Motor / Transmisie
Ziceam că MX-5 RF este ca o mănușă de astronaut. Una pusă în mișcare de un motor garantat de-a lungul anilor de toți clienții care l-au văzut montat pe mai toate modelele din gamă. Este vorba despre unitatea pe benzină, cu patru cilindri, de 2.0 litri.
Este un propulsor clasic, aspirat, care oferă 160 de cai putere și un cuplu motor de 200 de Nm, disponibil pe la 4600 de rotații. Adică târziu, dar extrem de plăcut. E senzația pe care puriștii o găsesc tot mai rar astăzi, într-o mare de motoare turbo.
Ce primești de la unitatea de 2.0 litri? O poftă nebună de a urca mereu în zona înaltă a turometrului, un sunet pe cale de dispariție și o gamă largă de senzații tari. Apropo de sunet: gros, metalic, la fel de curajos ca un bătrânel de 80 de ani care aleargă la maraton.
Chiar dacă nu vorbim de exuberanța și promptitudinea unui agregat turbo, cuplul motor de 200 Nm este suficient pentru a imprima senzații tari, mai ales că masa mașinii abia dacă sare de o tonă. Prin urmare, resurse suficiente pentru rularea de zi cu zi, condimentată cu accese de nebunie.
Motorul este completat de o transmisie manuală cu șase rapoarte, scurte și plăcute. Atât de plăcute încât mâna ta aproape că nu vrea să se dezlipească de levier. Rapoartele sunt alternate scurt și precis, timoneria fiind o adevărată încântare.
V-am zis că MX-5 RF este mai greu cu 40 de kilograme decât varianta cu acoperiș din pânză? Nu v-am zis pentru că nu contează, mașina fiind la fel de ageră.
Unde sunt facute pozele? e superb locul......