Mazda Mazda MX-30

Interior

4.0

Cu MX-30, Mazda face mai multe trimiteri subtile către produsele mai vechi din portofoliul său. Numele îți amintește imediat de roadsterul MX-5, portierele spate ți-au rămas lipite de retină încă de la debutul lui RX-8, iar la interior vei descoperi și alte detalii care au făcut parte din istoria producătorului japonez.

Imediat ce vei urca la volanul lui MX-30, vei descoperi un mix de materiale noi. În partea de sus a planșei de bord există plastic moale, bine finisat și plăcut la atingere. În partea de jos, descoperi că materialele sunt mai dure și nu la fel de prietenoase cu simțul tactil.

Pentru fețele portierelor, Mazda a pregătit un material fabricat din plastic reciclat, în timp ce pe mânerul ușilor vei simți pluta (trimitere către începuturile companiei nipone). Pielea ecologică folosită de japonezi pentru scaunele lui MX-30 este îmbinată cu un material textil care are în componența lui și fibre realizate din materiale reciclate.

Sub consola centrală plutitoare, pe capacele suporturilor de pahare și pe tunelul median vei găsi pluta tratată într-un mod special pentru a face față uzurii. Pe fețele laterale ale consolei plutitoare există un material moale, numai bun să-ți spijini genunchiul.

În spatele volanului, Mazda a introdus un instrumentar de bord mixt, iar pe planșa de bord a fost amplasat ecranul sistemului de infotainment. O premieră pentru constructorul nipon o constituie sistemul de climatizare cu comenzi tactile (șoferul și pasagerul din dreapta au la dispoziție un ecran tactil cu diagonala de 7 inch care include și funcțiile pentru încălzirea scaunelor).

Sub consola centrală plutitoare există un spațiu generos de depozitare. Tot aici, niponii au amplasat și cele două porturi USB, dar și priza de 12V. Toate aceste accesorii sunt poziționate mai aproape de pasagerul din dreapta și face ca utilizarea lor de șofer în timpul mersului să fie dificilă.

Dacă nu folosești cele două suporturi de pahare, Mazda a pregătit două capace. Prin coborârea acestora, vei obține spațiu de depozitare numai bun pentru telefonul mobil (asta dacă nu alegi să-l pui direct în tăvița de sub consola centrala).

Portiera față se deschide la un unghi de 82 de grade, în timp ce ușa spate promite un unghi de deschidere de 80 de grade. Pentru ca accesul să fie realizat mai ușor, pe spatele scaunului șoferului există două butoane care modifică poziția acestuia. În cazul pasagerului din dreapta, accesul în spate se face prin acționarea unei curelușe.

MX-30 nu este foarte prietenos cu pasagerii din spate, spațiul disponibil în dreptul genunchilor și locul pentru cap fiind înghesuite. Forma de SUV coupe mai "fură" și din spațiul pentru bagaje, portbagajul lui MX-30 având un volum de 366 de litri.

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)