Tinuta de drum
Maserati Ghibli se adresează celor care vor o mașină cu personalitate. Atât din punct de vedere estetic, cât și din punct de vedere al ținutei de drum. Nu ai o mașină echilibrată și fără emoție precum un Audi A6, dar nici un zeu al confortului precum Clasa E. L-aș apropia mai mult de BMW Seria 5, însă parcă vorbim de ceva mai mult rafinament în cazul neamțului.
Un lucru e cert: nu-ți va lipsi sportivitatea în cazul lui Ghibli. Ai o suspensie cu amortizoare adaptive, care îți poate oferi diferite moduri de rigidizare. Însă, diferențele dintre ele nu sunt atât de sesizabile. Cert este că o să simți mașina asta destul de bine plantată pe șosea, gata să se avânte în orice viraj. Și ruliul este decent estompat, așa că nu-ți rămâne decât să fii atent la izbucnirile temperamentale ale punții spate, care poate rupe ușor aderența, mai ales dacă ești în Sport și asfaltul e ușor umed.
Mașina pe care am testat-o eu mi-a oferit acest deliciu de vreo câteva ori. Însă, e nevoie de atenție și moderație, pentru că acest deliciu se poate transforma ușor în supliciu. E drept, te încurajează și îți oferă încredere și direcția destul de precisă, însă transpusă în interior prin intermediul unui volan cam mare și deloc atrăgător. În oraș, direcția se va simți greoaie și va descuraja manevrele de parcare greoaie.
Cât privește confortul oferit de Ghibli, trebuie să spunem că suspensia se va simți mai rigidă decât pe alte sedanuri germane. Din fericire, ea este destul de bine antifonată și vor fi rare situațiile în care va transmite zgomote neplăcute la interior.
frumos