Calitate / Pret
Odată cu lansarea noii generații Mazda 3, producătorul nipon a simplificat nivelurile de echipare. Aceeași rețetă a fost urmată și pentru noul CX-30. Astfel, SUV-ul producătorului japonez este disponibil în versiunile de echipare Standard și Plus, atunci când clienții optează pentru motorizările clasice, respectiv GT și GT Plus, atunci când motorul Skyactiv-X devine o prioritate.
Mai mult decât atât, odată cu simplificarea nivelurilor de echipare, Mazda oferă o mulțime de dotări standard. Astfel, versiunea de bază a lui CX-30 Skyactiv-X include, printre altele, următoarele echipamente: jante din aliaj de 18 inch, faruri LED cu tehnologie Matrix, lumini de semnalizare și stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite, rabatabile automat și cu lumină de semnalizare integrată, head-up display, ecran color cu diagonala de 8.8 inch și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, cotieră centrală, scaune față reglabile pe înălțime, sistem de asistență la pornirea din rampă, senzori de lumină și ploaie, senzori de parcare pentru partea din spate, gamuri spate fumurii și sistem audio cu 8 difuzoare.
Prețul de pornire pentru versiunea Skyactiv-X GT este de 24.500 de euro. Pentru transmisia automată sau sistemul de tracțiune integrală vei fi nevoit să mergi pe nivelul de echipare GT Plus. În cazul unei astfel de versiuni, prețul de pornire ajunge la 31.100 de euro.
Atât Kia Sorento (nivel de echipare Style), cât și Skoda Karoq (nivel de echipare Sportline) sunt mai ieftine cu peste 1.500 de euro comparativ cu modelul nipon, în timp ce Hyundai Tucson (Premium), Seat Ateca (Xcellence) și Volkswagen Tiguan (Highline) au prețuri mai mari raportat la CX-30.
-
cornel.socariciu, joi, 16.04.2020 10:33
@Kirotractor Mulțumesc :) Am corectat în dreptul consumului. Valoarea de 7.3 litri/100 de kilometri a fost pentru consumul în afara orașului :).
-
fan skoda, joi, 16.04.2020 10:55
Interesanta masina... Desi, se putea mai bine. Designul este ok, interesant, frumos. Ca design imi place. In interior sunt finisaje bune si de calitate. Se pare ca, Mazda se duce usor catre premium, si cu preturile si cu calitatea. Bine, nu chiar premium. Sub-premium. Interiorul este de calitate, cu piele si finisaje frumoase, dar parca un pic simplist... Calitatea este buna, cotiera este asezata bine si imbracata in piele. Interiorul este de calitate, dar cand te uiti in poza nr. 17, parca este putin simplist interiorul. Are 180 de cai si *doar* 224 Nm. Pentru greutatea ei, la 180 de cai, cred ca ar fi trebuit sa fie mai fasneata. Cam scumpa, desi Mazda vrea sa se duca catre premium. Acum, este un Sub-premium. Bine, piele gasesti si in segmentul de volum (Tiguan, Karoq si Ateca). 224 Nm si 180 de cai. Cam putini Nm pentru cati cai sunt. Nu inteleg de ce Mazda ofera un portabagaj atat de mic si le situeaza intr-o clasa superioara. Mazda CX-5, in testul cu acest model, se compara cu Skoda Kodiaq. Si are portbagaj de 506 l. CX-5 se compara, de fapt cu Skoda Karoq. Iar Mazda CX-30 cu Skoda Kamiq. Mazda CX-3 tot cu Kamiq. Diferenta dintre CX-3 si CX-30, este de doar 80 l in portbagaj. CX-30 este varianta mai lunga a lui CX-3. Nu inteleg de ce se situeaza cu o clasa superioara. Iar dimensiunile trebuie sa corespunda. CX-30 este la limita dintre segmentul B si segmentul C. Portbagajul chiar este mic. Performantele sunt slabe. Este o masina ok, dar se putea mai bine.
-
Bobo, joi, 16.04.2020 11:19
Pot sa va spun experienta mea cu aceasta masina ( SkyX manuala 4wd) in 7000 de km. Extrem de silentioasa, un motor care se preteaza la mers si economic-batraneste si mai sportiv( fata de skyG trage de la 3000 fata de 4000rpm si nu se plafoneaza pe la 120km/h. Este cu siguranta limitat in zona 0-100 de problema emisiilor. Cutia manuala este o placere. Sta foarte bine pe viraje( vin de la un seat exeo cu suspensie sport si diferenta nu e mare deloc). Eu fac drumuri urbane( 20-25%) in provincie si extraurbane ( zona muntoasa cu serpentine si diferente de nivel). Consumul s-a stabilizat la 6.5. Sistemul de infotainment este f bun cu exceptia comp de bord care este destul de limitativ in informatiile de consum.
