Tinuta de drum
Mazda CX-5 este unul dintre modelele din segment care se bucură de o ţinută de drum exemplară. Spre deosebire de varianta ante-facelift, cei de la Mazda au redus semnificativ zgomotele de rulare şi au reuşit să şi îmbunătăţească nivelul de confort asigurat. Suspensia a fost regândită până la ultima bucşă şi asigură acum un nivel de dinamism cel puţin la fel de ridicat ca la versiunea anterioară, în condiţiile în care confortul a crescut faţă de aceasta.
Direcţia lui Mazda CX-5 este una dintre cele mai precise din segment, fiind la fel de bună precum cea a fratelui său de clasă medie, Mazda6. Aceasta este suficient de uşor de manevrat încât să fie plăcută de un număr cât mai mare de şoferi, dar suficient de precisă încât să-ţi dea cât de mult feedback poate asigura un SUV compact de volum care nu are ambiţii sportive declarate.
Sigur, îmbunătăţirile în materie de confort nu înseamnă că CX-5 este prietenul cel mai bun al gropilor, acestea fiind în continuare perceptibile la bord, chiar dacă nu la fel de pronunţat ca înainte. În orice caz, în cadrul testului internaţional de presă derulat în Spania, nu a fost tocmai uşor să şi găsim gropi precum ne este pe drumurile din România, aşa că singurele denivelări abordabile au fost "poliţiştii adormiţi" din plastic, care sunt la fel de "dureroşi" în orice model din acest segment.
Cât despre off-road, să fim serioşi, puţini clienţi de SUV compact, fie el cu tracţiune integrală sau nu, se gândesc la escapade prin noroaie şi teren accidentat. Modelul japonez face faţă unui drum de macadam, dar nu este tocmai companionul ideal la urcat pe munţi, deşi are o gardă la sol rezonabilă.
Latimea nu are cum sa fie 2142 mm