Performante
Cea mai puternică variantă pe benzină din gama Mazda2 este cel mai sprinten model al segmentului subcompact la acest nivel de putere şi cu transmisie manuală. Vorbim despre un timp 0-100 km/h de 8.7 secunde şi o viteză maximă de 200 km/h. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 CP, cel mai economic model din comparaţia noastră, anunţă 9.4 secunde până la sută şi 196 km/h viteză maximă. Cei 52 Nm şi 10 CP suplimentari ai lui Fiesta 1.0 EcoBoost ar fi putut să facă diferenţa dacă modelul ar fi beneficiat de o transmisie cu şase trepte, nu cu cinci, cum este cazul în prezent.
Niciun al model din segmentul subcompact echipat cu motorizare pe benzină de aproximativ 115-120 CP nu este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de nouă secunde şi să şi atingă 200 km/h. Valoarea vitezei maxime nu este importantă, dar va conta pentru şoferul care merge în vacanţă cât de turat va sta motorul său atunci când circulă pe autostradă sau pe drumuri naţionale la viteze de peste 100 km/h, când ar putea să conteze fiecare litru de carburant din micul rezervor al maşinii sale de segment B.
În plus, nu putem să nu remarcăm că acest model are o masă de doar 1.000 de kilograme, semnificativ mai mică decât a unor rivali.
-
osram, vineri, 20.03.2015 14:00
Se observa ca raportul de compresie ridicat o avantajeaza pe Mazda. Fapt pt care este si cea mai rapida din segment, dar si cea mai dinamica si agila. Respect !
-
Alinelu, vineri, 20.03.2015 14:02
Domnu' Munaff, dar pe-aia cu ala care-i corecteaza pe altii desi e pe langa limba romana o stiti? Ca daca n-o stiti va anunt ca sunteti in mijlocul ei si de asta nu se vede.
-
Munaff, vineri, 20.03.2015 14:06
@Alinelu. Imi pare rau pt dvs, dar eu sunt doar ''cetatean roman'' in acte, eu sunt de origine maghiara . Eu zic ca ma descurc destul de bine cu limba dvs natala, deodata ce eu l-a scoala am invatat maghiara limba mea natala. O zi buna !
-
Alinelu, vineri, 20.03.2015 14:17
@Munaff Ne bucuram ca sunteti printre noi, dar ne-am bucura si mai mult daca, traind in Romania, ati respecta si limba romana macar asa cum respectati profesionalismul jurnalistilor. @Automarket Ma scuzati de off-topic, nu m-am putut abtine. Probabil ca ati exagerat cu sistemul de climatizare, dar nu pot sa suport comentariile care nu vad padurea de copaci. Textul mi se pare foarte ok.
-
zarnesteanu, vineri, 20.03.2015 14:45
Munaff = mafia. N-as fi zis nimic, dar vad ca incerci sa bagi alte nationalitati in ce stii tu sa faci mai bine.
-
gogu, vineri, 20.03.2015 14:54
cam multe ture in treapta 6, eu la benzinarul meu aspirat am tot atatea ture dar in treapta a 5 a
-
Munaff, vineri, 20.03.2015 15:01
@Alinelu, o pretentie mult prea mare aveti dvs romanii de la noi, in ciuda in care noua nu ne sunt respectate cererile de autonomie teritoriala in Tinutul Secuiesc. @zarnesteanu, nu stiu la ce va referiti dvs, nu cunosc website-ul cu prici-na , doar am cautat ''test drive'' Mazda 2 si m-a adus catre automarket romania. Am ramas mirat sa vad ca mai este inca un test drive mai vechi. Eu sunt maghiar , nu roman ca dvs . Sa aveti o zi excelenta !