-
Kirotractor, joi, 16.04.2020 11:29
@fan_skoda: Putea fi mai fâșneață, ba și ceva mai economică, dar numai cu un DSG nu tocmai fiabil, deși optimizat... VAG lately. ...Încă nu-s lămurit totuși dacă nu conduci cumva o Skoda Octavia RS la cât de nemulțumit ești cu puteri din astea *debile*. :-) Rămâi oricum simpatic cu obsesia ta... portbagajistă -- calitate reală a Skodelor, dar factor decisiv pro-cumpărare doar pentru unii hiper-pragmatici (ca să nu zic pro-moartea auto-pasiunii, :-)) care uită de existența dubelor pt cărat Ikea-frigidere odată la 3-4 ani. P-o notă mai serioasă, nu-s fan SUV gen CX30 cu tentă exhibiționistă și nu off-road-istică, dar aș miza și mâine pe Skyactiv-X, cu condiția să fie pus p-o Mazda-2 de 130-140 CP din 1,5 litri, care mi-ar fi de-ajuns la cât de ușoară e mașina.
-
adi_10, joi, 16.04.2020 11:46
foarte interesanta masina, mai ales motorul. Despre aspectul interior si exterior as avea numai cuvinte de lauda, sper totusi ca Mazda vine cu anumite reduceri de pret pentru ca la fel ca la 99% dintre masinile de azi, si aceasta masina mi se pare ca putea fi ceva mai ieftina. Ma mai gandesc daca acest motor revolutionar va putea fi reparat de meseriasii nostri prin service-uri, cred ca nu si singura varianta va ramane reprezentanta. in rest well done Mazda!
-
Tatraurs, joi, 16.04.2020 12:11
Interesant e ca mult laudatul motor de la Mazda s-a dovedit un mare fas,cel de 180cp e cu 0,5 secunde mai puturos la sprintul de la 0-100 km/h fata de cel standard de 165cp. Cine nu crede,sa faca un "duel" cu Mazda 3 (intre motoarele de 165 si 180) pe site la francezii de la zeperf.com,francezi care masoara pe bune performantele masinilor.2. Am facut drive test tot cu mazda 3(nu aveau cx30),am condus ambele motoare,cel de 180 e horror la plimbarea prin oras,pur si simplu moare motorul,n-are cuplu jos,e lesinat. Nici dupa 4000 nu se duce mai bine si,foarte ciudat pt o Mazda,se plafona aproape de rosu.Consumul statea in 13,resetat si mers printr-un trafic relativ ok (iuliu maniu,buc). Per total,comparat cu nemtoaicele,merita masina,costa cat un Audi a1 full cu mltor de rasnita.
-
Cristi, joi, 16.04.2020 12:21
Dețin o CX 30 Skyactiv-x 180cp, automata, transmisie integrală. Se comporta sportiv, condusul e o placere din toate punctele de vedere, dar consumul combinat e undeva la 12-15 l/100 km. Dacă nu va deranjează acest aspect, japoneza merită. Încă ma întreb dacă nu e o problema de soft și i-ar trebui o intervenție de service. Ce spuneți?
-
fan skoda, joi, 16.04.2020 12:33
@Kirotractor Nu este vorba de cai. Este vorba de faptul ca motorul asta este mort. Peste 9 secunde 0-100 km/h. Pai, un SUV cu 150 de cai ( deci cu 30 mai putini) si mai multe kilograme decat CX-30, se misca mai repede, mai fasneata. Cu peste 1 secunda diferenta. Motorul asta este mort la acceleratie Si cum naiba, au reusit, dintr-un motor 2.0 de 180 de cai, sa scoata doar 224 Nm ? Nu sunt fan sute de cai si sute de nm, dar totusi, nici macar 250 Nm. Este un motor mort pe acceleratie. Eu nu inteleg. Nu cred ca sunt cai. Sunt niste manzuleti sau niste ponei. Masina asta este moarta pe acceleratie. Este foarte lenta. Un motor 2.0 cu 180 de cai, in general, are 350 nm. Asta nici 250 nu are. Uite, dau un exemplu de o masina mult mai grea, tot pe benzina si tot 2.0 cu 180 de cai. Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 cai: greutate 1632 kg, 7.8 secunde 0-100 km/h, 206 km/h v-max si 320 Nm cuplu. Deci o masina cu tot 180 de cai si cu 200 kg mai grea, este mai rapida cu 1.4 secunde 0-100 km/h si prinde cu 2 km/h mai mult. Motorasul asta este de la Mazda este cam mort. Stiu, este orientat catre consum, dar puteau sa puna 150 de cai si mai multi Nm. Astfel, consumul era mai mic, iar motorul tragea. @Cristi Daca tot esti proprietar de CX-30, ne poti spune, te rog, cum se comporta pe acceleratie. Se simte moarta, lenta, ok sau cum ?
