Motor / Transmisie

4.0

Dacă în cazul lui Levante am invocat anumite discrepanțe între dimensiunea SUV-ului și o eventuală motorizare de numai 2.0 litri, cu 4 cilindri, în cazul lui Grecale, aceeași opțiune are mai mult sens.

Da, Grecale poate fi achiziționat aproape exclusiv cu motoare de 2 litri sub capotă. Vorbim de propulsoare pe benzină, cu 4 cilindri, mild-hybrid, cu 300 sau 330 de cai putere, pe versiunile GT, respectiv Modena. Desigur, dacă ești dispus să plătești în plus, cei de la Maserati îți oferă și un propulsor de 3 litri, V6 twin-turbo, cu 530 de cai putere, derivat din monstrul de pe supercarul MC20.

Noi am fost cu picioarele pe pământ, având la dispoziție un model GT, adică doar 300 CP. Exact la fel ca în cazul lui Levante, motorul acesta e hibridizat ușor, cu ajutorul unui mic motor electric la 48V, care preia o parte din atribuțiile auxiliare ale mașinii, totul în scopul de a scădea consumul.

Mai mult, același motor are rolul de a activa artificial turbina propulsorului, pentru a se asigura că ai la dispoziție un tren de rulare fără temutul fenomen de „turbo lag”. Practic, ai un compresor acționat electric, care încarcă turbina atunci când accelerezi, pentru un răspuns impecabil în pedală, sistem numit și e-boost.

Din fericire, totul funcționează impecabil, iar răspunsul lui Grecale GT, la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, este ireproșabil. Aici intervine, bineînțeles, și cutia de viteze automată cu 8 rapoarte și convertizor de cuplu, de la ZF. Da, e acea cutie faimoasă, 8HP.

Aceasta e setată foarte bine de către inginerii Maserati și ține pasul cu tine, pe tot parcursul exploatării, aproape telepatic. Apeși un pic mai tare pe accelerație, dar nu destul cât să retrogradeze? Nu-i nimic, cutia e acolo cu tine. Vrei să retrogradeze o treaptă sau două? Apasă mai hotărât pe accelerație și ți se îndeplinește dorința.

Transmisia automată cu 8 rapoarte este de lăudat, dar cine nu iubește deja geniala unitate 8HP de la ZF? În această configurație a fost setată foarte bine, atât pentru schimburi rapide de treaptă în modul Sport, cât și pentru liniaritate perfectă atunci când mergi relaxat.

Puterea este trimisă către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală care favorizează puntea spate.

Sunetul propulsorului se face simțit în interior la turații mai mari, dar asta nu e o problemă. Ba din contra: mi-ar fi plăcut să fie ceva mai persistent. Dacă deschizi geamul s-ar putea chiar să auzi o notă plăcută venind dinspre evacuare.

Per total, deși pare un sacrilegiu, motorul cu patru cilindri de sub capotă se descurcă bine în cam toate situațiile și nu am simțit nevoia de mai mult, niciodată. Ai resurse care îți permit să împingi mașina la limită și care îți oferă o dinamică bună. Așadar, dacă poți trece peste prejudecăți, vei observa că nu ai nevoie de mai mult.

  • Joe, luni, 12.12.2022 14:12

    Recomandare, schimbati fotograful.

  • r, luni, 12.12.2022 15:50

    Pozele astea făcute în penumbră și neclare sunt de toată lauda adică artistice probabil. Nu mi-am putut da seama nici ce culoare are. E păcat pentru o operă de artă italiană. Ce am mai remarcat este că degeaba pui un motor mic pe o mașină cu prestanță (greutate) că la consum tot acolo ieși cu un motor mai mare dar care ar fi respirat mai lejer.

  • nume, luni, 12.12.2022 20:27

    Mosule, vi s-a stricat calculatorul. 4 (Motor / Transmisie) + 3.5 (Consum) + 5 (Performante) + 5 (Interior) + 3 (Pret de achizitie) + 5 (Siguranta) + 5 (Tinuta de drum) + 4 (Vizibilitate) + 5 (Tehnologie) + 5 (Design) / 10 (Totalul categoriilor) = 4.45 (Nu 4.7, rezultatul vostru). Mult, oricum, pentru o masina de 93.500 de euro care e construita pe o arhitectura veche de sapte ani (care ramane de vazut daca va primi cinci stele la testele Euro NCAP, mai ales daca tinem cont ca belgienii vor avea, din 2023, noi proceduri), care arata ca un Ford Puma de 25.000 - 30.000 de euro (adevar, nu gluma) si care vine cu un Nintendo DS in bord. PS: 5 stele pentru tehnologie in cazul in care realitatea augmentata (oferita, zilele acestea, inclusiv de Skoda) lipseste cu desavarsire in cazul de fata? Scaunele au masaj? Directia integrala exista?

  • Vlad08, marţi, 13.12.2022 09:10

    Draguta, performante bunicele, insa se bazeaza pe o nisa de piata foarte ingusta. La 93.000 euro pret model testat, variantele sunt foarte multe si cu motoare in toate configuratiile posibile. Chiar ma jucam pe un configurator la BMW, cu 91.500 euro poti cumpara un X5 Xdrive 45e Plug in Hybrid,motor 3000,autonomie electrica vreo 70-80 km, 5,6 sec/100km + selectat pachetul individual la interior si pachet M exterior. Sigur ca sunt clase diferite si clienti diferiti, insa primesti la nemti mai mult de banii respectivi, chiar daca iti pierzi coolness effect-ul.

  • Scorcese, miercuri, 14.12.2022 00:14

    Din pacate autorul nu face nici o asemanare intre Grecale si Stelvio. Caroseria ca forma si design este aproape identica, aceeasi platforma, practic un Stelvio de super lux si sigla Maserati. Fff scump pentru ce este de fapt, dar este un Maserati si brandul, sigla costa..

  • Dan_Manchester, miercuri, 14.12.2022 06:31

    Numai aberatii de la neica nimeni, vorbiti majoritatea in necunostinta, aveti macar un test cu acest auto? Ati achizitionat auto? Nu!? Ok. Detin acest auto, asa ca eu as putea spune ca ... bateti campii, habarnisti cu iz de lux! ;) Sa nu veniti cu: '' sa te credem pe cuvant '' sau aberatii de gen, pot dovedi .

  • arhitect, miercuri, 14.12.2022 13:34

    1. lipsesc DATE TEHNICE 2. intr-adevar o comparatie cu Alfa Romeo Stelvio ar fi foarte interesanta (ampatament diferit)

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:50

    Macan matura cu el pe jos, trebuie sa fii disperat dupa Maseratti sa ignori asta. Prin toata presa are in jur de 3.5/5, doar Automarket bate campii cu notele.