Tehnologie
Display-ul central nu are funcție tactilă atunci când ești în meniul nativ. Însă, cum ai cuplat Apple CarPlay, descoperi, cu bucuria unui copil care s-a jucat greșit cu mitraliera lui, că ecranul devine tactil. N-am înțeles de ce există aceste diferențe. Și asta nu a fost singura bucurie. La polul opus, am fost fericit că există pe consola centrală o unitate de comandă pentru sistemul de climatizare. Vei găsi tot ce vrei acolo, fără a fi nevoit să explorezi vreun meniu.
Se prea poate să existe voci care vor acuza meniul sistemului infotainment de simplitate. La prima vedere, recunosc, am avut o astfel de pornire, apoi am descoperit că tot ce am nevoie este extrem de aproape, nu sunt nevoit să alerg printr-o mulțime de meniuri și nici nu sunt violat de o cromatică care poate fi sau nu pe gustul meu.
Sistemul de ajustare automată a poziției la volan în funcție de înălțime: trebuie să-i zici mașinii ce înălțime ai. Pe mine m-a plasat o idee cam departe de volan, ceea ce înseamnă că mai trebuie ajustați parametrii.
Ambele ecrane, atât tabloul de bord, cât și cel din centru au o diagonală de 12.3 inch. Rezoluția este foarte bună și ai senzația de calitate. Cred că mai este puțin de calibrat și la sistemul de navigație: indicațiile erau în engleză, ieșirile de pe autostradă și numărul acestora fiind în germană. Pe undeva am simțit că mașina cere prea multe de la mine. Recunosc, puțin onorat și măgulit de faptul că CX-60 mă creditează cu atâtea cunoștințe.
Nota bene: motor pe benzină, aspirat, de 2.5 litri. Mazda rămâne fidelă principiului No turbo până la capăt, chiar și la PHEV. De apreciat!