Lexus ES

Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport

Motor / Transmisie

4.0

Pe piața din Europa, Lexus aduce o unică versiune de motorizare. Este vorba de Lexus ES 300h, un hibrid dedicat berlinei de segment D. În Statele Unite, clienții pot alege și motorizări pe benzină fără sistem hibrid. 

Lexus ES 300h folosește un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri cu ciclu Atkinson și un motor electric amplasat pe puntea față. Puterea totală oferită de sistemul hibrid este de 218 cai putere. Motorul pe benzină de 2.487 cmc este responsabil pentru 178 CP la 5.700 rpm și un cuplu de 221 Nm între 3.600 și 5.200 rpm. Motorul electric joacă și rol de generator și oferă 120 CP și 202 Nm. 

Sistemul hibrid al modelului ES 300h a fost calibrat pentru confort, nu pentru sportivitate. Inginerii Lexus și-au dorit un model care să ofere celui de la volan o călătorie serenă și în mare parte au reușit. 

Sistemul hibrid își face treaba foarte bine, deși uneori se simte când motorul termic se oprește. În oraș, sistemul folosește din plin energia electrică, reducând folosirea motorului termic pe cât posibil.

Transmisia este asigurată de o cutie de viteze cu variație continuă (e-CVT) specifică modelelor Toyota și Lexus. Deși nu am simțit nevoia, cutia oferă și posibilitatea de a simula treptele de viteză având clapete pe volan și poziție manuală a levierului.

  • cos, vineri, 31.05.2019 13:04

    Faina masina, exotica pe aici dar...desi am doua japoneze 'normale' in curte, daca mi-as permite o masina de genul asta tot un E sau un 5 as alege :)

  • Kirotractor, vineri, 31.05.2019 13:55

    O limuzină elegantă și cu stil original, deși prea mare la 5 m - nu doar pentru gusturile mele *downshifted*, ci mai ales pentru un hibrid al cărui avantaj major -- consumul f. mic urban -- intră în contradicție cu dimensiunile. Fiabilitatea-record a diviziei de lux Toyota n-are rost s-o mai laud eu, da-i clar că-n Europa nu va avea niciodată succesul de peste Marea Băltoacă. Unde nici CVT-ul pare să nu deranjeze ca aici. ...Chiar dacă prețul e competitiv cu tripleta germană plug-in-izată (din motive de ipocrizie a testelor de emisii), în ciuda taxelor vamale aplicate japonezelor venite *de la mama lor*. Nu mă văd deci la volanul ei nici măcar în altă viață. :-)

  • sw, vineri, 31.05.2019 14:34

    asta vroiam si eu sa zic... e nu doar mare, e uriasa ...in rest, sistem hibrid de nota 11

  • dan_grc, vineri, 31.05.2019 14:53

    Îmi place interiorul, original, calitativ, iar prețul chiar este decent pentru clasa asta, concurența este cu 50 % mai scumpă, nu doar cea germană.

  • pipo, vineri, 31.05.2019 15:36

    @dan_grc : banuiesc ca ai vrut sa scrii 5-10% ! Pret decent !??...asa o fi...dar nu pe la noi ,unde asta-i pretul mediu al unei locuinte in marile orase.

  • Sam93, vineri, 31.05.2019 15:50

    Masina asta ar merita 5 stele pentru simplul fapt ca e de vreo 20 de ori mai fiabila si rezistenta decat orice masina germana din clasa ei. Eu mi-as lua una daca as cauta o masina mare, comfortabila si calitativa. Lexus inca face masini de lux in adevaratul sens al cuvantului, adica masini definite prin calitate, durabilitate si comfort. Restul fac niste glume proaste, definite de 'wow factor' bazat pe jucarii electronice care se strica usor. Chiar nu inteleg de ce mi-as irosi vreodata zeci de mii de euro pe un produs care nu ofera o durabilitate, fiabilitate si calitate superioara masinilor de volum.

  • dan_grc, vineri, 31.05.2019 17:00

    @pipo Vezi cât costă clasa E, seria 5, Volvo S90, hibride, ajung pe la 70-80.000 euro lejer. Și da, prețul este decent, având în vedere că există modele Hyundai de exemplu care se apropie de 50.000 euro .

  • Andrei, vineri, 31.05.2019 19:33

    Masina asta nu o poti compara cu premiantii clasei decat la capitolul dimensiuni. In rest, motor, cutie, dinamica, performante, infotainment samd slabe, impardonabil de slabe pentru pretul imens cerut pentru o masina ce se simte deja imbatranita. Un nou esec marca Lexus. Nu inteleg ce legatura este intre acest Lexus (de fapt o Toyota reciclata)si un Serie 5, de exemplu.

