Mazda 6 facelift
Aroganță
Am spus-o și o vom mai spune. Într-o lume care încă crede în micșorarea motoarelor până când cilindrii vor avea dimensiunea unor pipete, Mazda îndrăznește să fie arogantă. Au ales să-și păstreze calea și să nu devieze de la ea, așa că religia lor este miza pe motoare aspirate de capacități - să le spunem - normale. Dacă pe restul modelelor vom găsi motoare de 1.5 sau 2.0 litri, pe Mazda6, japonezii au păstrat și un propulsor care la prima vedere pare din altă eră.
Este un patru cilindri de 2.5 litri ce dezvoltă sub 200 CP. Ce e această vrăjitorie? Orice alt constructor ar fi trântit un sistem turbo și ar fi dus puterea către cu totul alte cifre. Mazda preferă însă să păstreze lucrurile în alt registru. Inginerii japonezi cred în motoarele aspirate cu puteri mai reduse, dar urcă foarte rapid către zona roșie a turometrului. Am mai condus motoarele Skyactiv-G de 2.0 litri pe modele ca CX-3, dar este prima dată când ne întâlnim cu propulsorul de 2.5 litri.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Dudu, marţi, 14.03.2017 09:57
Sunt proprietar de mazda 3 si peste cateva luni de mazda 6 asa ca din start e clar ca sunt subiectiv. As ruga automarket sa se uite frumos in lista de dotari a lui VW Passat Highline si in cea a lui Ford Mondeo Titanium (echiparile de top deci) si sa le compara cu dotarile acestei Mazda 6 Revo Top si sa revina asupa concluziei legata de pret, si anume: Nu ne-a placut - Pret achizitie. In mmentul in care am decis sa-mi schimb masina m-am uitat inclusiv la aceste optiuni si cand am inceput sa bifez optionale ca sa ajung la acelasi nivel imi dadeam ochii peste cap cu fiecare bifa... A nu se intelege ca Mazda 6 e astronomic mai ieftina, dar e putin mai ieftina luand in considerare dotarile, si ca atare mi se pare absurd ca pretul de achizitie sa fie un criteriu negativ...
-
Marin, marţi, 14.03.2017 15:06
Raza de bracaj mica e dezavantaj, interesant ...
-
Cri, marţi, 14.03.2017 15:17
Test vadit negativ(unde este obiectivismul ?). Nota mult prea mica!
-
scamel, marţi, 14.03.2017 15:20
cu pretul de achizitie aveti dreptate. din moment ce este cu 20 % mai usoara trebuie sa fie si mai ieftina. apoi se pune o intrebare : fiecare piesa, fiecare subansamblu este mai usor ca la passat si mondeo? oare ceilalti de le-au facut mai grele?
-
Barto, marţi, 14.03.2017 15:36
@scamel: cum ma nene sa fie mai ieftina fiindca e mai usoara? tot ce e mai usor, de la biciclete pana la masini, inseamna tehnologii noi si mai scumpe...
-
Andi, marţi, 14.03.2017 16:41
Salutare, Poate acest motor nu te da pe spate, dar un motor 1.0 turbo pe aceasta caroserie ...... nu imi pot imagina . Legat de consum: Colegul meu de club conduce un asa model si in oras ii consuma in jur de 12-14% in oras. Avand in vedere ca un clio 1.1 aspirat consuma in jur de 9 iar un i30 1.6 aspirat consuma in jur de 10 , ~12 pt un 2.4 pe o caroserie de ~1,5 tone mi se pare mai mult decat acceptabil.
-
Mitsu, marţi, 14.03.2017 16:44
Pentru cei care vor sa-si cumpere o Mazda: 1. Daca aveti posibilitatea, uitati-va pe sub masina ca sa vedeti cum se face antifonarea partii inferioare si protectiile de acolo. Dupa asta uitati-va la un Vw sau Ford. Concluzia o trageti singuri. 2. Poate reusiti sa desfaceti o fata de usa sa vedeti ce gasiti in interior. Dupa asta uitati-va la un Vw sau un Ford. Concluzia o trageti singuri. 3. Mergeti cu masina asta pe autostrada la 130-140 km/h. Schimbati cu marcile enumerate mai sus. Concluzia o trageti singuri. 4. Uitati-va la bratele puntii spate independente de pe cele 3 modele. Concluzia o trageti singuri. 5. Apasati cu simt de raspundere pe tabla de la Mazda si apoi la celelalte. Stati sa vedeti si vopseaua, aia chiar ca e cea mai slaba din industrie. Nu mai este nevoie sa trageti nici o concluzie, opinia este deja formata. Cam atat despre Mazda...nu toti s-au nascut dupa '90 si apeciaza doar forma in fata tehicii.
