Motor / Transmisie
Încă de la prima generație Mazda MX-5, japonezii au mers pe filozofia Jinba Ittai, cea care face referire la legătura care se creează între cal și călăreț. Totul a fost proiectat pentru a oferi plăcere în timpul șofatului, iar 30 de ani mai târziu, Mazda MX-5 urmează aceleași reguli.
Și cum altfel poți sărbători un eveniment atât de important dacă nu cu o variantă care să includă tot ce ai mai bun în gamă? În cazul lui MX-5 RF 30th Anniversary, japonezii propun cel mai potent motor din gamă: Skyactiv-G de 2.0 litri.
Propulsorul pe benzină livrează 184 de cai putere la 7.000 rpm și 205 Nm începând cu 4.000 rpm. Într-o lume în care pentru mulți sportivitatea este asociată întotdeauna cu caii putere în exces (a se vedea Hot Hatch-urile compacte din segmentul premium), în cazul lui MX-5 acest atu trebuie tradus și înțeles într-un mod complet diferit.
Motorul lui MX-5 RF livrează plăceri acustice care au loc ori de fiecare dată când turometrul trece de 3.500 rpm. Primești un sunet grav, metalic și pătrunzător. Tot atunci începi să simți cu adevărat resursele motorului pe benzină, de care te vei putea bucura din plin până aproape de zona roșie a turometrului. Iar după ce ai "scăpat" de plafonul hard-top, senzațiile oferite sunt și mai interesante.
Resursele sunt generoase pentru o mașină care cântărește doar 1.1 tone. Dar, ca orice motor aspirat natural, acesta trebuie tratat cu atenție și exploatat generos în partea superioară a turometrului, lucru care probabil n-o să fie agreat de cei care își doresc valori de cuplu sau putere livrate până în 2.000 rpm. Oricum, nu pentru astfel de clienți a fost gândit MX-5.
În cazul de față, resursele motorului de 2.0 litri au fost gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte. Rapoartele sunt alternate scurt și precis, timoneria fiind o adevărată încântare. Am precizat acest lucru și în cadrul testului cu CX-30: Mazda reușește să ofere transmisii manuale care mă fac să uit de confortul automatelor chiar și atunci când Bucureștiul este plin ochi.
Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....