Tinuta de drum
La volanul lui Lamborghini Huracan Tecnica treci printr-un carusel de emoții care nu pot fi exprimate, pe deplin, în cuvinte. Trebuie să fii acolo, să simți toată puterea pe care o controlezi cu piciorul tău stâng, să auzi urletul motorului V10 când ajunge la 8.000 de rotații pe minut, să simți cum trece prin tine sunetul admisiei.
Sistemul pneumatic de ridicare a punții față, opțional ce-i drept, este foarte util. Te ajută să treci cu bine peste toate denivelările din asfalt și mai ales peste limitatoarele de viteză înalte.
Huracan Tecnica este echipat, standard, cu un sistem de direcție integrală, ceea ce înseamnă că virează și cu roțile spate. Asta înseamnă că mașina este foarte ușor de manevrat în parcare sau în spațiile strâmte, iar pe viraje este mult mai controlabilă.
Chiar și pe autostradă, Huracan Tecnica se simte aproape ca o mașină obișnuită. La 130 de km/h poți să porți liniștit o conversație cu pasagerul din dreapta, asta dacă nu calci mai tare pedala de accelerație și se deschid clapetele sistemului de evacuare. În acest caz, subiectul vostru de conversație va trece în plan secund, iar sunetul motorului V10 va întreține atmosfera.
Dacă nu faci asta și menții o turație constantă, vei observa că se activează sistemul de dezactivare a cilindrilor, pentru un consum redus de combustibil.
Pe drumurile virajate, acolo unde îți permit condițiile, este păcat să nu selectezi modul de rulare Sport. Sistemul de control al tracțiunii este amorțit, transmisia devine mult mai ascuțită, iar clapetele evacuării sunt mereu deschise.
Acum ai toate condițiile pentru a simți ce poate modelul italian. În limitele legii, desigur. Deși are roți motrice spate, acest lucru nu se simte, în sensul că mașina nu tinde să aibă un comportament supravirator. Este foarte stabilă, iar direcția are precizia unui ceas elvețian.
La fiecare schimbare a treptelor de viteză, inima ți se umple de bucurie iar mintea ți-o ia razna, mai ales dacă alegi să treci cutia de viteze în modul manual și să utilizezi padelele din spatele volanului. Acestea nu se învârt odată cu volanul, astfel că este ușor să le ții minte poziția.
În timp ce conduceam, am făcut o remarcă: "Nu poți tu reacționa pe cât de rapid schimbă cutia asta de viteze". Și îmi mențin părerea. Este de-a dreptul sublimă.
Modul Corsa amorțește și mai tare sistemul de control al tracțiunii și îți permite să îți etalezi abilitățile de șofer. Deși, e clar că pentru Corsa trebuie să dezvolți și abilități de pilot.
Demult n-am mai avut onoarea/plăcerea de a citi un articol atât de reuşit (aproape ireproşabil...) pe AM (iar de regulă eu probez răbdarea de a parcurge cap-coadă ceea ce sesizez de la bun început că merită). Ştiţi butada (emisă de un clasic în viaţă) : iarna nu-i ca vara. Nici…V8 ca V10 (chit că motorul în speţă derivă de la un V8 de A.U. – apropo, tocmai din postura de fan OOOO decretez: singurul V8 al “ingolstadtienilor” de care nu se cade să te îndoieşti este un…”dizăl”, recte 4.2 TDI; toată viaţa îl voi recomanda, feroce chiar, dragă…Mafănikkk). Eh, “sufletul” de Lambo va avea întotdeauna aromă de V12, dar, într-adevăr, acest 5.2 V10 N.A. (deşi – subliniez: opinie pur personală – aş prefera oricând 5.0 V10 TFSI, 100 % concepţia lui A.U., başca exclusivist: doar pentru C6 RS 6) “te bagă în boală”. Totuşi, eu m-aş dedica break-ului de (înaltă) performanţă (de! – de felul meu, sunt net plebeic şi voi avea grijă prioritară ca doar aşa să cobor de pe planetă, între timp şi oprită, şi salvată :D), deşi realizez (în mod obiectiv) că – pe şosea, cel puţin – “ADN”-ul sport al supercarului (oricare!) nu admite comparaţie, implicit nici concurenţă. PS. Viitorul începe cu "V", dar se sfârşeste cu V.