Motor / Transmisie
Oferta de motoare diesel a celor de la Mazda în gama CX-5 este restrânsă la o singură cilindree: 2.2 litri. Există două versiuni de putere mari şi late: 150 CP şi 175 CP. Cea din urmă este oferită doar cu tracţiune integrală, în timp ce prima este disponibilă atât cu tracţiune faţă, cât şi cu integrală. În ceea ce priveşte gama de transmisii, există doar două variante: o manuală cu şase trepte şi o automată proaspăt revizuită şi care oferă tot şase trepte.
În cazul variantei testate de noi, vorbim despre un motor diesel de 2.2 litri, 150 CP şi 380 Nm. Puterea maximă e atinsă la 4.500 rpm, în timp ce cuplul maxim e asigurat încă de la 1.800 rpm. Menţionăm că valoarea cuplului maxim este cea mai mare dintre toate agregatele diesel de aproximativ 150 CP oferite în acest segment alături de transmisii manuale şi tracţiune faţă. De altfel, cuplul motor ridicat este şi motivaţia principală pentru care Mazda merge pe motoarele diesel de 2.2 litri în loc de 2.0 litri.
Japonezii au explicat că sunt conştienţi de dezavantajul fiscal al acestei cilindree pe unele pieţe, dar că ei compensează printr-un consum mai mic decât al unităţilor de 2.0 litri şi prin faptul că au atins norma Euro 6 fără să aibă nevoie de AdBlue, pe lângă argumentul legat de cuplul motor mai mare al acestor unităţi.
Mazda mai are un concept atipic în segment: diesel-ul de 2.2 litri are cel mai mic raport de compresie din lume pentru o unitate care arde motorină. Acesta înseamnă că piesele din mişcare din propulsor pot fi mai uşoare, ceea ce aduce o inerţie mai mică a acestora şi vibraţii mai reduse. Rezultatul: avem unul dintre cele mai rafinate motoare diesel de 150 CP din segment, capabil să urce chiar şi la 5.000 de ture fără să-şi scuipe lichidele pe evacuare.
Rezultatul este o unitate care asigură un comportament dinamic foarte bun şi un răspuns la acceleraţie de invidiat. Vibraţiile sunt aproape inexistente, cel puţin cele percepute la interior, chiar şi când sistemul Start-Stop lucrează, în timp ce nivelul audio perceput al propulsorului este unul redus. Trebuie să treci de 3.500 rpm ca să se facă auzit acest motor în habitaclu, dar nici atunci nu are sunetul clasic al propulsoarelor diesel.
Timoneria transmisiei este excelentă, poate chiar cea mai bună din segment, în timp ce etajarea treptelor este potrivită pentru resursele maşinii. Singurul reproş pe care îl putem aduce acestui motor, în afară de faptul că nu are fraţi mai mici, este faptul că are o cilindree mai mare decât a rivalilor, un amănunt important pentru familiştii cu un buget anual de întreţinere şi cheltuieli nu foarte generos.
Latimea nu are cum sa fie 2142 mm