Mazda CX-5

2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top

Motor / Transmisie

4.5

Încăpățânarea Mazda de a păstra motorul de 2.2 litri diesel în gama sa de motorizări este sinonimă cu cea a unui copil care nu vrea să renunțe la jucăria lui preferată. Doar că în cazul Mazda este o încăpățânare mult mai matură. Motorul diesel SkyActiv-CD ne dovedește că poate ține pasul în materie de eficiență cu omologi care au făcut pasul către downsizing. În plus, e fix ce-i trebui unui SUV de talia lui CX-5.

Agregatul cu patru cilindri livrează 175 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 420 de Nm, disponibil de la 2000 rpm. Acesta din urmă face ca CX-5 să se simtă bine, să îți dea senzația de resurse nelimitate și de mașină corect motorizată.

Cât privește insonorizarea motorului diesel, o să vă mărturisesc ceva: înainte de a urca în noul Mazda CX-5 coborâsem din Renault Koleos, o mașină pe care Automarket a testat-o vreme de o lună. După primii kilometri cu CX-5 am avut impresia că mi-au dat o versiune pe benzină. Cursivitatea, izolarea fonică și reducerea vibrațiilor este net superioară.

Mariajul dintre motor și cutia automată este unul dintre cele mai bune pe care le poți găsi în segment. Totul se întâmplă atât de natural. Motorul este elastic, cutia schimbă liniar, iar retrogradările se întâmplă destul de rapid. Cu riscul de a fi considerată o blasfemie, aș putea spune că Mazda a devenit Volkswagen-ul mașinilor japoneze, adică un brand cu produse tot mai bine croite pentru publicul european. Iar ansamblul motor-cutie are o mare parte din „vină” pentru asta.

  • gogu, luni, 25.09.2017 13:31

    pana la urma, cutia e manuala sau automata? ca apare scris si asa si asa in mai multe locuri

  • Consum, luni, 25.09.2017 14:21

    "Rularea în regim de autostradă, cu mici excese, a adus un consum de 7.7 litri la 100 de kilometri." In oras cat o fi oare? Ca trebuie sa fi mai mare decat pe autostrada. Si totusi este diesel, nu?

  • User, luni, 25.09.2017 15:04

    Si din poze vedem ca e automata masina. In schimb in articol, inclusiv in titlu se vorbeste de manuala. Se duce naibii si calitatea/seriozitatea articolelor voastre. Sunteti pe urmele celor de la ProMotor.ro ...

  • Kirotractor, luni, 25.09.2017 15:39

    Hmm, motorul diesel e bine împachetat, suspensiile sînt perfect izolate fonic, dar în final zgomotul la rulare e deranjant - cum vine asta oare?! Sau: 0-100 km/h în 9,0 sau 9,5 s? (text/tabel) ...Iar nota finală-i inexplicabil de mică.

  • Klaus, luni, 25.09.2017 15:53

    @Kirotractor, daca era nemteasca, alta nota avea. Asa....felicitari celor ce o cumpara.

  • bogdanm, marţi, 26.09.2017 01:18

    @Kirotractor Am uitat să specific că este vorba despre zgomotul DE VÂNT la rulare. Mulțumim de sesizare.

  • scamel, marţi, 26.09.2017 08:31

    sigur ca da. AM persevereaza in a publica de trei ori pe an un articol generos [ este o notiune pe care o apreciati mult} in superlative despre mazda cx5.este normal voua va dau masini moca dar noi ce vina avem?.

  • Kirotractor, marţi, 26.09.2017 10:22

    @bogdanm: Noi mulțumim pentru clarificări - fiindcă eu cel puțin tindeam să cred că zgomotul pneurilor la viteze mari e intruziv la CX-5 (inutil de precizat taman ție că se-ntîmplă și d-astea, deși mai ales la mașini modeste fără contraaripi spate, ca VW Up pre-facelift, deranjant mai ales pe ploaie.)

  • theodor2004, vineri, 29.09.2017 11:56

    de ce nu spuneti nimic si de frane? distanta de franare este anormal de mare chiar si pentru un SUV, o distanta mai mare decat la toti rivalii mentionati mai sus (Tiguan, Kuga, Sportage, Kodiaq).

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 18.11.2017 08:43

    Mi-ar place o varianta ELECTRICA cu tractiune 4X4 la cca.25-30.000 Euro...maine as cumpara-o....

  • Akeem, joi, 28.12.2017 17:34

    Masina e superba, insa... din lateral aceeasi problema ca la versiunea anterioara: arcele rotilor prea amplu decupate si cu o forma care nu e un arc de cerc face ca rotile sa para foarte mici . Comparati cu Sportage de exemplu (ale carei roti au diametrul chiar mai mic) Dar sa zicem ca asta e o parere subiectiva. Intrebarea de baza e alta (si care m-a facut sa scot CX5 de pe lista scurta desi era una din favorite) : au rezolvat cu franele sau sunt tot in coada plutonului?