Motor / Transmisie
Când toţi se aruncă cu capul înainte în valul tehnologiei de downsizing, încercând să mizeze pe motoare mai mici, cu turbine, Mazda rămâne pe poziţii şi continuă să creadă în motoarele sale aspirate. Mulţi ar fi tentaţi să o considere o prostie, însă cifrele spun altceva.
Mazda ne arată tuturor că motoarele aspirate mai au viitor. Iar micul Mazda2 este încă o dovadă în acest sens. Maşina beneficiază de un motor pe benzină de 1.5 litri, disponibil în trei versiuni de putere: 75, 90 şi 115 cai putere. Noi am nimerit la mijloc în testul derulat la Barcelona, adică în versiunea de 90 de cai şi 148 de Nm.
Comparativ cu maşinile care beneficiază de motoare turbo, Mazda2 se trezeşte ceva mai greu la viaţă, adică undeva peste 3500 de rotaţii. Este zona în care e bine să stai dacă vrei să depăşeşti şi să ai o rezervă de cuplu. La această turaţie, motorul sună bine. Poate prea bine pentru cei nostalgici, care iubesc "vocea" unui motor aspirat.
Resursele sunt suficiente, iar în oraş maşina se mişcă bine. Dacă vorbim despre rularea extraurbană, la viteze mari şi cu ceva încărcătură în maşină, Mazda2 ar putea gâfâi puţin.
Foarte important este să vă ajutaţi de cutia de viteze manuală, cu cinci trepte, corect etajată şi cu o timonerie plăcută, scurtă şi precisă.
-
sandu, vineri, 13.02.2015 10:43
partea buna e ca masina consuma putin. in rest, neconvingatoare.
-
Andi, vineri, 13.02.2015 10:49
Tractiune manuala? :) E bun macar ca nu e cu tractiune animala! :D Oricum, masinuta e superba din punctul meu de vedere! Asa va fi si urmatorul Polo... peste cateva generatii! :))
-
Brembo, vineri, 13.02.2015 10:50
Sincer , nu inteleg cum se vand atatea Polouri si Fabii cand exista optiuni asa ca Mazda 2! Excelenta masinuta!
-
someone, vineri, 13.02.2015 11:43
eu inca ma mir cum versiunea de 90 cp prinde suta in sub 10 sec......atunci versiunea de 115 cp oare cum merge? imi place masinuta
-
hazard, vineri, 13.02.2015 12:11
FAIL! Polo e pe toate drumurile la fel si Fiesta. Mazda mai rar vezi, dar deh, este mai...exclusivista :)
-
Marian.Nedelcu, vineri, 13.02.2015 13:04
Una dintre cele mai premium aparitii din segmentul subcompact ( atentie AM, este subcompacta, nu compacta cum ati precizat voi intr-un pasaj din descriere ) . Am mai spus-o si o voi mai spune de cate ori am ocazia: Mazda sfideaza foarte mult zona premium, si o face mult mai bn decat incearca VW . Nu mai descriu faptul ca un A1 ( care-i premium ) la suma uriasa de bani pe care o cere Audi, tot nu se ridica la nivelul de calitate interioara si tehnologii precum Mazda 2, nu mai vorbesc de pret . La motoare ceva mai potente A1 bate Mazda 2, insa acum pe bune ce iti trebuie mai mult de 115 cp pt o astfel de ''jucarie citadina'' ? Pretul este unul corect, avand in vedere ca o Fabia care nu se ridica la calitatea si tehnologiile interioare din aceasta Mazda 2 costa 16-17 mii in varianta 1,2 TSI 90 cp ( deci putere asemanatoare ) .
-
Alex, vineri, 13.02.2015 13:33
Multi comenteaza, insa putini sunt cei care cunosc! Conduceti Polo/Fiesta/Mazda si apoi apucati-va de comparatii. 99.99% comenteaza fara sa se fi urcat vreodata in cele 3 spuse mai sus... Din proprie experienta ( test drive) va pot spune ca Polo sta nemaipomenit de bine la toate capitolele consum/calitate materiale/spatiu interior/fiabilitate. E greu sa alegi o alta masina dupa ce te-ai urcat prima data intr-un VW Polo, e foarte greu! P.S Pentru trolisti si hateri - nu sunt fan Volkswagen Aktiengesellschaft. Hai cu manutele rosii ridicate !