-
ACE - Craiova, joi, 16.04.2020 13:05
Eu am testat varianta benzina cu transmisie manuala 122 CP. Ce mi-a placut la model: - faptul ca are un look modern, impresia generala de confort si calitate in cele mai mici detalii; - amplasarea sistemului de navigatie in zona vizuala optima; - MADE IN JAPAN (si am vazut diferenta intre un Clio turcesc si un Capture spaniol, de curand....); - in clasamentul all time al EURONCAP ocupa pozitia 9 dpdv al punctajului de siguranta obtinut, ceea ce este mai mult decat onorabil. Ce nu mi-a placut la MAZDA CX-30: - dimensiunea ecranului de navigatie (prea mic, zic eu - cred ca 8"-9"-10" era ceva optim) precum si faptul ca acesta nu avea functie touch - nu aveam pretentie de comanda vocala dar actualul mod de selectare iti poate distrage in mod serios atentia de la drum... - motorul pe benzina de 180 CP este dupa parerea mea o complicatie tehnica, la modul general - nu ofera un consum redus fantastic fata de cel de 122 CP partea de aprindere/bujii cred ca este una care va face probleme in timp; - un consum urban de 10 litri/100 km, ma duce iar la concluzia ca, masinile cu motor clasic, sunt invariabil LIMITATE dpdv al randamentului la maximum 40%, orice le-ai face.... O masina electrica consuma energie din bateriile de acumulatoare - IN MEDIE - mai putin, in mediul urban, cu circa 10-15 % decat in mediul extraurban!!!! Iar noi (cei care nu suntem curieri de profesie), de cele mai multe ori ne deplasam urban in 70-75 % din cazuri. Din acest motiv sunt mult mai adecvate electricele care NU POLUEAZA deloc IN ORASE!!!! La ora actuala, in Romania, PESTE 50-60% din energia electrica provine din hidrocentrale, nucleara, fotovoltaice si eoliene!!! Fara suparare, asta-i viitorul! Chiar daca electricele, fiind ceva mai grele, trebuie sa anticipezi mai bine comportamentul lor pe sosea, uzeaza cauciucurile ceva mai mult decat la o masina clasica, necesita baterii destul de puternice pentru autonomii mari si nu sunt - INCA - prea accesibile ca pret pentru o buna parte dintre romani...
-
PMC, joi, 16.04.2020 13:59
@ACE: da, asta o fi viitorul, masinile electrice. Problema nu e eficienta motorului, am mai spus-o. Problema e stocarea. Si oricat ati incerca voi sa o treceti cu vederea, e acolo si ramane acolo. Se pare ca nu suntem capabili sa inventam ceva mai bun decat bateriile Li-Ion. Atata s-a putut, vorba aia... :) @Cristi: 12 - 15 l/100km consum? :-o Oh my God... Asa-i cand te lauzi ca ai descoperit gaura la macaroana si te faci de ras apoi...
-
ACE - Craiova, joi, 16.04.2020 14:32
@PMC Mai ai rabdare cativa ani - se va rezolva si problema stocarii - bateriile solid state (mai sigure, mai usoare si mai eficiente) vor fi probabil - un raspuns... O falsa problema este insa reciclarea: bateriile de acumulatori se recicleaza deja de 10 ani daca nu si mai bine... E drept, exista si dezamagiri. De ex. TOSHIBA promitea acum 2-3 ani lansarea lor comerciala pentru anul 2019 - si nu s-a intamplat acest lucru...
-
fan skoda, joi, 16.04.2020 14:37
@Ace-Craiova Cativa ani ? Pai, du-te in electrolizeii tai, da' diesel este ieftin si eficient. Si este acum, nu peste cativa ani. Un Taycan, masina luxoasa de performanta, are, din cauza bateriilor, o greutate de peste 2200 de kg si autonomie de 400 km. Scuzati-ma, dar am nervi din cauza lui @Electrikkk (@Edikkk).
-
adi_10, joi, 16.04.2020 14:55
@Cristi - nu e nici o problema, conduci totusi un SUV cu motor pe benzina de 2L cu cutie automata si tractiune integrala, e normal sa consume atat, cel putin daca te referi la consum in oras. La drum lung probabil scoti sub 10.
-
Kirotractor, joi, 16.04.2020 14:59
400 km cu Taycanu? -- poate doar dacă îl cumperi pt. rășini & fițe prin oraș ori ca să... stai acasă. :-) Serios acu, forjat ca lumea, ȘI Taycanul înțepenește în câteva minute, ca dealtfel toate pretinsele uber-sportive electrice, aberante ca segment (suficient să împărțiți 70-80% din kW motoarelor cu kWh din baterie și aflați exact minutele, înainte să vă cruciți. :-)) Back ontopic, diferențele incredibile între consumurile medii efective mărturisite aici (sincer înclin să cred) -- de la 6,5 l la 12-15 l/100 km -- nu pot fi imputate exclusiv cutiei automate, ci și stilului de condus al fiecăruia. D-aia prefer să compar consumurile obținute de ACELAȘI tester cu variante diferite ale aceleiași mașini, din care obligatoriu trebuie scăzute însă 10-15 procente -- prietenii știu de ce...
-
PMC, joi, 16.04.2020 17:57
@ACE: ca am ras de masinile cu baterii pana m-a durut burta, si aici si de cate ori s-a ivit ocazia, in discutii private. Cu toate astea, sincer va spun ca eu imi doresc sa existe la un moment dat masini cu baterii care sunt performante si la un pret decent. Dar actualele modele sunt pur simplu un nonsens financiar si logistic la ora asta. Cu alte cuvinte, iti complici viata si-ti golesti buzunarele, aia fac pentru tine masinile cu baterii. Bateriile solid-state sunt trambitzate si alea de ani buni deja, si nimic nu se intampla concret. In conditiile astea, ce nu pot sa inteleg e de ce nu se baga bani in Hidrogen. Acolo e intr-adevar potential fantastic, dar destepti ca seful vremelnic de la VW se incapataneaza sa faca masinutze cu baterii. Cine dracu sa-i mai inteleaga.... @Kiro: intre un ziarist care face un test de cateva ore si un tip care detine masina si se poate uita pe bord la consumul mediu dupa cavea zeci de mii de km, eu il cred pe posesor. Cu atat mai mult cu cat ar vrea omul sa spuna mai putin, dar daca spune atat, inseamna ca asta e realitatea. Si in cazul de fata, fara suparare, dar e urias.
