Motor / Transmisie
Atunci când a fost lansat inițial, Lamborghini Urus a fost primit cu reticență de către fanii brandului. De înțeles, până la urmă, având în vedere ce tip de mașini a construit producătorul italian de-a lungul timpului. Ei bine, Urus a dovedit nu numai că a fost o idee bună, ci a și devenit cea mai bine vândută mașină Lamborghini din gama actuală, o performanță la care puțini se așteptau.
Anul acesta, Urus a primit un facelift, care aduce în fața potențialilor clienți două modele distincte, dar care folosesc același tren de rulare: o variantă îmbunătățită a V8-ului introdus inițial pe SUV-ul italian. Așadar, vorbim tot de 4 litri, tot de două turbine, dar acum cu 16 CP în plus, totalul ajungând la 666 CP și 850 Nm cuplu.
Resursele sunt în continuare trimise către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală, orchestrat de cutia cu 8 trepte de la ZF, cu convertizor de cuplu, pe care o știam de ceva timp.
Ar fi redundant să mai menționez faptul că acest tren de rulare a fost perfecționat de-a lungul timpului, astfel încât nu prea ai cum să îi găsești cusur. Sigur, unii fani Lamborghini ar fi vrut, probabil, o soluție tehnică fără convertizor de cuplu, pentru schimburi de trepte mai brutale. Îi înțeleg, dar, cumva, cei de la Lamborghini au reușit să îi imprime un caracter special acestei transmisii. Dacă rulezi în modul Corsa, schimburile de treaptă sunt aproape brutale. Sigur, nu la nivelul unei cutii cu dublu ambreiaj, de exemplu, dar destul cât să le simți.
Iar motorul... Motorul e o binecuvântare în formă de cilindri. Sunetul este cel care îți ridică pulsul încă de la început. Cei de la Lamborghini au spus întotdeauna că sunetul este esențial pentru modul în care percepi un produsul, iar Urus Performante are câteva atuuri în acest sens.
De exemplu, evacuarea acestui model special este făcută din titan, pentru a-i reduce greutatea. În același timp, titanul are altă rezonanță, iar sunetul este absolut intoxicant și te face să circuli numai în modul Corsa, pentru a auzi acest răget cât mai des. Probabil de aceea multă lume crede că șoferii de Lamborghini Urus sunt prea agresivi în trafic... Acum înțeleg!
Odată pus în mișcare, resursele generoase sunt așezate cu meticulozitate pe asfalt, iar explozia pe care o resimți la fiecare călcare a accelerației dă dependență. Cuplul maxim de 850 Nm este livrat de la 2.250 RPM, iar asta înseamnă opulență. Vrei și puterea maximă? Urcă până la 6.000 RPM și te vei simți de parcă ești gata să decolezi.
Ce atata ecologizare, pentru cei cu bani se poate orice. Si iata adevarata ipocrizie a industriei auto si a societatii. Pentru cei mai putin rasfatati de soarta petarde de 0.9 sau maxim 1,2 iar pentru cei bogati de la 4 litri in sus. Plus consumuri de minim 14. Pentru ca...de ce nu? Lasa-i pe altii sa inghita prostia cu electrificarea si ecologia, cand ei se dau cu monstruozitati d-astea. Asa ca aia de ii dau inainte cu impunerea masinilor cu motor de mixer sau drujba si cu autonomie de jumatate de autostrada in mod real nu au decat a isi bage-n dos "minunile tehnologice".