
Tinuta de drum
Trecerea la o platformă cu propulsie nativă a fost un moment de cotitură pentru Mazda. Iar acesta este unul dintre cele mai mari avantaje ale SUV-ului CX-60.
Deși nu este o mașină cu valențe sportive, comportamentul insuflat de inginerii japonezi te îmbie să calci mai tare pedala de accelerație și să te înscrii mai curajos în viraje. Cu alte cuvinte, nu mai ai acea senzație de punte față care te trage, ci simți cum împinge spatele, cum puntea față este mult mai relaxată și mai dezinvoltă în a înscrie mașina pe viraje.
Direcția este specifică Mazda. Grea, precisă și cu un grad de asistare uniform. O vei aprecia pe viraje, dar în oraș, de exemplu la manevrele de parcare, ar putea să ți se pară ușor prea grea.
Suspensia are și ea o oarecare sportivitate, dar nu elimină de tot ruliul. Așa cum spuneam, suspensia spate avea un comportament neobișnuit, tocmai de aceea, Mazda a instalat arcuri spate mai moi și amortizoare cu o setare mai fermă.
Această configurație părea că funcționează și că problemele au dispărut. Asta până am luat, fără să vreau, două denivelări succesive, mai accentuate. Atunci a apărut din nou acea "țopăială" de care vorbeam mai sus. Cel mai afectat a fost pasagerul din spate care a resimțit toată acea mișcare din plin.
Din fericire, trenul de rulare este mai bine izolat fonic decât înainte, astfel că nu mai este atât de vocal când treci peste gropi.
Ziaristii lui peste prajit...."De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono". Cusatura imita pe cea a unei sabii katana? Cum adica? Ce a vrut sa spuna autorul aici? Linia neagra de pe scaune imita tesatura unui kimono? Ha ha ha....mai bine luati un adolescent de liceu sa va scrie articolele, stimati domni jurnalisti.