Interior
Clienții tradiționali Lamborghini sunt obișnuiți cu un anumit nivel de opulență și detalii, pe care le găsești doar pe produsele din acest segment. Iar Urus nu se dezminte, fiind fidel principiilor înrădăcinate în ADN-ul italienilor. Vorbim despre un mix de materiale de calitate, de la piele, la Alcantara din belșug. De la sticlă la fibră de carbon și metal. Pielea a fost folosită cu precădere pe scaune, mai precis pe lateralele lor, Alcantara fiind, se pare, materialul de bază aici. Acesta a fost întins pe plafon, stâlpi, scaune, tetiere, volan, cotiere și cam peste tot pe unde privești cu ochii.
Finisajele sunt și ele demne de taurul de pe capotă, dar există și părți ceva mai puțin bune. De exemplu, anumite zone par să fi fost uitate de echipa care se asigură de controlul calității, iar un plastic nedemn de sigla Lamborghini a fost utilizat acolo. Butucul volanului este un astfel de exemplu, la pachet cu butoanele de pe spițele acestuia, care par a fi luate direct de pe un Audi A4. Ce-i drept, însă, am scăpat de plasticul nelipsit de pe panourile ușilor, acesta fiind acoperit acum de Alcantara, cu tradiționalele cusături contrastante la pachet.
Pe mașina de test, o mare parte din planșa de bord și întreaga consolă centrală au fost placate cu fibră de carbon și, cumva, s-a potrivit de minute în habitaclul ultra-sportiv al lui Urus Performante. Inscripțiile de pe lateralul scaunelor față îți aduc aminte în ce model ești, în caz că suferi de amnezie temporară, indusă de accelerațiile brutale ale mașinii.
Urus are chiar și un caracter practic, dacă vrei. De altfel, suspiciunea multora este că fix acest atribut l-a transformat într-un best-seller. Spre deosebire de modelele „normale” Lamborghini, unde poți înghesui maxim 2 persoane, în Urus poți acomoda, lejer, 4 adulți. Spațiul este îndestulător pentru orice configurație, inclusiv la cap, pe bancheta din spate, în ciuda profilului acoperișului.
Habitaclul dispune de spații de depozitare destul de generoase la nivelul portierelor, o cotieră destul de mică și spațiu pentru pahare pe consola centrală.
Portbagajul este și el extrem de generos, însumând 616 litri. Dacă ne uităm la rivalii menționați mai sus, Purosangue are doar 473 de litri la dispoziție, iar Bentayga 484. Aston Martin DBX punctează aici, cu ai săi 632 de litri.
Ce atata ecologizare, pentru cei cu bani se poate orice. Si iata adevarata ipocrizie a industriei auto si a societatii. Pentru cei mai putin rasfatati de soarta petarde de 0.9 sau maxim 1,2 iar pentru cei bogati de la 4 litri in sus. Plus consumuri de minim 14. Pentru ca...de ce nu? Lasa-i pe altii sa inghita prostia cu electrificarea si ecologia, cand ei se dau cu monstruozitati d-astea. Asa ca aia de ii dau inainte cu impunerea masinilor cu motor de mixer sau drujba si cu autonomie de jumatate de autostrada in mod real nu au decat a isi bage-n dos "minunile tehnologice".