-
gigi_frana, vineri, 20.03.2015 15:04
un Polo cu aceleasi dotari e 20500(fara HID,nu exista la optionale) Va las sa va scandalizati in continuare referitor la pret :)
-
Dudu, vineri, 20.03.2015 15:16
Legat de climatizare: in acelasi stil are si Audi A1, dar nu tin minte sa se fi plans cineva vreodata de acea abordare. In concluzie, probabil tine de subiectivitatea autorului acestui articol. Legat de pret: toate, dar toate modelele din ziua de azi au preturi enorme in echiparile lor de top! De ce va mai mirati atata? Concluziile asupra pretului ar trebui sa le trageti pentru modele cu motoare similare si echipate similar si atat! La absolut orice test la o masina cu dotari si motorizare de top am vazut comentarii de genul "pretul e exagerat! de banii astia mai bine iei x sau y din clasele z si t". Da, preturile modelelor de top aduc in discutie trecerea la un segment diferit, asta a fost valabila dintotdeauna oameni buni! Poate nu ati observat dar preturile masinilor au crescut datorita dotarilor in plus pentru siguranta si nu numai... si asta e valabil pentru absolut TOATE.
-
Andy, vineri, 20.03.2015 16:18
Sky Activ e o mare teapa de marketing. Kia Rio HB 1.4 aspirat cu 109 cp are un consum mixt declarat de 5.5l/100km (fata de 4.9 la Mazda) la 1143 kg (adica 143 kg in plus!). Deci? E doar un exemplu insa sunt sigur ca mai sunt.
-
Azazel, vineri, 20.03.2015 16:24
O masina f buna. Pacat ca presa o va pune la egalitate sau sub VW Polo, Renault Clio sau Ford Fiesta. Masinuta asta eu zic ca este indiscutabil peste cele trei.
-
@Andy, vineri, 20.03.2015 16:25
Toate consumuriel declarate de constructori, sunt niste tepe de marketing, nu e o noutate.
-
Ivanoff, vineri, 20.03.2015 16:34
Va zbateti aiurea domnilor redactori. De acord cu articolul, insa unele ''minusuri'' nu au relevanta, asa cum a zis si cv mai sus , si la Audi A1 gasim aceeasi comanda a climatizarii . Cu toate astea Mazda 2 e mai premium decat A1 la interior si mai Hi-Tech, cu dotari precum ( HUD si altele care A1 nu le are nici optional ) . Dar imi place ca masina asta la greutatea ei impreuna cu motorasul de 115 cp ofera performante dinamice excelente. Am calculat raportul CP/Tona cu un model din clasa mai superioara adica VW Passat B8 cu motorul 2.0 TDI BMT 190CP 4MOTION si raportul este de 9,0 , iar la Mazda 2 1,5 115 cp raportul este de 8,6 , deci un raport asemanator cu o masina cu motor mai mare si evident cum era sa uit , echipata cu ''super-mega-rapida transmisie DE SE GE'' .
-
Ivanofffffff, vineri, 20.03.2015 16:45
Mazda 2 imbina calitatile masinilor japoneze concretizate in indestuctibilitate, fiabilitate, design futurist, materiale moi, motoare aspirate bla bla bla cu pretul corect la nivelul de dotari. Va rog eu, cumparati Mazda, in primul rand e JAPONEZA...restul nu mai conteaza! Aaa...sa nu uit! Modelul a a iesti MASINA ANULUI in Burkina Faso!
-
Pana, vineri, 20.03.2015 16:56
Compari mere cu ciorba. Bun, si acum sterge-ti balele de la gura! Bravo, Mafia! Ai facut praf inca un material frumos despre Mazda! PS: motorul asta e unul de top de pe Mazda 2. De ce nu ai comparat cu unul de top de pe Passat, gen 240 CP? Iti spun eu de ce: pentru ca raportul la Passat kg/cal putere la motorul de 240 CP este de 7,17. Adica mai bun cu peste un kg comparativ cu cel de la Mazda 2 cu acest motor. Dar tu abereaza in continuare, nu-i problema. Suntem obisnuiti cu tine.
-
Dudu, vineri, 20.03.2015 16:58
@Andy - si Kia Rio accelereaza in 11.4 secunde... Deci, e mai grea, consuma mai mult si e inferioara dinamic. Atunci de ce e o teapa Sky Active ? Poate nu stiai dar Skyactive nu se refera doar la motor, ci e toata filozofia lor de a reduce greutatea si de a produce motoare eficiente... si din exemplu dat chiar de tine reiese aceasta.
