Tinuta de drum

5.0

Dacă vorbești de Maserati, trebuie neapărat să ții cont de istoria acestui brand, plină de reușite în motorsport. Așadar, orice model care poartă logo-ul, trebuie trecut prin câteva teste absolut necesare pe partea de dinamică.

Fix cu asta o să și începem aici, pentru că Grecale are la bază o platformă care a fost extrem de lăudată din primul moment în care am luat contact cu ea: Giorgio. Poate vă sună cunoscut, poate nu, dar aceasta e platforma pe care a visat-o răposatul Marchionne și care a pus din nou Alfa Romeo pe harta entuziaștilor.

Lansată acum mai bine de 6 ani, platforma Giorgio a stat la baza revigorării brandului Alfa Romeo. Acum, iată, e posibil să insufle ceva viață și în brandul Maserati.

Fiind o platformă cu propulsie spate, noul Grecale e foarte dornit să scoată fundul în decor, chiar dacă are tracțiune integrală la dispoziție. Sistemul a fost setat de așa manieră, încât să trimită mai multă putere pe puntea spate, transformând radical caracterul mașinii: dintr-una docilă, într-una nărăvașă, imediat ce ai decis să turezi mai mult motorul.

Grecale e o mașină distractiv de condus, chiar și în cea mai docilă variantă, respectiv GT-ul de față, cu 300 CP. Suspensia adaptivă își face treaba cu brio, iar atunci când vrei să mergi dinamic, ține exemplar greutatea mașinii sub control, fără prea mult ruliu sau tangaj.

Sigur, vorbind de un model cu o gardă la sol generoasă, nu te vei simți ca într-o Giulia, dar Grecale poate să țină piept unui Macan cu lejeritate, ba chiar să îl și învețe câteva lucruri noi, ocazional.

Și poate cea mai atractivă caracteristică a noului Grecale este modul în care merge atunci când nu te grăbești. Confortul oferit de noul SUV italian este demn nu doar de sigla sa faimoasă, ci și de ceea ce oferă rivalii din segment. Această personalitate bipolară va aduce multă satisfacție clienților pe termen lung.

  • Joe, luni, 12.12.2022 14:12

    Recomandare, schimbati fotograful.

  • r, luni, 12.12.2022 15:50

    Pozele astea făcute în penumbră și neclare sunt de toată lauda adică artistice probabil. Nu mi-am putut da seama nici ce culoare are. E păcat pentru o operă de artă italiană. Ce am mai remarcat este că degeaba pui un motor mic pe o mașină cu prestanță (greutate) că la consum tot acolo ieși cu un motor mai mare dar care ar fi respirat mai lejer.

  • nume, luni, 12.12.2022 20:27

    Mosule, vi s-a stricat calculatorul. 4 (Motor / Transmisie) + 3.5 (Consum) + 5 (Performante) + 5 (Interior) + 3 (Pret de achizitie) + 5 (Siguranta) + 5 (Tinuta de drum) + 4 (Vizibilitate) + 5 (Tehnologie) + 5 (Design) / 10 (Totalul categoriilor) = 4.45 (Nu 4.7, rezultatul vostru). Mult, oricum, pentru o masina de 93.500 de euro care e construita pe o arhitectura veche de sapte ani (care ramane de vazut daca va primi cinci stele la testele Euro NCAP, mai ales daca tinem cont ca belgienii vor avea, din 2023, noi proceduri), care arata ca un Ford Puma de 25.000 - 30.000 de euro (adevar, nu gluma) si care vine cu un Nintendo DS in bord. PS: 5 stele pentru tehnologie in cazul in care realitatea augmentata (oferita, zilele acestea, inclusiv de Skoda) lipseste cu desavarsire in cazul de fata? Scaunele au masaj? Directia integrala exista?

  • Vlad08, marţi, 13.12.2022 09:10

    Draguta, performante bunicele, insa se bazeaza pe o nisa de piata foarte ingusta. La 93.000 euro pret model testat, variantele sunt foarte multe si cu motoare in toate configuratiile posibile. Chiar ma jucam pe un configurator la BMW, cu 91.500 euro poti cumpara un X5 Xdrive 45e Plug in Hybrid,motor 3000,autonomie electrica vreo 70-80 km, 5,6 sec/100km + selectat pachetul individual la interior si pachet M exterior. Sigur ca sunt clase diferite si clienti diferiti, insa primesti la nemti mai mult de banii respectivi, chiar daca iti pierzi coolness effect-ul.

  • Scorcese, miercuri, 14.12.2022 00:14

    Din pacate autorul nu face nici o asemanare intre Grecale si Stelvio. Caroseria ca forma si design este aproape identica, aceeasi platforma, practic un Stelvio de super lux si sigla Maserati. Fff scump pentru ce este de fapt, dar este un Maserati si brandul, sigla costa..

  • Dan_Manchester, miercuri, 14.12.2022 06:31

    Numai aberatii de la neica nimeni, vorbiti majoritatea in necunostinta, aveti macar un test cu acest auto? Ati achizitionat auto? Nu!? Ok. Detin acest auto, asa ca eu as putea spune ca ... bateti campii, habarnisti cu iz de lux! ;) Sa nu veniti cu: '' sa te credem pe cuvant '' sau aberatii de gen, pot dovedi .

  • arhitect, miercuri, 14.12.2022 13:34

    1. lipsesc DATE TEHNICE 2. intr-adevar o comparatie cu Alfa Romeo Stelvio ar fi foarte interesanta (ampatament diferit)

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:50

    Macan matura cu el pe jos, trebuie sa fii disperat dupa Maseratti sa ignori asta. Prin toata presa are in jur de 3.5/5, doar Automarket bate campii cu notele.