  • @Andrei, sâmbătă, 01.06.2019 02:27

    Cîinii latră, caravana trece. Ai pus mana pe unu? Inainte sa trantesti teorii ale chibritului?! Cutie slaba motor slab? Pun pariu pe viața ta că unu de ăsta bate un 525d F10 2.0 bi-turbo diesel de 218 cai, care nici măcar nu viseaza la consum de 6,2 in oraș. Mai mult ca atât: spre deosebire de căcatu ăla de propeller albastru, asta mai are și fiabilitate in ea. La ea bateria ține mai mult decat motoru de bemveu. Și atenție, spun asta din experiența proprie ;) Experți care stau pe canapea cu chipsurile in mana, si comenteaza ei, cine e Lexus si cine bemveu

  • PS, sâmbătă, 01.06.2019 02:32

    Mai opriti-va naibii din a pune botu la cifrele astea oficiale. Căutati pe net cât face ea 0-100. Dar mai ales cât face ea 100-200 sau 80-160 sau 80-180. Și comparati-o cu putoarea de 525d F10 cu 2 turbine Diesel.

  • dan_grc, sâmbătă, 01.06.2019 10:09

    Propelerul albastru a pus motoare pe Supra, iar dacă faci comparații, vorbește de actuala seria 5, nu vechiul model.

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 10:56

    Crezi că au pus motorul ăla de ce? Că nu au putut sa il aiba pe a lor? Avand in vedere că Supra va fi in editie limitata nu au mai vrut sa cheltuie bani pentru constructia altui motor ;) A fost o situatie de win-win pentru ambe companii. Deci, pur business....pentru cei care cred ca proștii ca "ba. Nu au putut face motorul lor" Sa iti zic si eu cate piese OEM are un bmw/vag/Mertz de la japonezi?

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 10:58

    Vorbesc de vechea generatie, că aia are diesel de 218 cai

  • dan_grc, sâmbătă, 01.06.2019 11:44

    Nu este vorba că n-au putut face motorul lor, este vorba că panaramele de motoare Bmw există pe Toyota, deci te sfătuiesc să te calmezi :).

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 11:50

    "Te sfatuiesc sa te calmezi" - mai exact ce vrei sa imi spui prin asta?? Ce sa ma calmez?! Am zis ceva gresit? "Panaramele de motoare" ....care de fapt e UNUL singur, si ala in editie limitată....in timp ce bmw de-a lungul timpului pe o tonă de modele si produse in masă cumpara tehnică japoneză ;)

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 11:56

    Și tot ce scriu eu aici nu o lua ca ceva anti-bmw. Mie imi plac unele bmw-uri. Si Audi. Dar sunt contra la dezbaterile astea "japonezii vs germanii". Ambii dezvoltă, si ambii se ajuta unii pe altii.

  • dan_grc, sâmbătă, 01.06.2019 12:07

    Bmw și Toyota au colaborat încă din 2012, ai auzit de motoare diesel Bmw 1.6 și 2.0 puse pe Auris și Avensis ? Câțiva ani, Toyota a vandut în Europa bine merci aceste modele cu motoare Bmw, apoi a venit Dieselgate, dar cred că înțelegi ce-am vrut să spun. Ce înseamnă să te calmezi ? Înseamnă că Bmw nu este așa varză la motoare cum crezi .

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 12:15

    Știu. Și pana la urmă s-au vandut cateva in cruce. De unde ai luat ca "bine-merci" ?!?! Toyota a investit in hybrid inca din 1997. Nemții in Diesel. Si Investitia nemtilor s-a dovedit a fi depășita, dupa atatia ani. Cine e mai varza?! Și cand zic "Diesel - tehnologie moartă" nici nu fac aluzie la Dieselgate. Bmw nu-i varză, dar oricum e mai varză la fiabilitate. Și treaba asta n-o poti contesta.

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 12:18

    Faptul ca toyota a ales bmw, nu schimbă faptul că trebe sa cheltui 1000 euro sa schimbi o distributie de N47, culmea ca la nemți metalul (lantul) tine cat guma (cureaua)...asta cand motoarele au trecut pe lanț ca sa tina de 3x mai lung. FIASCO, logică germana. Să scoti motorul de pe caroserie, sa schimbi o distributie. Si dupa aia mai aratati cu degetul la Renault, ca e greu de deservit că e prost amplasat totul

  • dan_grc, sâmbătă, 01.06.2019 12:21

    Bmw este în media clasei la fiabilitate, în condițiile în care au multe modele și motoare, Lexus este mai fiabil, dar când folosești 2.5 aspirat, normal că se strica mai greu.