-
mishazaitev, vineri, 20.03.2015 17:13
@Alinelu Eu zic sa te gandesti de doua ori, daca, exprimandu-te in alta limba decat cea materna, ai fi in stare sa te exprimi atat de clar in limba respectiva precum Munaff. Cat despre exemplul de intelepciune romaneasca pe care l-ai dat, tu pe aia cu ala de se ia de scobitoarea din ochiul altuia dar nu vede prajina din ochii lui, o stii? Din primul enunt iti lipsesc niste virgule, iar comentariile nu pot vedea nimic. Eventual cei care le posteaza. Daca, asa cazut in admiratie cum esti, simti nevoia sa dedici osanale unor jurnalisti pe care, tocmai pentru ca le facem trafic, avem dreptul sa-i si criticam, eu zic sa-ti deschizi un fun club.
-
Alinelu, vineri, 20.03.2015 17:25
@mishazaitev Ai dreptul sa critici, nu zice nimeni ca nu, dar sa vezi o picatura de cerneala intr-o mare curata mi se pare o exagerare nedreapta pentru munca depusa de oamenii astia. Ar trebui sa vedem ce si cat fac pe o piata care aproape nu exista si abia apoi sa cautam nod in papura. O zice un om care a avut legatura cu industria auto pana in 2014. Nu e usor. In rest, la "fun club" mergi sa te distrezi, nu? :)))
-
mntsn, vineri, 20.03.2015 18:17
Din segmentul B, pe mine personal ma intereseaza si imi plac doar Polo, Clio, Fiesta si Fabia si apreciez in mod deosebit versiunile combi de la Fabia si Clio. Restul se chinuie, dar nu ma conving. Iar din cate observ pe strada, mai sunt si altii (multi) care gandesc la fel.
-
dan_grc, vineri, 20.03.2015 18:59
Incredibil, acum @mafia este maghiar, dar nu mai bine te declari TIGAN? Ca ceea ce faci aici de multa vreme este tiganeala, faci varza toate articolele cu japoneze in primul rand. Curatenia aia de mult promisa a ramas asa, promisiune.
-
Ivanoff, vineri, 20.03.2015 20:36
Bai @Pana, daca erai destept iti dadeai seama ca am zis: '' un model din clasa mai superioara '', asadar era logic ca am comparat ''mere cu ciorba'' si vizibil tuturor, dar nah ai venit tu motz, daca taceai filozof ramaneai. In ciuda in care nici clasele nu sunt aceleasi era LOGIC ca nici motorizarile sa nu fie aceleasi, asadar cad exact ''tam pe tam'' . Infine, problema cea ''grava'' pt o limuzina tat de scumpa ca Passat ( probabil 48 de mii euro )este ca o Mazda 2 se misca din punct de vedere dinamic identic cu Passatul 2.0 TDI 190 cp . Versiunea nu-i inca full options la Mazda 2 , va aparea un MPS , asta in cazul in care nu ai citit publicatii straine. Stai jos, esti corijent. Atunci voi compara fix Mazda 2 MPS cu 200 CP cu Passat de 240 la raportul CP/Tona, care va fi sigur cam 5,0 +/- judecand dupa greutatea de acum. Deci care-i mai dinamic ? Passat poate sa fie ''mai asezat'', dar echivoc vorbind acest criteriu nu prea e folosit in domeniul auto.
-
Shit, vineri, 20.03.2015 20:48
S-a mai dus un articol cu fanilor marcilor germane: cica ei sunt mai cultivati decat "altii". Cu specimene precum @mntsn (nume predestinat?) sau Dan_grc, ma cam indoiesc. Oricum agramatii astia nici on topic nu sunt cand posteaza, de exemplu @dan_grc care isi varsa frustrarile pe aici. Baieti voi chiar nu va scremeti sa procesati ceva bun ? E clar ca nu. Becul vostru doar pulseaza, dar asa indulgent . Va bateti capul degeaba baieti cu astia doi, nu trebuie decat salutati cu salutul specific mioritic, si anume : Hai sictir ! on topic: Mazda 2 este cea mai buna alegere din segment, doar cei carora inca le funtioneaza tartacuta imi vor da dreptate, daca vrei un compromis fata de banalitatile de pe piata cu plastice la interior si sisteme multimedia cu grafica low-cost. Punctum !
