Motor / Transmisie
Încăpățânarea Mazda de a păstra motorul de 2.2 litri diesel în gama sa de motorizări este sinonimă cu cea a unui copil care nu vrea să renunțe la jucăria lui preferată. Doar că în cazul Mazda este o încăpățânare mult mai matură. Motorul diesel SkyActiv-CD ne dovedește că poate ține pasul în materie de eficiență cu omologi care au făcut pasul către downsizing. În plus, e fix ce-i trebui unui SUV de talia lui CX-5.
Agregatul cu patru cilindri livrează 175 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 420 de Nm, disponibil de la 2000 rpm. Acesta din urmă face ca CX-5 să se simtă bine, să îți dea senzația de resurse nelimitate și de mașină corect motorizată.
Cât privește insonorizarea motorului diesel, o să vă mărturisesc ceva: înainte de a urca în noul Mazda CX-5 coborâsem din Renault Koleos, o mașină pe care Automarket a testat-o vreme de o lună. După primii kilometri cu CX-5 am avut impresia că mi-au dat o versiune pe benzină. Cursivitatea, izolarea fonică și reducerea vibrațiilor este net superioară.
Mariajul dintre motor și cutia automată este unul dintre cele mai bune pe care le poți găsi în segment. Totul se întâmplă atât de natural. Motorul este elastic, cutia schimbă liniar, iar retrogradările se întâmplă destul de rapid. Cu riscul de a fi considerată o blasfemie, aș putea spune că Mazda a devenit Volkswagen-ul mașinilor japoneze, adică un brand cu produse tot mai bine croite pentru publicul european. Iar ansamblul motor-cutie are o mare parte din „vină” pentru asta.
pana la urma, cutia e manuala sau automata? ca apare scris si asa si asa in mai multe locuri