Tinuta de drum
Și iată unul dintre capitolele pe care Mazda 2 le trece fluierând. Spun asta pentru că micuțul nipon este unul dintre puținele modele din segmentul mic (de aici am exclus Hot Hatch-urile) care îți pot oferi senzații excelente în timpul condusului. Pe Mazda 2 o văd condusă cu bărbăție, cu încredere, și asta pentru că se descurcă de minune.
Noua versiune a primit o arhitectură ușor îmbunătățită, iar pe lista modificărilor s-au aflat și supensiile. Per total, Mazda 2 a fost croită pentru a oferi confort, însă nu te gândi că o să descoperi un hatchback care țopăie de pe o bandă pe cealaltată. Nicidecum. Ai în față un model a cărui rigiditate pune în valoare setările suspensiei și care se agață de viraje până la ultimul scâncet al anvelopelor.
În urmă cu doi ani, Mazda a introdus sistemul G-Vectoring Control, iar acum, japonezii vin cu o versiune îmbunătățită (GVC Plus). Acest sistem simulează o distribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul transmis roților motrice și distribuind astfel greutatea pe roțile față. Odată cu noua versiune, acest lucru este realizat nu doar din electronica motorului, ci și cu ajutorul sistemului de frânare. Altfel spus, vei avea nevoie de mai puține corecții aplicate direcției în timpul abordării unui viraj, ceea ce duce la un ritm fluent de conducere.
Deși setarea generală este una croită pentru confort, Mazda a reușit să vină cu suspensii care trec cu ușurință peste denivelări, dar care nu compromit ținuta de drum. Japonezii au ales să pună și mai mult material fonoabsorbant, iar vibrațiile și zgomotele de la interior au fost reduse simțitor.
Și pentru că Mazda 2 reușește să te surprindă cu calitățile sale dinamice, niponii au ales să vină și cu o poziție la volan mai joasă, lucru care se potrivește de minune în acest peisaj dominat de principiul Jinba-Ittai.
Modelul japonezilor se așază plăcut pe viraje și, în funcție de cât de viclean ești, o poți face să aibă un comportament aproape neutru chiar și atunci când ești la limita aderenței anvelopelor. Pe scurt, plăcere în cea mai pură formă.
Direcția reușește să comunice rapid tot ce se întâmplă la nivelul asfaltului, motiv pentru care nu vei avea probleme în a ghida cu exactitate modelul niponilor.
Portbagajul este cam mic. 255 de litri este putin pentru segmentul B. Skoda Fabia are 330l. Skoda Citigo care este in segmentul A are portbagaj de 250 litri. Este frumusica, dar nu este cea mai frumoasa. In segmentul B cel mai frumos este Noul Peugeot 208 si a doua cea mai frumoasa masina din segment este Skoda Fabia. Este foarte scumpa.