-
LUCCI, vineri, 20.03.2015 20:49
Si eu care eram uimit de varianta de 90 cp. Aceasta este pur si simplu fenomenala! Daca ,,la oras,, aveti consumul REAL de 7,8%, nu mai e nimic de spus.Pur si simplu trebuie aplaudat! Intrebati-ve cat consuma in realitate corespondentul acestui motor ASPIRAT!!!! la late marci si apoi s-o penalizati. De acord sa o babarditi la ,,Pret,,. E mult prea indecent.Am observat ca pt. a justifica anumite depunctari, la ,,minusuri, ati trecut de doua ori, in exprimari diferite , faptul ca e scumpa.De acosr, dar era suficienta o singura mentiune. Jenant pt. obiectivitatea dvs este cand ne spuneti :,,Cuplul motor nu se compară cu cel oferit de o motorizare turbo''. ....n-am vazut pe nimeni sa afirme contrariul, deci... ne ofensati sau ne provocati la o noua tema de discutie? Una peste alta, jos palaria Mazda. ...dar cam scumpa, totusi.
-
Pana, vineri, 20.03.2015 20:54
Deci Passatul de 48000 de euro e mai naspa decat o Mazda 2 pentru ca nu se misca la fel de bine si nu e la fel de dinamic. :)))) Omule, esti cumva beat? Defapt mai mult ca sigur esti atata timp cat ai putut sa gandesti cu posteriorul o asemenea comparatie Passat vs Mazda 2. Dar oare de ce nu ma mir?! PS: tu esti corijent la gramatica. "Superior" nu are grad de comparatie ca sa spui "mai superior". Dar las-o asa. ;)
-
B, vineri, 20.03.2015 21:06
Ivanoff, decat sa postezi cu atatea denumiri poate ar fi mai bine sa inveti limba romana. "Mai superior" e un exemplu din multele greseli pe care le faci. Macar cand te dadeai Munaff aveai o scuza. Te lauzi ca ai o vasta cultura automobilistica, dar cred ca iti lipseste cultura in general.
-
dan_grc, vineri, 20.03.2015 21:43
@Shit for brains Dintre sutele de denumiri sub care postezi, asta este cea mai potrivita, in sfarsit ai gasit-o.
-
Lache, vineri, 20.03.2015 22:29
Acum m-am prins! Mafia nu-I roman,nu-i nici bozgor.Este doar un amarat de ceangau. Cumparati Mazda cu incredere. Marea malureste Valul valureste Nici o masa fara peste !
-
momo, sâmbătă, 21.03.2015 00:25
ca o paranteza - ma distreaza teribil comentariile la orice articol de pe automarket, care mai devreme sa mai tarziu, devin partinitoare (mai ales dinspre sau catre fanii VAG) si belicoase. o incantare. multumesc, baieti, tineti-o tot asa. dupa o zi lunga, e cea mai buna relaxare. despre mazda 2, numai de bine. dupa parerea mea, e un model de invidiat in segment. le doresc sa-l si vanda.
-
joe21, sâmbătă, 21.03.2015 01:50
super masinutza,,,si estetic ,,si tehnic,,cu a lor i-loop de recuperare energie franare,,etc!,,plus nu i motor stors(capacitate mica cu turbo bagat in nas)deci uzuri mai mici!! si e "altceva" de ce vedem pe strada! Nici nu as compara renoult-ul turcesc cu asa "bijou"!!
-
Ivanoff, sâmbătă, 21.03.2015 02:39
@Pana. Mai bolnaviorule, unde am zis eu in comentariul meu ca "Passat e mai nashpa decat Mazda 2" ? Imi pare rau ca vi cu un raspuns ostil dar cam delirezi.Am spus clar , ca ambele au aceeasi dinamica si se misca identic, nu am spus ca una e mai buna decat alta , insa e cu atat mai rau pt Passat avand su cutia aia " cea mai rapida-ultra sofisticata cu dublu ambreiaj " :))))) Ps: Nu stiu care e "corijentul" dintre noi doi, ina stii vb aia ? Uita-te la barna din ochii tai si apoi la barna din ochii altuia, nu de alta dar tu mai sus fix acelasi lucru ai facut , ai folosit grad de comparatie la , citez " mai nashpa de Passat", asta in ciuda faptului in care eu nu am zis , dar lasa asa , te-ai facut destul de ras.