-
gica contra'riatu, joi, 16.04.2020 18:27
"Noul Skyactiv-X a fost gândit pentru a oferi atât performanțe mai bune, cât și un consum redus de carburant. În ceea ce privește acest ultim aspect, motorul cu aprindere prin compresie controlată prin scânteie va fi mai puțin gurmand cu 0.3 litri/100 de kilometri comparativ cu motorul pe benzină de 2.0 litri în aceeași configurație." Aici chiar au nimerit-o:daca nu esti sado-maso practicant,sa decartezi purcoiu de bani pentru complicatia asta revolutionara convins de economia de 0,3l / 100 km ....!!
-
Aha, joi, 16.04.2020 19:21
Să renunți la turbine și să scoți numai aspirate mi s-a părut ok. Dar să renunți la turbo pentru ceva mai complicat + un compresor + un sistem mild hybrid de (doar) 0.16 kWh, fără a avea avantaje evidente, decât un consum cu 0.3 l/ 100 km mai mic, mi se pare aiurea. Mă rog, au ei calculele lor...
-
someone, joi, 16.04.2020 19:26
@ fanskoda: iti raspund eu in locul lui kiro: au scos doar 180 cai si 224nm pentru ca motorul e aspirat. daca intelegi ce inseamna asta fata de un turbo , si daca vezi cifrele si turatiile la care apar aceste cifre, iti dai seama ca nu e rau deloc. ba dimpotriva. ma bucur ca ai revenit kiro.
-
Parere, joi, 16.04.2020 20:22
La consum motorul asta nu merita. La cat marketing i-au facut, ma asteptam la altceva. Hibridul de 2.0 de la Toyota este muult mai bun la consum, si are aceiasi cai putere.
-
Andrei, joi, 16.04.2020 23:00
Probabil, cel mai bine lucrat interior al clasei. Din pacate, avem un motor super complicat, care pe hartie consuma cu 0.3l mai putin decat un motor clasic, fara complicatii inutile, dar care in realitate consuma aproape cat un X5 30d Diesel de 2t, mult mai mare, mult mai puternic si mult mai rapid. Bravo Mazda! Locurile din spate nu sunt potrivite pentru nimeni de peste 1.8m.
-
PMC, vineri, 17.04.2020 00:52
@Andrei: 100% de acord. Uneori Mazda au facut chestii excelente, acum, cu ultimele minunatii, nu inteleg ce-i cu ei. Mazda 3 hatchback, care pt mine era chiar o optiune de luat in considerare, e un esec, dupa parerea mea. Spatele e total ciudat si nereusit. Motoarele de 2 l Otto de 122 CP sufocati si nadusiti, apoi toata lumea a asteptat dupa motorul asta care e si el un esec... Nush... sper sa se trezeasca. Eu stiu ca eu ei o trupa a lor de clienti care sunt groupies pe viata, dar daca continua asa, nu-i vad bine...
-
fan skoda, vineri, 17.04.2020 10:22
BenzoDiesel ? Asta o fi semnul ca Diesel-ul isi continua cariera ? Asta o fi semnul ca Diesel-ul inca este deasupra tuturor ? Asta o fi semnul ca Diesel-ul "traieste" si ca nu a pierdut lupta dintre Diesel si Electric ? Interesant... @someone Da, asa este. Un motor aspirat are mai multi cai, dar mai putin cuplu. Si un turbo are mai mult cuplu, dar mai putini cai. Viteza maxima si 0-100 km/h sunt determinati de cuplu, cai si greutate. Bine ca nu are peste 9.5 secunde 0-100 km/h. Atunci chiar era lenta. Nu sunt fan accelerarilor rapide si bruste si sa fie cat mai rapida si 0-100 km/h foarte repede, dar sunt importante si aceste valori.
-
224 Nm, vineri, 17.04.2020 22:55
Motorul asta, cu 224 Nm, mai are mult pana sa fie comparabil cu un diesel, mai ales pe o magaoaie grea numita la misto Sport Utility Vehicle. Care nu e nici sport nici utila.
-
Bolivar, duminică, 19.04.2020 00:13
@Cristi Ceva mai multe detalii te rog, ai poate păreri diferite fata de AM? Consumul vad ca e mai mare fata de ce le-a reieșit în test. Apreciez orice alte detalii. Câți km ai pana acum cu mașinuța? La achiziție ai avut în vedere și alte mărci? Am tot așteptat păreri și de la DLP care întârzie sa ne dea mai multe detalii. Sunt interesat de o achiziție și oscilez între Tucson, Sportage, Cx30 și Peugeot 3008 ( având un sportage la momentul actual la care posibil sa fac buyback). Le-am testat, condus si urmărit pe toate cele 4, însă tot îmi rămân mai puține date despre Cx30. Celelalte variante le știu bine în special Tucson și Sportage. Orice alte informații de la posesori sunt binevenite.
