Mazda 3 Sedan

Skyactiv-G 2.0 122 CP Man Plus

Calitate / Pret

4.5

Odată cu lansarea noii generații Mazda 3, producătorul japonez a simplificat echipările oferite. Astfel, sedanul de clasă compactă poate fi comandat fie în varianta Standard, fie în cea Plus. Alături de aceste versiuni există și câteva pachete opționale.

Prețul de pornire pentru un exemplar Mazda 3 Sedan echipat cu motorul de 2.0 litri benzină este de 19.890 de euro. Dar lista de dotări standard este una cât se poate de generoasă. Astfel, sedanul japonezilor va fi echipat cu următoarele: jante din aliaj de 16 inch, faruri cu LED, lumini de semnalizare cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile automat, ecran central de 8.8 inch, sistem de navigație, sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, sistem audio cu 8 difuzoare, Head-Up Display, buton pentru pornirea motorului, aer condiționat manual, volan și schimbător îmbrăcate în piele, cotieră centrală, geamuri electrice față și spate, scaune față reglabile pe înălțime, airbag genunchi în dreptul șoferului, sistem G-Vectoring Control Plus, sistem de asistență la pornirea în rampă, senzori de ploaie și lumină, asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și senzori de parcare spate.

Versiunea Plus, cea oferită și pe exemplarul testat, plusează cu jante din aliaj de 18 inch, scaune față și volan încălzite, climatizare pe două zone, sistem de acces fără cheie, senzori de parcare față și cameră video pentru mersul cu spatele. Versiunea Plus are un preț de pornire de 21.190 de euro.

Toyota Corolla cu motorul de 1.6 litri de 132 de cai putere și echiparea medie Business Plus are un preț de pornire de 21.500 de euro. Un Ford Focus în versiunea Titanium Business pornește de la 20.600 de euro, în timp Skoda Octavia (1.0 TSI, echipare Smart) are un preț de pornire de 18.900 de euro. Doar Renault Megane Sedan (1.3 litri, echipare Zen) reușește să se detașeze de acest grup cu prețul de pornire de 16.800 de euro. Pentru comparație, am ales niveluri de echipare medii sau peste medie în cazul rivalilor, întrucât echipamentul standard oferit de Mazda este unul extrem de generos. Și chiar și așa, în anumite cazuri, oferta standard a niponilor depășește dotările nivelurilor superioare de echipare ale rivalilor. 

  • Tatraurs, vineri, 25.10.2019 10:13

    La minusuri vad capacitatea redusa a portbagajului fata de rivali,totusi e cu 40l mai mare fata de un Volvos60 sau un bmw seria 3 care nicimacar nu mai are loc de roata de rezerva,iar astea doua sunt si din clase mai mari.

  • kid, vineri, 25.10.2019 11:24

    Da... nici eu nu am inteles de ce portbagajul e la minusuri, chiar e ok fata de altele. @AM puteti da exemple? sau trebuiau sa fie 3 manutze rosii neaparat?

  • cornel.socariciu, vineri, 25.10.2019 11:37

    @Tatraurs, @kid Am făcut comparație cu rivalii din segment, nu cu Seria 3 și Volvo S60. De exemplu, Toyota Corolla Sedan, Renault Megane Sedan și Skoda Octavia au valori mai bune în ceea ce privește volumul portbagajului.

  • 4+14, vineri, 25.10.2019 12:08

    e fain designul masinii, dar nu mai imi iau niciodata sedan, cea mai nepractica forma de caroserie, poate sa fie si din aur, sedan never again !!

  • Laurentiu 29, vineri, 25.10.2019 14:00

    @tatraurs.....bmw seria 3 are portbagaj de 480 de litri....no offense

  • Tatraurs, vineri, 25.10.2019 14:08

    @Laurentiu. Depinde de masuratori,la italienii de quattroruote,Bmw seria 3 are 410l iar Volvo s60are 395l.

  • andrei, vineri, 25.10.2019 14:26

    motorul ala ia 4 stele? ok. am ras vreo 5 minute continuu. am considerat ca e un banc bun,

  • PMC, vineri, 25.10.2019 17:02

    In poza din capul articolului, reflexiile luminii fac masina sa arate ca una pocnita pe lateral. :) In rest, dupa cum am mai spus, Mazda 3 ramane un fail, din punctul meu de vedere. Maaaaai ales cu motorul asta.

  • Kotegaeshi, duminică, 27.10.2019 06:46

    Pe unii reflectiile ii fac sa reflecteze....A gandi si a reflecta este acelasi lucru. Numai ca , aici, cineva a luat un ciob si s-a asezat pe marginea santului si a inceput sa reflecteze. A inceput sa reflecteze lumina soarelui cu ciobul......Am ajuns unde am ajuns(Romania) datorita faptului ca majoritatea reflecteaza. Sau reflecta......Daca diesel nu e, nimic nu e.....Stau pe cur si ma tot mir. Si i-mi dau cu sictir.....

  • dan_grc, duminică, 27.10.2019 12:52

    Gama actuala Mazda nu este un fail, inclusiv Mazda 3, arata mai bine decat orice Toyota de exemplu, dar nu se vinde mai bine, inclusiv in Europa, fata de concurenta europeana nici atat, nu este vorba de diesel aici, este vorba ca Mazda este o prezenta exotica si fata de alte japoneze care nu se mai omoara cu dieselul, din nou dau exemplul Toyotei.

  • @Dan, duminică, 27.10.2019 21:21

    Nu mai bine vorbesti tu de petardele tale de Bmw-uri in alta parte si lasi tu japonezele pentru cine le apreciaza? Tu crezi ca intereseaza pe cineva parerea unui posesor de Bmw?