-
joe21, sâmbătă, 21.03.2015 02:58
mai completez legat de pret!,,,se poate profita la banii astia in lumea civilizata,,,,si cumperi mazda 6 nou..http://ww3.autoscout24.de/classified/268127701?asrc=st|as
-
Ivanoff, sâmbătă, 21.03.2015 05:12
@Pana, mai bolnaviorule, unde am zis eu in comentariul meu ca "Passat e mai naspa decat Mazda 2" ? Imi pare rau ca vi cu un raspuns ostil dar cam delirezi. Am spus clar , ca ambele au aceeasi dinamica si se misca identic, nu am spus ca una e mai buna decat alta , insa e cu atat mai rau pt Passat avand su cutia aia " cea mai rapida-ultra sofisticata cu dublu ambreiaj " :))))) Ps: Nu stiu care e "corijentul" dintre noi doi, insa stii vb aia ? Uita-te la barna din ochii tai si apoi la barna din ochii altuia, nu de alta dar tu mai sus fix acelasi lucru ai facut , ai folosit grad de comparatie la , citez " mai naspa decat Passat", asta in ciuda faptului in care eu nu am zis , dar lasa asa , te-ai facut destul de ras.
-
Koom Koom, sâmbătă, 21.03.2015 08:32
Cumparati MAZDA! E MASINA DE MASINA, e JAPONEZA, si in plus ne scoateti din foame prin show-room-urile goale. Hai neamule ca e "eftin", 19.000 euro e o nimica toata! Sa vina cumparatorii!
-
catalin, sâmbătă, 21.03.2015 08:49
eu nu am problema cu butoanele climatizarii - sunt . . .chiar rotunde ! Ce ma intriga -si va rog sa ma ajutati cu raspunsul - este de ce se prezinta si puterea in Watt a prizelor de 12/24 din habitaclu. Producatorul vrea sa te ajute la calcularea facturii de energie ? glumesc . . .
-
Alex, sâmbătă, 21.03.2015 14:21
@catalin: ai puterea in W pentru a nu-ti veni ideea de a baga in priza din habitaclu o masina de spalat de exemplu:) Ok am exagerat putin in spirit de gluma, dar ideea ai priceput-o. Ca un exemplu concret: nu poti alimenta un smartphone, o tableta, un gps, o camera etc. in acelasi timp.
-
andrei, sâmbătă, 21.03.2015 14:38
Cred că la aceți bani cea mai bună variantă ar fi o Fiesta Black/Red edition. Dotări la fel de bune ca și Mazda doi (minus HUD) dar motor mai interesant și mai puternic.
-
Pana, sâmbătă, 21.03.2015 18:52
Ivanof, ai spus asa: "Am calculat raportul CP/Tona cu un model din clasa mai superioara adica VW Passat B8 cu motorul 2.0 TDI BMT 190CP 4MOTION si raportul este de 9,0 , iar la Mazda 2 1,5 115 cp raportul este de 8,6 , deci un raport asemanator cu o masina cu motor mai mare si evident cum era sa uit , echipata cu ''super-mega-rapida transmisie DE SE GE'' ." Deci ce ai facut tu se numeste COMPARATIE. Dar nu am pretentia sa intelegi lucrurile astea. Nu cred ca esti beat (in continuare) asa cum ti-am spus aseara, inseamna ca pur si simplu nu poti mai mult. Practic nu stii ce vorbesti. Iar acesta este un exemplu. ;)
-
dan_grc, sâmbătă, 21.03.2015 21:00
Scuzati ca comentez nelogat, dar tocmai am fost banat pe AM. Sunt cu capul in nori in fiecare zi, dar sper sa ma lecuiesc odata si odata.Ma duc la tata sa ii cer niste maruntis , poate mai pun si eu mana pe un dos feminin, nu sa stau zilnic sa o frec pe AM . Imi fac griji ce educatie o sa le dau eu la copii mei, cand o sa le explic cat de ''mafiot'' eram in E39 cu ochelari de soare .