-
Toyota fan, vineri, 13.02.2015 13:34
Spatiu redus in portbagaj, pret mare, bancheta spate pe care cu greu incap 2 persoane, service foarte slab in Romania, piese foarte scumpe (la Mazda CX5 un parbriz normal este aproximativ 4.000 lei!), discount-uri mici. In favoarea ei sta (relativ) consumul si designul si eventual tehnologiile. Dupa criterile mele sunt prea multe chestiuni negative ca sa ma convina sa o cumpar. Apropo, AM de ce dezinformati si nu puneti (asa cum o faceti cu concurenta) pretul REAL al masinii. Pretul de 13.500 este pentru dotarile standard, HUD si celelate intra in alt nivel de dotari la alt pret!
-
Andy, vineri, 13.02.2015 13:48
Adevarul e ca Alex are dreptate. Majoritatea comentam pe poze nu la modul real (test-drive sau proprietate personala/masina de serviciu). Ca design arata excelent insa nu am cum sa fac o comparatie cu Polo, Fiesta, Jazz (noul Jazz se anunta interesat si el) etc pentru ca nu m-am urcat in niciuna. Din cauza respectiva, nu vad de ce unii chiar pierd timp ridicand in slavi anumite marci cu care au avut doar tangetial de-a face de-a lungul timpului...
-
Marian.Nedelcu, vineri, 13.02.2015 14:31
Asa e tovarase Alexe, putini sunt aia care cunosc, iar multi sunt aia care ''vb prostii'' si comparam ''aiurea'' , stiu. Numai posesorii Moskwicz sunt ''meseriasi''. Si acum sa vorbim dc nu facem toti ''test drive'' ca tine, ca sa comparam comparam inainte. Pai notiunea de ''Test drive'' pentru noi oamenii simpli si nu jurnalisti, inseamna doar 10 minute de mers cu masina, din care in alea 10 min 80% il petreci pe un traseu bara la bara, care nu intelegi nimic din el, in al doilea rand cand conduci mai multe masini ( din aceeasi clasa in speta ) iti trebuie timp, ca tot in aceeasi zi sa faci diferenta intre ele, chiar si asa diferenta o vei face doar la condus. Nivelul de calitate al unei masini se poate observa si din poze, daca ai ''ochii buni'' , cusaturile din piele nu-ti spun nimic ? Evident ca nu, doar ai ochelari de cal. Iar tu poate ai vrut sa spui ca Polo statea ''inainte'' sa apara aceasta Mazda 2 ''nemaipomenit de bine la toate capitolele'' asta in pretexul in care nu ai testat Mazda 2 fiindca nu este disponibila la Test Drive inca in acest moment la show room.
-
LauCalin, vineri, 13.02.2015 14:31
Ii doresc mult succes acestei masinute la concursul Masina Anului in Lume. In opinia mea si dupa destule analize, consider ca este cea mai buna masina de clasa mica in acest moment. Cu siguranta ca Polo sau Fiesta (ramane de vazut Fabia, dar nu cred ca va fi mai sus) sunt niste rivali seriosi si puternici, insa masina asta mi se pare ca ofera ceva mai mai mult decat concurenta. Iar clasa mica... a crescut mult. Portbagaj de 280 de litri... impresionant! De exemplu Toyota Corolla hatchback model 2002-2003 avea portbagajul de 300 de litri. Vor fi piete pe care e posibil sa se ofere versiuni sedan sau break. Cu siguranta vor putea fi alternative serioase la un hatchback compact si ma refer in special la dimensiunea portbagajului. Una peste alta, cred ca spiritul "zoom-zoom" nu a murit.
