Tinuta de drum
De-a lungul timpului nu m-am întâlnit cu vreun model Mazda care să fie vreun eșec dinamic. Jinba Ittai este o filosofie îmbrățișată de orice nou model. Da, probabil cea mai mare curiozitate era legată de modul în care se va simți noua platformă.
Tot ce a avut Mazda până acum în zona superioară a fost nativ o tracțiune, acum avem nativ o propulsie. Traseul din Germania nu pot spune că a fost extrem de ofertant pentru a adulmeca această nouă arhitectură, dar am găsit vreo 3-4 viraje legate. Cea mai plăcută surpriză, și care joacă puternic în favoarea noului model premium, este faptul că s-a evaporat acea senzație de punte față care te trage. Ai o puternică senzație de model bavarez, să zic așa. Mai ales atunci când adopți un stil sportiv de conducere.
Simți cum împinge spatele, cum puntea față este mult mai relaxată și mai dezinvoltă în a înscrie mașina pe viraje. Dinamica noii platforme a fost, probabil, cea mai mare surpriză, și una plăcută. Direcția este precisă, dar Mazda mai are de ajustat puțin modul în care este asistată.
Nu m-a deranjat faptul că este o direcție mai grea, care îți induce un parfum sportiv, faptul că acel grad de asistare este uniform, fără nicio variație a cuplului. Dar, la viteze reduse, la manevrele de parcare, direcția se simte ușor grea. La drum lung, această senzație se evaporă.
Suspensia are un parfum de sportivitate, dar lasă loc și unui ruliu care să îi comunice șoferului cât de grăbit este. Poate și pasagerilor, ca să aibă și ei justificare atunci când îi zic să o lase mai ușor. Trenul de rulare este bine izolat fonic, însă, dacă luați la țintă toate craterele din oraș, s-ar putea ca suspensia să fie puțin mai vocală.
Modelul este echipat cu Hill Descent Control care operează între 3 și 20 km/h, iar între 20 și 30 km/h sistemul rămâne cuplat, dar în stand-by, pentru a se putea activa automat la reducerea vitezei. La peste 30 km/h sistemul se decuplează automat.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!