Motor / Transmisie
Decizia de a lansa un diesel de 3.3 litri, în condițiile în care cota acestei motorizări scade mai rapid decât calota glaciară, este extrem de curajoasă. Cu toate acestea, motorul de 3.3 litri va ajuta cel mai mare SUV al japonezilor să garanteze o paletă de propulsoare la fel de pestriță cu cea a rivalilor premium la care aspiră: BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC. Așadar, mai multe opțiuni pentru clienți.
Agregatul cu șase cilindri în linie a fost montat longitudinal și este disponibil cu două versiuni de putere: una de 200 de cai și una de 254 de cai. Am mers cu ambele în cadrul testului nostru din Barcelona, însă azi vom vorbi mai mult despre cea mai puternică dintre ele.
Pe lângă cei 254 de cai, propulsorul garantează și un cuplu demn de segmentul premium, adică 550 de Nm, disponibil chiar de la 1500 de rotații. Cum se traduce asta? Mașina trage bine, pe o plajă de turații suficientă și ai impulsuri plăcute, chiar și atunci când ești pe autostradă.
Mazda CX-60 se simte plăcut și îți aduce aminte, fără echivoc, de SUV-urile diesel premium. Chiar și sunetul motorului în sarcină, adică atunci când acul turometrului ajunge pe la 3000 de rotații, îți amintește de modelele premium. Împreună cu colegul meu de mașină, jurnalistul Constantin Ciobanu, am ajuns la concluzia că este o arie baritonală, frumos filtrată de elementele de antifonare, pe care am mai ascultat-o în gama BMW. Iar comparația asta nu poate decât să cinstească Mazda.
Însă, nu totul e roz. Am sperat că ezitările și ruperile de ritm ale cutiei cu opt rapoarte, fără convertizor de cuplu, sunt valabile doar în cazul versiunii plug-in hybrid. Ei bine, nu. Ele se regăsesc și aici. Și o să descoperi că la viteze mici, urbane, cutia are momente în care e debusolată și schimbă cu o oarecare smucitură. Nu se întâmplă mereu, sunt anumite circumstanțe.
Cred că un test-drive cu mașina ar putea fi foarte important pentru cel care cumpără mașina. Clienții pot înțelege dacă acest detaliu este sau nu deranjant pentru ei.
Ansamblul de propulsie este completat de un mild-hybrid la 48V, care contribuie cu 12.4 kW și un cuplu de 153 Nm. Bateria acestui mild-hybrid este de 03. kWh.
Am condus și versiunea cu 200 de cai putere și nu pot spune că am simțit mașina submotorizată. E drept, accelerările pe autostradă sunt ceva mai lente și progresive, iar motorul pare că gâfâie ceva mai mult.
Mazda nu poate. Asta e... Nu că nu ar vrea electrice, dar nu au bani de investiţii... O să se retragă în Japonia şi Africa, America Latină, unde sunt prea săraci ca să treacă la electrice, în primul val.