-
Aha, duminică, 19.04.2020 12:04
@Bolivar Având un Sportage în familie , model 2018, 1.6 benzină, GT line, automat, și făcând și un drive test cu 3008 2.0 diesel ( eu fiind fan Peugeot), înclin balanța în mod absolut către Sportage. Si asta din cauză de multe motive. Ținută de drum, dotări, demaraj, 4x4 dinamic și nu în ultimul rând, garanția 7 ani.
-
fanel, duminică, 19.04.2020 15:18
@Aha 3008 a picat testul in fata lui Sportage? Ciudat...ma asteptam ca tinuta de drum a coreeanului sa lase de dorit. Mai ales ca la testul elanului tinde sa ramana in 3 anvelope la viteze mai mici decata ale francezului
-
Bolivar, luni, 20.04.2020 00:32
@Aha - apreciez părerea. Sportage-ul meu e o generație anterioara, având înca garanție din cei 7 ani și ma bate gândul la o schimbare. Nu am ce sa reproșez la mașină, nu am avut probleme, de asta iau serios în considerare și Noul Sportage sau Tucson (care îmi place mai mult la interior). E adevărat în combinația cutie automata plus tracțiune integrala și dotări etc ca preț clar Sportage sau Tucson ar avea avantaj. Mai nou la Hyundai au discount uri mai mari și pe ce am bifat eu ar fi un preț mai bun la Tucson. Însă și 3008 l-am condus de câteva ori, km buni (masina cuiva apropiat) și sincer mi-a plăcut la condus, are performante bune și interiorul arata futurist, pe lângă motorul puretech și cutia Aisin care au ceva ani și au demonstrat fiabilitate. Iar Cx30 mi-a plăcut la un test drive, dar mai aștept sa o mai conduc cu alte ocazii sa îmi fac o părere mai completa. Nu ma deranjează faptul ca e un pic mai mic. Și C5 Aircross pare interesant, însă nu am avut ocazia sa o conduc. Faptul ca 3008 (la fel c5) nu ar avea 4x4 ar fi un minus, însă mai am un L200 care are scopul lui și sincer pe alte mașini cu care nu ies de pe sosea sau drumuri forestiere ușoare e suficient și sistemul grip control. În fine, Sportage e pe lista, însă parca as vrea și ceva diferit. Mai am pana iau o decizie. Oricum aștept sa vad mai bine și CX 30.
-
DLP, luni, 20.04.2020 11:25
@Kirotractor Ma bucur ca ai (re)venit pe meleaguri AM. Asa este, am promis ca fac un review mai detaliat dar nu gasisem oportunitatea de a o face (mai bine decat aici DT CX30). Sa revenim: Consum (ca toata lumea este interesata de acest aspect): - la ski in UE, masina plina (4 aproape adulti+1 caine+bagaje+sarcofag deasupra,etc.), mers aproape regulamentar pe autostrazile din vecini, 9,5l/100km; daca treceai de 140km/h se apropia de 10...media a fost pentru aproape 3000km; - de curand (in carantina) am facut drumul Buc-CJ (dus-intors), singur in masina, inca cu cauciucuri de iarna, mers alert ( a se citi ff alert; fiind aproape singur pe drum), ~10l/100km in mai putin de 5 ore, la dus; 5,5 ore la intors (mai relaxat), consumul a coborat la o medie de 9,2....daca diferenta de 45 minute te costa in plus ~ 50 RON, senzatiile traite la dus au fost sublime. De foarte mult timp nu am mai trait o senzatie atat de placuta la volan pe Valea Oltului; - mers regulamentar 130/140km/h pana la Ploiesti pe A3; circa 7% (tot cauciucuri de iarna pe timp de primavara). Singura problema este ca trebuie sa alimentezi destul de des; rezervorul prin manuale are 45-48 l; martorul se aprinde devreme si te "strange" un pic cand tot scade autonomia. Confort - scaunele sunt mai rigide fata de CX3, pozitia este destul de joasa pentru un SUV-uletz si te ajuta mult posibilitatea de ajustare a sezutului catre extremitatea dinspre volan; sustinere laterala Ok, fara a fi spectaculoasa; - am stat de cateva ori in spate (spritz/gratar) si este ok (h=180cm; G>110kg) - foarte util tempomatul adaptiv; desi nu franeaza foarte intuitiv (are totusi posibilitatea reglarii distantei fata de auto din fata); - nu foarte utila inchiderea/deschiderea electrica a hayonului; daca are vreun obstacol pe drum (vezi bagaje multe) nu se mai inchide...mai aranjezi, mai ncerci, etc. - vizibilitatea camerei din spate este decenta - stergatoarele sunt ascunse bine de capota si nu mai "falfaie" ca la CX3 (de ex) - n.b. nici capota. - priza de bricheta amplasata in cotiera este un +, cu un prelungitor si rezolvi toate conexiunile posibile; - nu am reusit sa instalez Android auto (in RO nu este valabil) si am o problema cu fixarea telefonului pentru Maps; u te ajuta f mult dispunerea grilelor de introducere aer; - destul de rapida incalzirea in scaune Condus - motorul este dinamic cu conditia sa nu