Interior
Dincolo de portierele cu geamuri fără rame, e o adevărată desfășurare de forțe a artizanilor Lamborghini. E un festival de materiale nobile. Ajungi să ai patru tipuri de material pe portiere sau pe planșa de bord. Plasticul e considerat blasfemie, de aceea a fost îmbrăcat în piele sau Alcantara. Urmează un strat de lemn și apoi unul de aluminiu. Pe versiunile echipate cu un pachet de fibră de carbon, materialul ușor înlocuiește lemnul.
Pe mașina de test, o mare parte din planșa de bord și întreaga consolă centrală au fost placate cu fibră de carbon. Plafonul, bineînțeles, este în întregime acoperit cu Alcantara. Finisajele sunt excepționale, iar mirosul pielii din habitaclu contribuie și mai mult la aerul extravagant. Aș risca o blasfemie și aș spune că e un miros similar cu cel pe care îl găsești în modelele Audi.
Dacă te uiți mai bine la puținele butoane rămase în habitaclu, o să înțelegi că nu e tocmai o blasfemie și că Urus are câteva detalii în comun cu modelele Audi. Spre exemplu, butoanele de pe consola centrală (frâna de parcare, butonul camerelor video), cele de acționare a geamurilor și plafoniera principală.
Pe volan o să descoperi chiar niște butoane de Volkswagen, ceea ce nu e tocmai onorant.
Spre deosebire de toate celelalte modele din gama Lamborghini, Urus oferă un detaliu inedit: spațiu. Ai un al doilea rând de scaune, adică o banchetă spate. Raportându-ne la celelalte modele, adică Huracan și Aventador, putem spune că Urus este cel mai altruist Lamborghini construit vreodată.
Oferă o banchetă spate cu două sau cu trei locuri și un spațiu extrem de generos la nivelul picioarelor. Și la nivelul capului e bine, oficialii Lamborghini afirmând că aici pot călători chiar și adulți cu înălțimea de 1.90 metri. Tunelul central este destul de coborât, deci încape și al treilea pasager. Habitaclul dispune de spații de depozitare destul de generoase la nivelul portierelor, o cotieră destul de mică și spațiu pentru pahare pe consola centrală.
Urus duce lipsa unui spațiu de depozitare a telefonului mobil, deși există un fel de nișă, ascunsă în spatele consolei centrale.
Portbagajul este și el extrem de generos, însumând 616 litri. Nu este la fel de mare ca cel al lui Porsche Cayenne sau ca cel al lui Volkswagen Touareg. Și BMW X5 M și Mercedes GLE63 AMG sunt mai generoase, oferind peste 650 de litri. Nu mai vorbesc despre Range Rover Sport SVR și cei 750 de litri ai săi. Doar Bentley Bentayga și Maserati Levante sunt mai zgârciți în volum.
Daca la productia de masa italienii mai sau cate un rasol, pentru supercar-urile exotice ne demonstreaza ca stiu sa stapaneasca arta si tehnica de cea mai inalta clasa. Asa cum in Formula 1 Ferrari par sa se regaseasca dupa 3 campionate naucitoare cu Mercedes, Lamborghini confirma la nivelele stratosferice ale automobilelor de lux ca stiu meserie iar calitatea si perfectiunea nu este doar apanajul germanilor. Desi nu place multora, asocierea cu Audi le-a adus o crestere spectaculoasa a calitatii si a vanzarilor. Ferrari au reusit-o pe barba lor. Dar amandoua firmele reprezinta pentru mine equivalentul automobilistic al artei italiene. Bafta multa Lamborghini, si felicitari autorului. E o placere sa citesti articole scrise cu inima.