-
Pana, duminică, 22.03.2015 20:36
@Ivanof, ai spus asa: "Am calculat raportul CP/Tona cu un model din clasa mai superioara adica VW Passat B8 cu motorul 2.0 TDI BMT 190CP 4MOTION si raportul este de 9,0 , iar la Mazda 2 1,5 115 cp raportul este de 8,6 , deci un raport asemanator cu o masina cu motor mai mare si evident cum era sa uit , echipata cu ''super-mega-rapida transmisie DE SE GE'' ." Ce ai facut tu se numeste COMPARATIE. Dar daca pe tine nu te duce capul sa intelegi lucrul asta este fix problema ta. Deci nu cred ca esti beat (sau erai beat cand ai scris prostia asta), pur si simplu atat te duce pe tine capul. Problema cum ca Passat se misca mai slab decat Mazda 2 de 115 CP este fix in capul tau si nu ai putere sa intelegi de ce, desi ti-am explicat. Daca e compari cel mai puternic motor de pe Mazda 2 cu Passat... continuand aberatia ta, compara cu cel mai puternic motor de pe Passat si ai sa vezi cum poate "zbura" un Passat pe langa o Mazda 2 (care cu ceva efort poate intra in portbagajul unui Passat Variant - asta contiuand nebunia inceputa de tine).
-
octav71, duminică, 22.03.2015 21:23
E cam gresit modul de calcul. 8,6 este raportul Kg/CP. Impartire simpla greutatea (1000Kg) la putere (115Cp). Peste Passat? Iar comparam banane cu mandarine? Asa si Passatul este (in echiparea de 57.000 euro) sub Porsche 911 care costa de 3 ori mai mult. Eu am facut un drive-test (scurt) acum cateva zile, la dealer si m-a impresionat placut. Usoara, inertie mica, motor aspirat cel putin interesant. Scumpa? Da, dar nu te obliga nimeni la varianta asta. Poti configura linistit ceva la 13-14.000 euro, cu dotari asemanatoare cu ce are si concurenta. Acum depinde de gusturi. @ Sebastian: articolul este bun, "real", poate ca lipsesc detalii despre i-Eloop ce face si cu ce se mananca :)
-
superb, duminică, 22.03.2015 21:58
Interesanta varianta
-
Ivanoff, luni, 23.03.2015 12:38
@Pana, ti-am zis. Imi pare rau ca vii cu un raspuns ostil, dar cam delirezi. Copile, am zis eu ca '' Passat se misca mai slab decat Mazda 2 de 115 CP'' ? Esti batut in cap ? Am zis ca Mazda 2 echipata cu acest motor se misca la fel d.p.d.v dinamic ca si Passatul de 190 cp . Am dat un exemplu , ca sa vezi ce inseamna sa ai masa mica si putere decenta. Si Polo si Fiesta si altele se misca cam la fel, fiindca au MASA MICA. E asa greu sa INTELEGI OARE ? Delireaza in continuare.
-
Pana, luni, 23.03.2015 17:42
Va rog frumos dragi colegi, sa-i explicati pe litere lui Ivanof cum nu intelege ce spune. Ti-am demonstrat ca ai facut o comparatie total aiurea. Toata lumea a inteles, numai tu nu. Eu nu stiu cum sa-ti mai explic. Dar tu poti sa continui sa spui ca Passat de 190 CP si Mazda 2 115 CP "se misCA CAm la fel."
-
Ivanoff, marţi, 24.03.2015 10:18
Delireaza in continuare.....
-
hercule, marţi, 24.03.2015 14:22
Mazda 2 la pret de Skoda Octavia! ZOOM POC
Nu inteleg dc va-ti legat incontinu de climatizare. Si la Mercedes ML gasim aceleasi rotite la sistemul de climatizare . Ea este automata si functioneaza pe acelasi principiu, numai ca nu are ecran monocrom in dreptul lor, insa temperatura climatizarii o poti vedea pe sistemul multimedia. Asadar ? In zadar acest ''dezavantaj'' ( daca ii putem spune asa ). Pe un sofer nu il intereseaza , butoanele climatizarii, conteaza ca ea sa existe, in cazul Mazdei 2 e chiar si auto. Va-ti legat de un lucru atat de minor, care ma face sa pun la indoiala profesionalismul dvs ca jurnalisti auto .