Consum

3.0

Așa cum ziceam, ca să simți cei 330 de cai putere ai lui Maserati Levante hibrid, trebuie să forțezi micul propulsor de sub capotă, iar asta va cere doze suplimentare de suc de dinozauri din rezervor. Nu te aștepta ca acel sistem la 48V să te ajute foarte mult în acest sens. Per total, mașina va rămâne însetată.

Conform testelor WLTP, Maserati Levante Hibrid ar trebui să afișeze un consum mixt de aproximativ 11 l/100 km. Ei bine, numerele obținute de mine au fost un pic diferite. Prin urbea numită București, nu am văzut cifre sub 16 l/100 km, iar asta când am mers cât se poate de domol. Media a fost mai aproape de 18 l/100 km.

În afara orașului, în regim de Drum Național, cu o viteză medie de 75 km/h, consumul a scăzut la valoarea de 8.5 l/100 de kilometri. Pe autostradă, la 130 km/h, acesta a urcat din nou peste valoarea oficială, afișajul mașinii indicând un costisitor 12 l/100 kilometri.

Cu un rezervor de 80 de litri, asta înseamnă că autonomia ta variază destul de mult, între 500 și 900 de kilometri, în funcție de regimul de exploatare.

Rivalii lui Maserati Levante nu se laudă cu cifre mai bune, dar nici nu se bazează exclusiv pe motoare de 2 litri. Cel mai important rival aici este Porsche Cayenne Coupe. Modelul german are un consum mixt estimat la 9.4 l/100 kilometri, deși sub capota celui mai accesibil Cayenne Coupe se află un V6 de 340 CP.

Tot aici am putea include și BMW X6 în versiunea entry-level xDrive40i. Modelul bavarez are o putere de 333 CP dintr-un motor de 3 litri, cu șase cilindri în linie, și un consum estimat de 10.5 l/100 km. Versiunea Mercedes-Benz GLE 350e este singura alternativă care folosește tot un motor de 2 litri sub capotă, dar vorbim despre un hibrid plug-in, care are alături și un motor electric mult mai puternic, de 136 CP și poate rula exclusiv electric. Această aptitudine îi permite să se laude cu valori de consum ridicol de mici: sub 3 l/100 kilometri în testele sintetice.

  • MuresMures, miercuri, 09.03.2022 14:42

    sa dai pe o masina 100k + si de 6 ani nici nu a fost testat EuroNCAp mi se pare o prostie FOARTE mare...dar na...

  • Grim Reaper, miercuri, 09.03.2022 15:49

    @Mures^2 cum se merge cu masina asta nu te mai salveaza niciun euroîncap. Asa ca nu conteaza.

  • adi_10, miercuri, 09.03.2022 16:44

    108.000 euro pe o masina din 2016, ca asta nu se numeste facelift. In rest au "compensat" cu valori de consum uriase si cu un un pachet tehnologic invechit. Nu ne mai miram de ce nu o vezi prea des pe sosea, practic este o masina dedicata pasionatilor de Maserati si cam atat, pentru restul oamenilor nu prea face sens. nici pentru cei cu bani care la banii astia au variante mult mai ok, nici pentru cei cu buget redus...ca nu e o masina de buget. Stiu ca din cauza vanzarilor reduse au avut si probleme financiare cei de la Maserati, eu in locul lor as scoate rapid urmatorul model cu care sa imi scot parleala.

  • Andrei, miercuri, 09.03.2022 18:02

    Masina asta nu are mai mult de 3.5 puncte din 5. Sistemul de notare e eronat, aici toate masinile au acelasi punctaj. E o masina de 6 ani, dar care arata ca una de 10 ani la interior, motor in 4 cilindri ce trebuie tinut sus in ture, ce genereaza consumuri mai mari decat motoarele in 6 cilindri ale concurentei, lipsa de rafinamnt si confort din cauza aceluiasi propulsor samd.

  • Florin Oprea, joi, 10.03.2022 08:29

    Asta da reducere a poluării cu șmecheria jegoasă numită HIBRID, 18 l/100 km