  • Syl, luni, 28.10.2019 10:43

    4.5 stele din 5 la pret achizitie? e 22.000 euro cu un motor aspirat semi-lesinat. In banii astia iti iei clasa medie nu compacta la alti producatori. Si cu motor superior. si dotari cam pe acolo. 2.5/5 era mai potrivit.

  • cupitza, luni, 28.10.2019 10:55

    Foarte multi caracterizeaza o masina prin cifrele pe care le vad in specificatii (putere, cuplu, cat face suta, etc....) dar uita esentialul: placerea de a conduce. Ne dam cu parerea ca masina aia e mai buna decat cealalta, ca ajunge in 5s la suta, dar va intreb eu pe voi, unde iti sunt de folos cele 5s 0-100? Pe bune, parca sunteti la curse, nu conduceti o masina din placere... Pe mine nu ma misca "cat face suta", ci cum ma simt in masina. Va plac ascutitorile de 1l care scot multi cai, dar cu care va duceti frecvent in service la reparatii. Va plac tedeiurile, ca asa s-a impamantenit la romani, dar nu va place un motor simplu, aspirat, fara pretentii, dar fiabil. Si aici vorbesc de motoarele pe benzina japoneze. Deci mai ganditi-va.

  • Pavl, luni, 28.10.2019 13:19

    Nu @Cupita, pe mine, de exemplu, nu ma intereseaza placerea condusului la o masina de 2l cu motor aspirat,kit ca i-au zis Skyactive, cand pe Focus ai 1,5 de 150 de cp si performante mai bune cand vine vorba de o depasire mai din scurt, ca sa dau doar un exemplu. Daca la design sunt printre cele mai frumoase modele de pe piata, la partea de motoare sunt mai conservatori decat nemtii sau altii, conservatori din fire. De aici poate si partea de vanzari care sufera putin. Hyundai de ce are motorizari turbo pe benzina? Sau altii din zona aia.

  • cupitza, luni, 28.10.2019 13:41

    @Pavl, partial iti dau dreptate, fiecare cu preferintele lui. Am fost si eu tentat de Ford Focus, dar mi s-a recomandatat sa NU ..... si la serviciu conduc Focus si am contact cu o reprezentanta Ford.... Sa gandim altfel: cei 122 CP sunt DE LA 4000 rot/min, nu LA 6000. Motorul poate mai mult, a se vedea generatia anterioara (anulata limitarea duce la 170 CP). Este doar limitat la 122 peste 4000 rpm. Iti spun eu ca iti ajung cei 122 CP la o depasire. Daca te joci cu el intre 3 si 4500 rpm o sa fi multumit. Daca tu vrei sa faci curse pe drumurile patriei, si asa vai de ele, ia ce iti place sau ce crezi ca te multumeste. Trebuie sa iei in considerare ca este un motor facut pentru consum, nu pentru sportivitate. Iti recomand totusi cu caldura sa faci un testdrive si sa ne impartasim dupa impresiilel. In plus, consider Mazda 3 mult mai stabila decat Focus (o spun din experienta, nu din pareri). Nu dezbatem aici vanzarile, ci pur masina. E treaba celor de la Mazda de ce nu au vanzari. Nu ma intelege gresit, nu vreau sa te conving sa iei Mazda, ci doar ne spunem parerile. Cei de la Hyundai au crescut mult in toate privintele, dar parca nu ma multumesc pe deplin. Am condus si Hyundai si nu m-a impresionat. (ce-i drept modele mai vechi un pic, nu cele actuale.

  • vianu, luni, 28.10.2019 22:25

    @cupitza m-ai dat gata cu ascutitoarea cu care stai mai mult prin service....forumul Ford te-ar cam contrazice....dar na, nu te condamna nimeni la streang pentru minciuna. Asa ca....feel free

  • PMC, luni, 28.10.2019 22:48

    @Kotewhatever: Aia cu "curu'" era un soi de incercare de rima? :) Omule, vad ca te chinuie puternic. Eu rad copios de cate ori iti citesc ineptiile. Mai ales ca vad ca nu-ti iese cu regulile elementare de gramatica. :) Asa e, motorul asta ce l-au pus pe M3 e o porcarie de motor. Absolut toti l-au penalizat in recenzii. Un Diesel de 2 L ar fi facut treaba, cu siguranta. ;)

  • Andrei, marţi, 29.10.2019 11:24

    Pacat de masina, care arata bine interior/exterior. Motorizare lesinata cu punte spate ca la dubele de marfa. ''Placerea'' turarii unui motor de 120CP la rosu pentru o depasire va duce la uzura prematura, consum ridicat de benzina, zgomot. Consum de 7% extraurban este enorm, un 1.5T consuma atat la 150-160km/h. Mazda inoata contra curentului, dar pentru cat timp?

  • pipo, joi, 31.10.2019 13:47

    Bravo AM/Cornel , un test curat si punctat corect . De altfel rubrica "ce ne-a placut/ nu ne-a placut "rezuma parca mai bine ca niciodata si corect punctele forte si slabe ale acestui model. Daca la detalii interior mai treceati si faptul ( neplacut) ca nu exista guri de ventilatie pt. locuri spate era aproape perfect. Si daca mai si aminteati ca e de neinteles de ce nu se adopta o solutie de deschidere hayon cu tot cu luneta (caroserie in 5 usi) pe acest model , chiar era perfect. Pt. cei care chiar sunt interesati de model , nu va cramponati de motorizare, duceti-va si testati , masina e departe de a fi submotorizata asa cum sugereaza unii. Chiar se misca foarte bine in conditii de trafic uzual.