-
Andy, vineri, 13.02.2015 15:54
Mariane, nu te imbata cu apa rece. Pielea cusuta pe care o lauzi e piele ecologica. E valabil si la tapiteriile de piele ale tuturor marcilor non-premium. Pielea naturala nu se mai foloseste dintr-un motiv foarte simplu: nu rezista in timp. Se crapa si se rupe foarte usor. Nappa, Connolly se folosesc doar pentru masinile de super lux gen RR, Bentley, etc.
-
craciun, vineri, 13.02.2015 15:55
Alături de Toyota yaris ,această mazda 2 mi se pare cea mai buna alegere pentru aceasta clasa.
-
Dan_Manchester, vineri, 13.02.2015 16:05
Arata bine si mult mai bine decat precedenta serie de Mazda2. Interesanta pentru oras, consumul din ce am obs in testul de pe automarket este unul ok . Mie unul imi place, este foarte buna pt oras mai ales daca locu. in Buc. Parerea mea este ca poti sa renunti la Polo sau Fiesta pentru o ''Japoneza nr.2'' ! ;)
-
Marian.Nedelcu, vineri, 13.02.2015 16:43
Andy taticule, te arunci in vant fara sa ''procesezi'' macar . Pai conform gandirii tale de ''mentor'' ar iesi cam asa : Ehh da-on bascheti mai bine ca toate masinile sa aiba plastice la interior ori cauciuc in loc de ''pielea asta ecologica'' daca ea nu este naturala tot degeaba . Aveti o gandire ilogica fratilor. Piele ecologica, neecologica ( oricine stia ca nu-i naturala, nu trebuia sa zici tu ), conteaza ca acest producator nu ofera plastic ori cauciuc moale in respectivele locuri unde la altii se gaseste din abundenta. Deci asta inseamna pentru Mazda o BILA ALBA pentru straduinta de a oferii un plus de calitate la interioarele masinilor sale, aceste detalii sunt serios de luat in seama. Un adevarat cunoscator auto ar trebui sa gandeasca aceste aspecte la o masina, anume ca orice detaliu cu iz mai calitativ trebuie privit in sens pozitiv .
-
tzenu_bmw, vineri, 13.02.2015 18:04
cea mai buna masina din segmentu asta?????? poi ar fi cam asa o masinuta cu design de Mazda 2.......spatiul interior al noi Fabia.......calitatea materialelor la interior la fel ca si modelul Polo......si sa aibe pretul unui Sandero:)))))))) cam asta ar fi masina perfecta de oras:P Mazda 2 o masina foarte buna in segment........insa dupa mine e doar pe locu 4..........in spatele celorlati grei......1 Vw Polo......2 Ford Fiesta.......3 Skoda Fabia........si pe urma acest Mazda 2.........
-
Ghionea, vineri, 13.02.2015 20:34
@tzenu_bmw, si yo as pune pe primul loc tot greul segmentului si luxului absolut imbatabil in clasa sa , adica Polo 1.6 TEDEIU dizal ca consuma putin si are cuplu frate.... am avut pe mana 13 ani un polo b1 si avea 300 mii km rulati fara probleme, acum am Bora secan hend cu 140 de mii de km adusa din Austria, as vrea sa o inmatriculez pe Varna , ca eu stau la Constanta. Lavara vreau sa-i trag niste folii si niste jenti ca sa arate mai smecher. Mazda 2 nici macar nu pute pe langa Polo.......
-
vianu, vineri, 13.02.2015 21:17
de ce intr-o discutie despre automobile se tot foloseste cuvantul "fabia"?
-
@vianu, vineri, 13.02.2015 21:47
Dar Mafia?
-
koko, sâmbătă, 14.02.2015 09:31
Atentie la latime 198 ! ca o Panamera ...este de cumparat !!!!
-
zomzoom, sâmbătă, 14.02.2015 20:51
Zoom zoom
-
Mihai, sâmbătă, 14.02.2015 23:08
Arata bine masina. Toate modele Mazda noi sunt reuzite. Dar motorul aspirat nu mai e de actualitate. E mult mai placut de condus un motor turbo. Am facut in aceiasi zi test drive cu Mazda 3 2.0 120 CP si cu Focus 1.0 EcoBoost. Daca schimbi in 6,000 de ture Focusul nu tine pasul cu Mazda, dar la un mers normal, cand schimbi la 3,000 -3,500 de ture vitezele Focusul se simte mult mai nervos. Si are capacitate cilindrica fix la jumatate. Motoarele turbo au cuplu mare la turatii mici si exact de asta ai nevoie in trafic.
