Tehnologie
Da, display-ul central nu are funcția touch. Nu am resimțit vreun minus, în condițiile în care nu sunt un fan al ecranelor tactile care mă obligă ca preț de o fracțiune de secundă să acord toată atenția comenzii pentru a nu accesa altă funcție din greșeală. Se prea poate să fiu ușor bătrân, dar deja unele studii confirmă faptul că ecranele tactile reprezintă un factor de risc comparativ cu butoanele clasice. Apropo de butoane, există pe consola centrală o unitate de comandă pentru sistemul de climatizare. Vei găsi tot ce vrei acolo, fără a fi nevoit să explorezi vreun meniu.
Se prea poate să existe voci care vor acuza meniul sistemului infotainment de simplitate. La prima vedere, recunosc, am avut o astfel de pornire, apoi am descoperit că tot ce am nevoie este extrem de aproape, nu sunt nevoit să alerg printr-o mulțime de meniuri și nici nu sunt violat de o cromatică care poate fi sau nu pe gustul meu.
Pentru a nu mă repeta, bună parte din sisteme le-am prezentat și la momentul primului contact. Aș vrea să spun cum funcționează o parte din ele. În primul rând sistemul de ajustare automată a poziției la volan în funcție de înălțime: trebuie să-i zici mașinii ce înălțime ai. Pe mine m-a plasat o idee cam departe de volan, ceea ce înseamnă că mai trebuie ajustați parametrii. Oricum, un pas înainte, ținând cont de faptul că poți admira în trafic poziții de la ”infractor” care se ascunde de camerele de supraveghere, la șoferi care încă se cred pe plajă.
Am menționat deja că prin sistemul multimedia se poate naviga doar prin panoul de control amplasat pe tunelul median. Și astfel ai scăpat de amprente pe ecran. Asta dacă nu descoperi într-un final, așa cum am făcut-o și eu, că atunci când e cuplat sistemul Apple CarPlay sau Android Auto, ecranul chiar are funcție tactilă. O ciudățenie a naturii. Tocmai amestecul ăsta s-ar putea să te enerveze. Pentru că o să trezești apăsând pe ecran când ești în meniul mașinii. Și nu merge. Și te frustrezi, apoi îțio aduci aminte că trebuie să fie în meniul de Apple CarPlay.
Ambele ecrane, atât tabloul de bord, cât și cel din centru au o diagonală de 12.3 inch. Rezoluția este foarte bună și ai senzația de calitate.
Cred că mai este puțin de calibrat și la sistemul de navigație: indicațiile erau în engleză, ieșirile de pe autostradă și numărul acestora fiind în germană. Pe undeva am simțit că mașina cere prea multe de la mine. Recunosc, puțin onorat și măgulit de faptul că CX-60 mă creditează cu atâtea cunoștințe.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!