Tinuta de drum

4.0

Maserati Ghibli se adresează celor care vor o mașină cu personalitate. Atât din punct de vedere estetic, cât și din punct de vedere al ținutei de drum. Nu ai o mașină echilibrată și fără emoție precum un Audi A6, dar nici un zeu al confortului precum Clasa E. L-aș apropia mai mult de BMW Seria 5, însă parcă vorbim de ceva mai mult rafinament în cazul neamțului.

Un lucru e cert: nu-ți va lipsi sportivitatea în cazul lui Ghibli. Ai o suspensie cu amortizoare adaptive, care îți poate oferi diferite moduri de rigidizare. Însă, diferențele dintre ele nu sunt atât de sesizabile. Cert este că o să simți mașina asta destul de bine plantată pe șosea, gata să se avânte în orice viraj. Și ruliul este decent estompat, așa că nu-ți rămâne decât să fii atent la izbucnirile temperamentale ale punții spate, care poate rupe ușor aderența, mai ales dacă ești în Sport și asfaltul e ușor umed.

Mașina pe care am testat-o eu mi-a oferit acest deliciu de vreo câteva ori. Însă, e nevoie de atenție și moderație, pentru că acest deliciu se poate transforma ușor în supliciu. E drept, te încurajează și îți oferă încredere și direcția destul de precisă, însă transpusă în interior prin intermediul unui volan cam mare și deloc atrăgător. În oraș, direcția se va simți greoaie și va descuraja manevrele de parcare greoaie.

Cât privește confortul oferit de Ghibli, trebuie să spunem că suspensia se va simți mai rigidă decât pe alte sedanuri germane. Din fericire, ea este destul de bine antifonată și vor fi rare situațiile în care va transmite zgomote neplăcute la interior.

  • mm, marţi, 13.04.2021 07:49

    frumos

  • Bachelita, marţi, 13.04.2021 08:50

    S-a dus pe copca si Maserati,gata.100 000e,deschizi capota si vezi un plastic pe motor de zici ca e Golf,2000cmc la doua tone,cuane,asta e orice da' numa' sportiva nu.

  • @Unul altul, marţi, 13.04.2021 09:42

    Asa o fi dar intretinerea la ele e pacatoasa si nu ti-o poate face oricine,ma refer la suspensie. Unele consumau de noi mai mult ulei hidraulic decat motorina sau benzina, asta e si cauza pentru care au scos-o de pe masini,era complexa,costa mult si isi facuse o reclama negativa intre posesori in legatura cu fiabilitatea ei.In rest au fost masini foarte bune,AU FOST,sa ne intelegem,pana prin 2000 asa,la fel ca toate marcile.

  • Adormit, marţi, 13.04.2021 09:44

    Am raspuns din greseala aicinin loc de articolul cu Citroen. https://www.automarket.ro/stiri/noul-citroen-c5-x-motorizare-plug-in-hybrid-si-suspensie-activa-citroen-103337.html

  • cos, marţi, 13.04.2021 09:57

    Foarte frumoasa masina dar din pacate legendele urbane sau nu o fac prea rara pe strazi. Ar trebui sa le multumim celor cativa curajosi care o cumpara :)

  • cifre, marţi, 13.04.2021 10:37

    Văd că marota emisiilor CO2 e de neoprit și-n testele AM, deși motoarele cu ardere internă funcționează la fel ca noi, energetic vorbind. Și nici noxe nu mai emit practic. Suntem totuși obligați de-o vreme să purtăm noi înșine filtre obligatorii și să calculăm ”amprenta de carbon” a copiilor noștri.

  • Scrooge, miercuri, 14.04.2021 00:29

    cam si destul de invechita...pentru iubitorii de old school merge. pacat ca acesti iubitori nu prea stau bine pe cascaval. :)

  • Joe, miercuri, 14.04.2021 11:22

    Daca mi-as permite, dar nu este cazul, fara sa stau pe ganduri as alege masini Italiene vs Germane (Alfa - Maserati)

  • Oglinda marian, duminică, 16.05.2021 16:39

    Sunt smecher din tata fiu am cumpărat 10 pentru taxi voi săracilor gura mica oglinda marian branistea galati smecher din tata fiu

  • petrush, vineri, 18.06.2021 20:46

    ne place designul, sunetul motorului si calitatea materialelor. masina ,mai putin. siigur nu e nemteasca, dar nici macar cat arteon?