GT-R. Pana nu au reusit sa demonstrreze minciuna cu 0-100km/h in 2-2.4 sec pt GT-R Nismo. In plus s-au facut de tot rasul la LeMans cu acel LMP1 FWD, care a fost batut de masini LMP2. Plus ca se vede ca tot e plasticos, interior, exterior. Si nu are un sunet al motorului care sa te "satisfaca" (apropo). E un sunet tocit si fad pt o masina supersport.

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 17:21

    Si nu-mi spune de GT-R tunate de 2000cp, fiindca e plin de Lambo de > 2000 cp (lejer). La 5.2l e o banalitate fata scoti 2000cp, fata de GT-R de 2000 cp, scos nu din 3.8 stock, ci cu stroker kit de 4.0-4.2l. PS Nu-s fan Lambo. Prefer Porsche 911 turbo s pt awd si McLaren 675 LT, care le rupe pe toate. Asa poti sa-ti iei un golf R si il tunezi la 600cp si se bate cu GT-R si iesi mai ieftin. Poti sa-ti iei si un Trabant si pui un motor potent si iesi si mai ieftin. Cunosc paradigma ta. Si eu gandeam la un moment dat ca tine. Numa bine si japonezul "Hai!"

  • S, miercuri, 19.07.2017 20:43

    Lucrurile bune costa. Niciodata un E30 tunat de 1000cp nu o sa aibe "ACEL CEVA" pe care il are un Huracan de exemplu. Masinile iesite din fabrica care au fost gandite sport, emana asta prin toti porii, au participat o multime de oameni inteligenti, s-au facut enorm de multe calcule, teste, etc. Totul e pus cu precizie si fiecare piesa are rolul ei. Lasati voi masinile de duzina care au cate un motor modificat si sute de cai. Un super sau hyper car si cand sta pe loc arata bine.

  • gogu, marţi, 25.07.2017 11:31

    voi va certati si istia de la automarket nici macar nu au facut ei testul, filmarile cu cele trei lombo apar mai pe la toate emisiunile tv auto

  • gogu, marţi, 25.07.2017 11:33

    ps. facesa ca este un clip de promovare pentru Lamborghini Huracan Performante, pe Transfăgărășan

  • adi, miercuri, 25.04.2018 14:55

    parca tot Laguna mea din 2012 e mai faina:)...mdah...super masina...pt cine isi permite...cu 234.000 de euro sincer mi-as cumpara un SUV gen TOUAREG sau VELAR pt iarna, si un Audi A5 pt vara. si m-ar costa vreo 150.000 de euro...cu restul de 80.000 de euro i-as pastra pentru intretinerea masinilor MULTA VREME!