uiti ca este unul aspirat, adica daca esti pe autostrada si ai incetinit pe la 110-120 in spatele cuiva, in viteza 6, la accelerare nu ai suflu, trebuie sa retrogradezi; - are ceva ruliu pe viraje si inca nu m-am familiarizat cu G-vectoring system; nu mi se pare foarte intuitiv, ai sentimentul ca ceva nu respecta legile fizicii, desi traiectoria este "curata"...mai vedem/mai testam - head-up display-ul este ok si poate fi reglat in diverse pozitii (sus/jos; stanga-dreapta) cu observatia ca identificarea semnelor de circulatie dispare daca te conectezi via Apple car (cealalta parte a familiei dispune de asa ceva) prin cablu... - trage liniar dupa ~3000 rot/min pana in zona rosie; singura conditie e sa nu ai activ afisajul consumului instantaneu PS Am depasit 12000km; am fost in sevice pentru resoftarea aferenta franarii de urgenta (rechemare recenta via Mazda EU); trebuie sa recunosc ca a fost activata de cateva ori fara sa am sentimentul ca era necesar; ultima oara chiar in depasirea unui camion - n.b. nu a fost grav, dar daca eram in traficul uzual de pana acum cu cineva in spatele meu cred ca era probabil un eveniment rutier (in fapt acesta a fost si motivul rechemarii in servcie - riscul unui accident din spate la activarea franarii de urgenta) Daca aveti intrebari va raspund cu placere in limita timpului disponibil
-
DLP, luni, 20.04.2020 11:33
Pentru cei interesati; au introdus in oferta si o varianta de 2l si 150CP, mai ieftina si probabil mai usor de intretinut in timp.....
-
Aha, luni, 20.04.2020 13:21
@fanel - Sportage-ul 4x4 beneficiază de sistemul "dynamic" ceea ce o face foarte stabilă, indiferent de condițiile de drum. Despre 3008 pot spune că, repet sunt fan Peugeot & Citroen, am rămas un pic dezamăgit și din punct de vedere al demarajului, la un motor de 2.0 diesel nu e diferență față de un 2.0 hdi pe un 307.
-
Aha, luni, 20.04.2020 13:24
@ DLP - Hărțile de la GPS le-ai primit contra cost, sau au fost incluse?
-
DLP, luni, 20.04.2020 13:51
@Aha - hartile erau/sunt incluse, navigatia functioneaza dar nu o folosesc. Utilizez Google Maps pentru a verifica traficul si eventuale alternative; chiar si amplasarea "lu' garcea" (preluata din Waze). PS Singura data cand am folosit-o (navigatia) a fost prin Serbia (tranzit) unde traficul de date te poate usura de un Logan intr-o singura zi (10E/1MB), mai exact 10,71; adica 1GB = 1 Logan Observatie: M-am uitat de curand pe configuratorul Mazda si am remarcat ca anumite accesorii (de ex presuri) sunt acum extra - n.b. am achizitionat-o in prima livrare dupa cele de drive-test.
-
fanel, luni, 20.04.2020 17:20
@Aha nu te contrazic...ma uitam pe testele celor de la km77 iar sistemul de la Kia nu m-a prea convins. 3008 mi se pare o alegere f buna dar si Sportage imi face cu ochiul. Spor la algere !
-
Kirotractor, marţi, 21.04.2020 08:55
Mulțam @DLP (bine ai re-venit și tu prin zonă!) pt review, care confirmă exact ceea ce clamează Mazda pe felia consumului -- mai clar, situarea Sky-X-ului ÎNTRE diesel și benzinare și nu valori SF așteptate de unii. Nu mai zic că atuul Sky-X ar trebui evidențiat între două motoare similare (2 l) de ACEEAȘI putere (122 CP) și nu cu unul de 180 CP. Ceva mai savant, dar necesar pt înțelegerea daravelei, BSFC={\frac {r}{P}} e formula consumului specific (brake-specific-fuel consumption) unde, n.b., combustibilul e calculat in kg, iar motorina nu doar că e mai *grea* la litru (densitate specifică mai mare, cca 810 g/l vs 720 g/l benzină), ci e *metamorfozată* în lucru mecanic mai eficient în motoarele cu aprindere prin compresie MAC-mac. Nu mai intru în grafice exacte că deja sforăiți sigur unii, :-) dar japii au demonstrat cu cifre că au rezultate tangibil pozitive. Și, repet iarăși, perfectibile. Pe de altă parte, nu cu un SUV greucean, nu tocmai ideal-aerodinamic (și eventual automatic + 4x4) se pot scoate consumuri-record. Și nici la sarcini extreme, unde dispare și legendarul randament spre 40% al motoroaielor în ciclu Atkinson 2.0-2,5 de pe Toyota hibride. Concluzie: noi să fim sănătoși, că virușii colcăie -- ca și petrolul de fapt, hehe, de a cărui origine ABIOTICĂ nu mă mai îndoiesc demult.
-
Aha, marţi, 21.04.2020 11:01
@fanel deocamdata nu mai sunt in situatia de a alege :))) dar, intradevar este dificil de ales. Kia a intrat deja in familie, e drept am si un Peugeot, model mai vechi, dar n-ar strica si un 3008 :))). Spor in a alege!
