Motor / Transmisie
În momentul lansării noii generații Mazda CX-5, unitatea de 2.2 litri Skyactiv-D era disponibilă atât într-o versiune de 150 de cai putere, cât și într-o variantă de 175 de cai putere. Odată cu noile modificări, producătorul japonez a îmbunătățit și performanțele motorului diesel.
Astfel, versiunea de top a motorului 2.2 Skyactiv-D oferă acum 184 de cai putere la 4.500 rpm și 445 Nm (+25 Nm) începând cu 2.000 rpm. Deși avem în față un diesel, în habitaclu motorul este unul silențios la ralanti și "inundă" spațiul interior cu zgomote specifice acestor unități abia după ce turometrul trece de 3.000 rpm. Motorul se mișcă cu rapiditate la viteze de oraș, este elastic, iar pe drumuri naționale și autostrăzi nu-ți oferă impresia că rămâne fără suflu atunci când vrei să depășești la viteze apropiate de limitele impuse prin lege.
Deși cilindreea mai mare față de propulsoarele concurenție aduce dezavantaje fiscale care se traduc prin câteva sute de euro plătite în plus pe durata medie de posesie, Mazda preferă să ofere cuplu generos gata să pună în valoare oricând atuurile ușor sportive ale lui CX-5. Știu că am alăturat două cuvinte care vin din lumi diferite (sportiv și SUV), însă în capitolul dedicat ținutei de drum voi explica pe larg alegerea făcută.
În cazul nostru, resursele motorului diesel au fost exploatate de o transmisie automată cu șase trepte. Schimbările de trepte sunt line, vibrațiile sunt reduse, însă pe anumite decelelări, transmisia este puțin indecisă, neștiind ce treaptă să aleagă. Mazda nu oferă pe această variantă padele pentru schimbarea treptelor de viteză în modul manual, soluția fiind cea clasică, prin mișcarea (+/-) selectorului transmisiei.
Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.