Tehnologie

4.0

Instrumentarul de bord are o diagonală de 12.3 inch și este complet digital. Are o rezoluție bună, îți dă senzația de calitate, iar grafica și culorile se modifică în funcție de modurile de rulare selectate. De pildă, dacă activezi modul Sport, vei avea ceasuri de bord roșii.

Display-ul central al sistemului multimedia are și el tot 12.3 inch. La o primă vedere, ești tentat să depunctezi grafica simplă, dar asta doar pentru că te-ai obișnuit cu sisteme care mai de care mai colorate și cu fel de fel de animații. Apoi vei aprecia această simplitate și faptul că găsești foarte rapid orice funcție dorești, nu ești nevoit să cauți prin meniuri și sub meniuri.

Un lucru pe care tot nu pot să îl înțeleg, deși am condus mai multe modele Mazda, are legătura cu funcția tactilă a ecranului central. Sau, mai bine zis, cu lipsa acestei funcții atunci când utilizezi sistemul nativ al mașinii. Dar, odată ce activezi Android Auto sau Apple CarPlay, ecranul devine tactil.

CX-60, la fel ca CX-80, vine cu o funcție pe care nu o regăsești la rivali. Mă refer, desigur, la sistemul care ajustează automat poziția la volan în funcție de înălțimea șoferului. Nu este cea mai exactă poziționare, cel puțin în cazul meu, dar este un "party trick" bun.

Dacă tot am pomenit mai sus de Android Auto și Apple CarPlay, nu trebui să îți faci griji că rămâi fără baterie la telefon. Ai mai multe porturi USB-C, atât în față cât și în spate, prize la 12V și chiar și o zonă de încărcare wireless oferită în standard.

  • parere, marţi, 05.08.2025 15:19

    Ziaristii lui peste prajit...."De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono". Cusatura imita pe cea a unei sabii katana? Cum adica? Ce a vrut sa spuna autorul aici? Linia neagra de pe scaune imita tesatura unui kimono? Ha ha ha....mai bine luati un adolescent de liceu sa va scrie articolele, stimati domni jurnalisti.

  • quest, marţi, 05.08.2025 19:51

    iti cere reprezentanta s-o compari cu masinile premium germane,sau asa consideri tu din convingerea de jurnalist auto? ca nu se prea compara.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 09:50

    Am vazut si la alti producatori (Ford, Peugeot) tendinta de a justifica preturile mari prin pozitionarea catre segmentul premium. Nu le-a iesit si nici Mazda nu pare sa gaseasca reteta. Toata polologhia cu cusaturile, filosofia din spatele creatiei sau alte detalii nesemnificative sunt un semn mare de atentionare :)))

  • rotila, miercuri, 06.08.2025 11:22

    cam ingust orizontul. despre bonsai, nimic nimic. si totusi te introduce in atmosfera, trimite cu gandul la kamikaze si seppuku.

  • Vasile, miercuri, 06.08.2025 12:44

    Ai gresit total comparatia X3-Q5 si GLC sunt SUV compacte Mazda CX-60 la cei 4,80 nu prea e in clasa compacta. Oare de ce au volum portbagaj de sub 500 L oricare din cele sus mentionate.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 21:16

    X1/GLA sunt SUV-uri (ma rog crossovere-e) compacte, X3/GLC medii, X5/GLE mari. Ai corespondenta cu Serie 1/A, Serie 3/C, Serie 5/E, adica versiuni compacte/medii/mari. X3 are 4.72m lungime, doar nu compari Mazda asta cu vreun X5.

  • quest, joi, 07.08.2025 10:44

    suflu nou? kamikaze??