-
Cristi, marţi, 21.04.2020 16:35
Bolivar, am 4000 km cu Cx30. Nu am luat în calcul alte opțiuni la achiziție, am așteptat sa apară Cx30, deoarece soției i-a plăcut foarte mult CX3, numai ca avea foarte puțin loc în spate. Personal conduc un X-trail 2.0 diesel, CX30 fiind a doua mașina, destinata exclusiv pentru oraș. Totuși, ca să ii fac rodajul am ieșit de câteva ori cu ea, Galati-Brașov, Galați-București și am fost impresionat de performanțe. Pur și simplu e altceva, te lipește de scaun dacă accelerezi, în viraje e foarte stabila, impresionează prin antifonare, motorul e foarte silențios. Eu nu i-am găsit minusuri, cu excepția consumului puțin cam mare, dar sincer, pentru senzațiile pe care le oferă, merită. Categoric peste kia și Hyundai, de 3008 nu știu ce sa îți spun, dar 5008 a fost o opțiune pentru mine pana când am ajuns în reprezentanță și am deschis ușa. A scârțâit groaznic, Bici nu am mai făcut test drive. Succes în alegere! Ia-le pe toate la test drive și alege ce îți place ție, nu contează ce spun unii și alții. Oricum, ca să răspund unei întrebări anterioare, nu e deloc moarta, accelerează impecabil!
-
Bolivar, marţi, 21.04.2020 18:17
@Cristi mulțam pt răspuns, ma bucur ca nu ai avut probleme, Felicitări pt achiziție, și mie îmi place mult, o am în vedere. Crede-mă ca testez tot ce prind disponibil, dar știi cum e, la un test drive nu îți faci o părere completa, plus ca aici sau pe forumuri mai afli si alte detalii, eventual probleme întâlnite de posesori, cum se comporta la drum lung, sistem infotainment, alte chichițe etc. Întotdeauna la o achiziție aleg ce îmi place mai mult, iar din ce am enumerat fiecare mașinuța are plusurile ei, fiecare îmi place în parte. Sunt de apreciat și detaliile oferite de colegul DLP, care ne-a data amănunte utile.
-
DLP, miercuri, 22.04.2020 15:09
Paranteza pentru fanii diesel Ieri am facut o tura Buc-CJ cu varianta CX3 (1,5/105CP- diesel) cam in acelasi regim cu cel mentionat anterior (n.b. nu are aceleasi performante) si consumul a fost de 6,4 (5 ore dus si 5 1/4, intors); socoteala in RON se apropie de 100 pe acest traseu (masina este oricum mai usoara si FWD).... Nu am mai facut trasee prin tara fara trafic cu masina asta (am avut ceva depuneri EGR de la mers prea mult in oras si am plecat sa o "curat") si uitasem cum merge; dinamica motorului m-a (re)impresionat placut, foarte elastic; nu stium cum este cel nou de 1,8/115CP
-
Tatraurs, miercuri, 22.04.2020 16:41
@Cristi,pentru tine poate accelereaza impecabil dar pentru altii nu,depinde ce vrei de la masina,ce ai mai condus,ce fel de sofer esti. Real,prinde suta in peste 10 secunde,de la 100-160 e moarta total. Pana si un cazan de 1.9 tdi de 130cp accelereaza mai repede. Totusi,toata lumea trebuie s-o testeze inainte sa dea banul pe ea,unii s-ar putea sa fie dezamagiti,eu am fost cu mazda3,asta e si mai grea,automat mai puturoasa.Recomand siteul zeperfs.com unde fiecare masina e testat pe bune la acceleratie.
-
Sylv, luni, 27.04.2020 12:36
35 mii pe o masina care e un hatch usor inaltat ? E din clasa cu T-Roc si Skoda Kamiq de fapt, dupa dimensiuni interioare si spatiu portbagaj. Nu il mai comparati cu Tiguan si Tucson, care sunt in clasa cu Cx-5 in realitate (vorbesc de spatiul real, nu de cum e incadrata masina). Nu sunt fan al niciunei marci expuse mai sus, dar sa dai 35 mii pe asa ceva mi se pare cel putin sadic.
-
Bolivar, sâmbătă, 02.05.2020 16:57
este 32800 prețul de lista fără discount luat în calcul varianta benzina mild hibrid, Gt plus, cu awd, transmisie automata, cu bsm, rcta, mrcc, scaune încălzite, sistem bose, hayon electric și multe altele. Fa o configurare și vei vedea. Asta într-o echipare în care ai mai mult decât îți trebuie, cu tot ce vrei, însă poți opta și pe variante mult mai ieftine, prețul de plecare fiind cu vreo 10000 mai puțin, fwd și cutie manuala. E adevărat e mai scumpa cu 3-4000 cel puțin pe aceleași dotări ca la o parte din concurenta, însă e o mașină frumoasa și cine e dispus sa dea 30000 pe o mașină s-ar putea sa treaca peste acea diferenta dacă e fan mazda, mai ales ca e eleganta și confortabila, cu materiale de calitate. Ca performante intr-adevar sunt alte modele în fata ei, însă depinde pe ce pune fiecare accentul.
