Motor / Transmisie
Dacă în cazul lui Levante am invocat anumite discrepanțe între dimensiunea SUV-ului și o eventuală motorizare de numai 2.0 litri, cu 4 cilindri, în cazul lui Grecale, aceeași opțiune are mai mult sens.
Da, Grecale poate fi achiziționat aproape exclusiv cu motoare de 2 litri sub capotă. Vorbim de propulsoare pe benzină, cu 4 cilindri, mild-hybrid, cu 300 sau 330 de cai putere, pe versiunile GT, respectiv Modena. Desigur, dacă ești dispus să plătești în plus, cei de la Maserati îți oferă și un propulsor de 3 litri, V6 twin-turbo, cu 530 de cai putere, derivat din monstrul de pe supercarul MC20.
Noi am fost cu picioarele pe pământ, având la dispoziție un model GT, adică doar 300 CP. Exact la fel ca în cazul lui Levante, motorul acesta e hibridizat ușor, cu ajutorul unui mic motor electric la 48V, care preia o parte din atribuțiile auxiliare ale mașinii, totul în scopul de a scădea consumul.
Mai mult, același motor are rolul de a activa artificial turbina propulsorului, pentru a se asigura că ai la dispoziție un tren de rulare fără temutul fenomen de „turbo lag”. Practic, ai un compresor acționat electric, care încarcă turbina atunci când accelerezi, pentru un răspuns impecabil în pedală, sistem numit și e-boost.
Din fericire, totul funcționează impecabil, iar răspunsul lui Grecale GT, la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, este ireproșabil. Aici intervine, bineînțeles, și cutia de viteze automată cu 8 rapoarte și convertizor de cuplu, de la ZF. Da, e acea cutie faimoasă, 8HP.
Aceasta e setată foarte bine de către inginerii Maserati și ține pasul cu tine, pe tot parcursul exploatării, aproape telepatic. Apeși un pic mai tare pe accelerație, dar nu destul cât să retrogradeze? Nu-i nimic, cutia e acolo cu tine. Vrei să retrogradeze o treaptă sau două? Apasă mai hotărât pe accelerație și ți se îndeplinește dorința.
Transmisia automată cu 8 rapoarte este de lăudat, dar cine nu iubește deja geniala unitate 8HP de la ZF? În această configurație a fost setată foarte bine, atât pentru schimburi rapide de treaptă în modul Sport, cât și pentru liniaritate perfectă atunci când mergi relaxat.
Puterea este trimisă către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală care favorizează puntea spate.
Sunetul propulsorului se face simțit în interior la turații mai mari, dar asta nu e o problemă. Ba din contra: mi-ar fi plăcut să fie ceva mai persistent. Dacă deschizi geamul s-ar putea chiar să auzi o notă plăcută venind dinspre evacuare.
Per total, deși pare un sacrilegiu, motorul cu patru cilindri de sub capotă se descurcă bine în cam toate situațiile și nu am simțit nevoia de mai mult, niciodată. Ai resurse care îți permit să împingi mașina la limită și care îți oferă o dinamică bună. Așadar, dacă poți trece peste prejudecăți, vei observa că nu ai nevoie de mai mult.
Recomandare, schimbati fotograful.