Motor / Transmisie
Lamborghini Urus pregătește surprize importante sub capota inspirată de Miura. O mulțime de premiere pentru brand, cum ar fi primul V8 al gamei actuale, primul motor cu două turbocompresoare. Tot acest ansamblu, migălit cu aceeași grijă de inginerii din SantAgata Bolognese, împrumutat, e drept, de la părintele VAG, dezvoltă un pachet de resurse impresionant. Este, fără îndoială, cel mai generos pachet oferit în prezent pe un SUV de serie.
Sunt 650 de cai putere la 6000 de rotații, acolo unde motorul se apropie de limitare și unde evacuarea începe să sune ca o mitralieră. De altfel, sunetul evacuării este cel care va tria clienții SUV-urilor de lux, fiind capabil să-i deturneze de la achiziția unui Porsche Cayenne sau Bentley Bentayga.
Cu o seară înainte de test, stând la masă cu Maurizio Reggiani, inginerul șef care a supervizat proiectul Urus, am aflat cât de important este sunetul pentru Lamborghini. Se investesc sume uriașe, iar fiecare notă gravă a celor patru țevi este atent studiată și mai apoi aprobată de Stefano Domenicali, directorul general Lamborghini.
În cazul lui Urus, inginerilor le-a ieșit un sunet la fel de sportiv, agresiv, gata să-ți provoace timpanele. E drept că nu este atât de metalic precum cel al lui Huracan sau Aventador, care au motoare V10, respectiv V12. Chiar și așa, este SUV-ul care îți încântă cel mai bine urechile.
Cât privește resursele, este lesne de înțeles ce înseamnă 650 de cai putere. Chiar și pe o mașină care cântărește aproape 2.2 tone, există o explozie fantastică, menită să te lipească cu capul de tetieră și să îți transmită fiori reci pe șira spinării. Modul în care accelerează mastodontul este de-a dreptul înfricoșător.
Sunt mai multe moduri de rulare, însă e limpede că, asemeni lui Huracan și Aventador, Corsa este cel care pune cel mai bine la lucru resursele de sub capotă. Și este, totodată, cel care face evacuarea să se audă divin.
Cuplul motor de 850 de Nm, extrem de generos, face ca Urus să aibă mereu resurse nebănuite. El se simte în intervalul 2250-4500 de rotații, adică o plajă de cuplu extrem de generoasă. În acest interval și chiar dincolo de el, Urus este o adevărată fiară, gata să devoreze asfaltul și să-ți ofere senzații mai tari decât un Blackjack jucat pe cea mai mare miză din viața ta.
Daca la productia de masa italienii mai sau cate un rasol, pentru supercar-urile exotice ne demonstreaza ca stiu sa stapaneasca arta si tehnica de cea mai inalta clasa. Asa cum in Formula 1 Ferrari par sa se regaseasca dupa 3 campionate naucitoare cu Mercedes, Lamborghini confirma la nivelele stratosferice ale automobilelor de lux ca stiu meserie iar calitatea si perfectiunea nu este doar apanajul germanilor. Desi nu place multora, asocierea cu Audi le-a adus o crestere spectaculoasa a calitatii si a vanzarilor. Ferrari au reusit-o pe barba lor. Dar amandoua firmele reprezinta pentru mine equivalentul automobilistic al artei italiene. Bafta multa Lamborghini, si felicitari autorului. E o placere sa citesti articole scrise cu inima.