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 12:45

    Țin cont de experienta oamenilor, nu de ratingurile astea care se fac, unde uneori nici măcar logica nu au. Bmw nu este o marcă fiabilă. "In mediea clasei" asta nu inseamna fiabil... PS: Lexus LS500 are V6 biturbo de 400+ cai , și IS200t (mai nou 300) are 2.0 turbo de 245cp. Plângeri de-ocamdata nu sunt. Un fun fact - la LS500 turbocompresoarele sunt dezvoltate in-house de Toyota/Lexus, spre deosebire de BMW la care turbocompresoarele sunt aproape toate Mitsubishi

  • dan_grc, sâmbătă, 01.06.2019 13:31

    Discuții fără sfârșit, eu pun capăt aici, Bmw nu este nicidecum un " cacat de propeler albastru", cum nici Lexus nu este super marca cu care vrei să convingi audiența, dacă am lăudat modelul testat nu înseamnă că ceilalți sunt vai de capul lor, până una alta Lexus este o marcă ce depinde 100 % de Toyota, Bmw nu depinde de nimeni, doar de ei, cel puțin până în prezent, deci lasă hatereala, iar dacar mai continui cu jde mii de exemple cu Lexus, s-ar putea să-mi aduc aminte de cineva, cineva care avea coșmaruri cu Bmw în primul rând .

  • @dan grc, sâmbătă, 01.06.2019 19:58

    "Lexus depinde de Toyota" -- asta ce a fost? Cred că astăzi vei afla că Lexus e un brand creat de Toyota, și ca Toyota este dezvoltatorul automobilelor Lexus. Dar tu le interpretezi ca pe 2 firme aparte :D haha....LoL Are vreo relevanța?! Hai să enumeram acum fiecare firmă si de cine depinde...zici ca pui capăt aici, dar tot bagi texte in plus.. Eu hater bmw? Sau voi de pe aici hateri Lexus/japoneze? Eu ți-am spus odata ca mie imi plac bmw-urile. Cine e hater de masini japoneze e hater de toate automobilele. Pentru ca tehnica japoneza sta cam pe orice masina acuma (faptul ca lumea nu stie...asta deja e penibilitatea lor). "Cosmaruri cu bmw"....ești la gradinița in grupa mica, nu?!

  • pipo, luni, 03.06.2019 14:30

    @dan : conform sectiunii 'Preturi" din acest test diferenta de preturi e mult sub 10% , asa ca ori tu ori AM aveti o problema. Ai acolo preturile la exact modelele de care pomenesti -Seria 5/ Clasa E hibride si explicatia de ce Volvo S90 nu poate fi comparat aici. Cat priveste "decenta" pretului in acest caz , am vrut doar sa subliniez contextul prin care eu personal nu consider ca acest termen poate fi folosit aici . Un pret nu poate fi considerat "decent" in fata altuia fiindca depinde mult cui anume il oferi sau unde. Poti sa-i spui cel mult "competitiv". Ca asa si un Mercedes S poate fi considerat "decent" fata de un Bentley Flying Spur sau RR Ghost si totusi peste 99% (cred) din populatia globului nu si-l permit si nici nu cred ca si-l vor permite vreodata. Sau asa Talismanul ala testat mai inainte (il putem compara prin prisma segmentului si motorizarii) il putem numi cum ..."pomana"? ...si totusi in Romania nu si-l permit probabil peste 95% din populatie. Exagerez bineinteles cu toate aceste exemple ,dar sper ca intelegi unde bat...

  • dan_grc, luni, 03.06.2019 17:31

    Faci referire la prețurile de pornire, prețurile modelelor testate de AM nu sunt doar cu 10 % mai mari. S90 testat, nefiind hibrid, doar motor turbo 2.0 320 de cai, echiparea de top cred, 83.000 și ceva, este și mai performant, nimic de zis, dar dacă era hibrid mai puneai ceva. Prețul acestui Lexus nu este decent pentru un român mediu, dar pentru cei care își permit mașini de 100.000 euro, atunci este decent.

  • mip, vineri, 07.06.2019 02:38

    @pipo & @dan_grc ... dragilor, lexus e f bine vinduta pt ca nu se strica ... nemtii in urma cu vreo 20-30 de ani faceau si ei masini durabile; intre timp si-au schimbat optica si politichia ... acu produsele lor sint f bune pe perioada garantiei ... apoi incepe "circul" ... deocamdata asiaticii merg pe ideea de a oferi produse durabile ... lumea nu vrea sa cheltuie inutil; cu banii de reparatii si intretinere se poate face altceva ... de exemplu, excursii ... lexus se vinde pt aceleasi motive pt care se vinde si jeep ... are anumite calitati si cei care le cumpara, ieftine sau scumpe cum or fi, le trec cu vederea lipsurile (mici sau mari) ... cei care nu le iarta, isi iau masini germane sau americane ... asa cum s-a specificat in articol, lexus ofera materiale faine, de calitate, e f bine izolata fonic, exceleaza la consum; am citit si in presa de aci de peste ocean mult mai mult despre lexus ... dar si acesti cronicari erau de parere ca pt pretul cerut lexus ar trebui sa ofere mai mult, mult mai mult, raportat fata de ce se ofera de catre concurenta ... la sume oarecum comparabile ... drumuri bune sa aveti !