-
Cosmin T., miercuri, 24.06.2020 12:59
Salut, mi-a placut reviewul echilibrat si obiectiv. Am testat si eu masina (CX 30 cu 122 Skyactiv G si Mazda 3 cu Skyactiv X) si pana la urma pentru mine dpdv financiar si al comportamentului dinamic, Kia Xceed s-a potrivit mai bine pe nevoile si gusturile mele cu motorizarea de 140 cp 1.4 T GDI Cand am testat acest motor Skyactiv X pe Mazda 3 si mi s-a parut ca este echilibrat, rafinat si consuma decent. Vad ca multi il numesc puturos si mi se pare un pic nedrept. Ok, nu se simte ca un motor de 180 de cai putere, insa impresia mea este ca Mazda a aplicat reteta sa traditionala mai ales ca vorbim de un motor nou cu multa tehnologie netestata in utilizarea cotidiana. A redus un pic puterea pentru a imbunatati fiabilitatea si consumul. La urma urmei, Skyactiv merge pe o experienta rafinata a condusului pe care utilizatorii Mazda o indragest. Comparand acest motor si Skyactiv G de 122 cu motorul 1.4 T GDI de pe Kia 140 cp si 240 cp mi se pare care exista acea liniaritate in livrarea puterii specifica unui motor aspirat. Ceea ce tine de specificul motorului, nu vei simti explozia de cuplu la turatii joase tipica unui motor turbo. Mie imi place mai mult acest comportament al motoarelor turbo (element subiectiv de gustibus) insa pot sa spun ca Skyactiv X nu a fost o dezamagire - este doar diferit iar Mazda a adoptat tot timpul o filozofie diferita. Pentru un SUV compact, cu tractiune integrala mi se pare un consum rezonabil cel inregistrat in test. Teoria cu consumul de diesel la motor pe benzina mi s-a parut tot timpul un caption de marketing un pic nerealist. E un consum bun pt un crossover compact pe benzina. O masina frumoasa cu un interior impecabil. Asa cum ati notat mai multi in comentarii, probabil ca cel mai echilibrat e motorul de 150 cp deoarece pretul pentru versiunea Skyactiv X cu automata si dotari full este un pic piperat, motorizarea fiind asociata exclusiv cu nivelul de echipare GT.
-
Posesor CX30 Skyactiv-x AWD, vineri, 14.01.2022 12:32
Autorul articolului a subliniat foarte bine :"Segmentul din care face parte CX-30 este unul destul de aglomerat, dar un motor pe benzină cu resursele lui Skyactiv-X cuplat la o cutie automată și la un sistem de tracțiune integrală face ca numărul concurenților să nu fie unul ridicat." Calitatea CX30 este discutabila si in functie de ce autovehicule si motorizari ai detinut inainte, personal am detinut 7 autovehicule (dacia nova, logan, bmw 116, ford focus 1.6 tdci, opel astra J1.4 T, ford focus 1.6 ecoboost, Golf 7 facelift 1.5 Tsi DSG) inainte de CX30. Depinde foarte mult ce iti doresti, eu am vrut 4x4/AWD si am avut de ales intre : VW T-Roc SH, Audi Q2 si mai SH si CX30 Nou, precizez ca masina are inclusiv trapa si scaunele din piele alba. Masina nu te da pe spate, iar treaba cu silentiozitatea nu este chiar asa, golful era mai silentios la 130 km/ora nu spun la 160, poate si din cauza cutiei DSG cu 7 trepte fata de 6. Imi place totusi tinuta de drum si pozitia la volan, sistemul audio, farurile matrix, camerele 360°, designul interior si exterior. Nu imi place: lipsa luminilor ambientale (premium???) sau macar o mica luminita pentru consola centrala unde este suportul de pahare, este o bezna totala in interior noaptea; Zgomotul facut la inchidera usilor; Chederele par foarte firave; Zgomotul motorului la peste 130 Km/ora, geamurile nu se inchid/deschid din telecomanda. In concluzie decat mult si prost mai bine putin si bun, ramane sa vedem daca si fiabilitatea promisa de marca este reala. Cred totusi ca marcile japoneze sunt supraevaluate. Pentru moment am doar 2000 km si deja se aude un scartait pe la volan si alte zgomote la interior iar volumul rezerorului este o gluma proasta.
Încă aștept părerile complete prromise-n septembrie de colegul chibiț @DLP, posesor al tipului ăstuia de CX30. Chiar dacă testul lui Cornel e bine scris și destul de informativ (fostul cu Mini JCW rămâne totuși notabil prin plusul de fantezie verbală... dar și hot-mașinuța l-a incitat cred la tot felul de excese :-)) Totuși, un consum mediu (mixt) de +10 l/100 nu cred că rimează cu 7,3 l urban. Plus că masa proprie apare cu vreo sută de kile mai mare ca aici în alte teste. Nu mai cârcotesc de ce în testul cu manuala calificativul a fost *silențioasă* și aici *medie* că-s 1001 factori variabili în joc, de la marca de pneuri la granulația asfaltului. Merita poate precizat și că e vb de o cutie automată cu convertizor de cuplu, ceva mai gurmandă decât DSG-EDC-urile la modă (7.0 consum WLTP vs. 5,9 manuala), dar mai puțin *consumabilă*... Cât despre *benzodieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.