-
inexorabil, duminică, 15.02.2015 16:03
Mihai are dreptate. Ceea ce n-a precizat el – dar cred că admite această realitate – este faptul că, într-un trafic atât de fragmentat, care reclamă opriri şi plecări dese, mai ales din cauza suitei de intersecţii semaforizate, transmisia automată este ideală…Reunind toate cerinţele de adaptare, eu aş miza pe un Buick Regal GS (sau CXL), cu motor de 2L turbo, transmisie automată şi tracţiune integrală, ceea ce îi asigură maşinii un demaraj foarte bun. Ah, stop, ce tot fabulez? Trăiesc în România şi asta…nu se iartă. Despre Mazda…nu mi-am schimbat punctul de vedere. Însă observ că este subliniat în mod repetat acest cusur deloc neglijabil: “spațiul (insuficient) pentru pasagerii spate”. Am constatat şi eu “în practică” ce înseamnă: motiv principal ca să nu cumperi Mazda, dacă eşti mai înalt şi/sau mai corpolent (sau altcineva din familia ta sau dintre prietenii tăi). Trebuie ca, în timpul cel mai scurt, responsabilii firmei japoneze să reacţioneze, adică să remedieze situaţia, fiindcă sunt sigur că au recepţionat numeroase critici pe temă, cum altfel decât întemeiate. Pe de altă parte, aştept o ameliorare a siguranţei, fiindcă ultima evaluare la IIHS-SOT a Mazdei2 (2013) n-a fost favorabilă. În rest, consider că Mazda ar trebui să fie privită drept cea mai dezirabilă marcă a momentului (prin prisma calităţii în ansamblu).
-
vianu, luni, 16.02.2015 08:47
- 2L...turbo - tractiune integrala ... ideal pentru traficul urban.... ha??? lasand la o parte "dulcegariile" dintre noi, @inexorabi, dar chiar iti trebuie asa ceva in deplasarile prin oras?
-
Crystyann, luni, 16.02.2015 10:58
Cea mai frumoasa masina din clasa ei....insa sunt curios sa stiu cat costa exemplarul din imagine. Ca ma trece un fior ca si asta este pe la 17.000 - 18.000 EUR. Si felicitari Mazda pentru motoarele aspirate - performantele sunt uluitoare pentru un motor de 1,5si 90CP.
-
Fan MITSU putin cunoscator, marţi, 17.02.2015 17:52
Test drive sef, la ce v-a referiti cind afirmati ca nu bate regina Fiesta,ca la sprint si viteza maxima ,laudatul Ecoboost in ambele variante de putere,100 si 125 cp vs 90 si 115 cp,Skyactiv este superior ,cu toate ca Ecoboost are 10 cp plus.Diferenta ar putea fi .....in timp ce Mazda a bagat sub capota doar armasari si cai de curse la Fiesta i-au strecurat si ceva cai betegi cu trei picioare, mare pacat.
-
Ha,ha,ha..., vineri, 20.02.2015 18:34
Nu ai cu cine...nu poti ramane obiectiv pe articol cu cei ce sustin marcile cunoscute de ei din copilarie si circula cu un cazan cam din aceeasi perioada inscris(a) in BG ! Haide-ti cu beemveu,audiul,pasatu si nu uitati geamurile cu folie neagra,crucile 3D de pe parbriz,si mai ales maneaua urland cand scartaiti rotile intre blocuri....ia mai manati maiiii !
-
dan, luni, 30.03.2015 14:17
In toate reclamele, incepand de la bere si pana la detergenti, se vorbeste de calitatea germana. Asa ca ce pretentie sa aveti de la detinatorii de Polo, Fabia, Ibitza - binenteles second hand.
probabil cea mai buna alegere in clasa mica, alaturi de fiesta. ar fi interesant de facut un comparativ mai generos pret-dotari-motor intre rivali.