-
Andi, marţi, 14.03.2017 16:46
Si cred ca e ceva gresit la greutate Greutate kg :1350 Pe auto data.net apare valoarea de 1500 de kg....
-
Cri, marţi, 14.03.2017 19:05
Pentru comparatie vedeti si fiabilitatea (vs vw sau ford) sau jd power (mazda sta mai bine)
-
Dudu, marţi, 14.03.2017 19:34
@Mitsu (incerc sa fiu obiectiv dar e greu daca imi citesti primul comment :) ) 1. concluzia e simpla, unii au antifonat mai bine. Recunosc ca nu am masina silentioasa dar nimeni nu s-a plans de parca ar fii o tragedie cand i-am dus undeva cu masina (si crede-ma ca i-am interogat) 2. am vazut-o desfacuta, daca vorbesti de antifonare atunci analog cu ce am zis mai sus, daca nu, nu stiu la ce te referi pt ca arata ca oricare alta. 3. am mers cu mult mai mult, da, nu e silentioasa dar nu e nici logan, in schimb sta foarte bine pe drum la viteza. 4. ca sa ce? ford ii face concurenta la mazda pe drum, adevarat, dar vw? poate sa arate suspensia aia ca aia de la formula 1 daca nu isi face treaba la fel de bine. 5. au trecut ceva ani buni de cand conta "cat de groasa-i tabla" la o masina. Daca in continuare crezi ca asta e important nu avem ce discuta. In ziua de azi masinile se fac sa absoarba impactul in favoarea soferului nu sa arate masina ca noua in timp ce tu ai capul spart. Vopseaua nu e proasta dar lacul e jalnic, adevarat. Si totusi am masina de noua si nu arata mai rau decat a altora. (la vopsea, pentru ca in rest ca si design arata mai bine ca orice golf din orice an... de focus ce sa mai zicem despre ultima iteratie...) Sumar: de la 1 la 3 vb de insonorizare, 4 nu demonstreaza nimic iar 5 l-ai inceput cu o remarca arhaica. Sunt destule argumente contra mazda dar sunt foarte multe si pro. Hai sa nu fim absurzi totusi.
-
cosmin, marţi, 14.03.2017 20:27
Sunt posesor de mazda 6 un model din 2005 2,0 L Benzina.Din punctul meu de vedere dupa ce am incercat Bmw , Mercedes , Opel, Renault si am testat VW (passat B6) am constatat ca Mazda 6 este una din cele mai fiabile masini care pot circula pe drumurile Romanesti. Plusuri - demaraj rapid 0-100 - stabilitate sporita pe viraje - consum decent pentru un motor 2,0L Benzina - intretinere relativ ieftina Minusuri - caroseria nu este foarte rezistenta la rugina pentru un climat umed - Interiorul nu este futurist ca la marcile germane Concluzia mea este Mercedes este masina care depaseste imaginatia tuturor dar urmatoarea masina o sa fie tot Mazda 6
-
Obbie, marţi, 14.03.2017 22:32
Ca fost posesor de Mazda 3 2014, incurajez pe orice se gandeste sa-si ia o Mazda sa se documenteze foarte bine inainte - review-uri (mai ales cele video - Robert Adam), forumuri, etc - nu de alta, dar sa stie la ce sa se astepte. Eu am renuntat la Mazda 3 dupa un an, am preferat sa pierd un sfert din valoarea masinii, tocmai din motivele enumerate de @Mitsu, si nu numai: - antifonarea e proasta, senzatie de logan cand intri pe autostrada (de fiecare data verificam sa nu fie vreun geam deschis :))) - vopsea mai proasta eu sincer n-am vazut - mi s-a scorojit cu totul capota de la un gainat - tabla subtire rau, la spalatorile cand dadeau baietii cu jetul de apa pur si simplu flexau portierele..mi-era jena de restul lumii care se uita - plus altele..gen astepti cateva saptamani dupa un parbriz sau bara daca e cazul sa schimbi Poate ca pe colegul cu Mazda il ia de cap cand pune dotari pe Passat, da, dar Passatul vine standard cu antifonare excelenta si cu geamuri tratate termic, ceea ce la Mazda poate ca vei vedea peste 10 ani. In fine, ideea e ca Mazda poate fi o masina ok, atat timp cat stii la ce sa te astepti de la ea. Nu va faceti iluzii ca japonezii fac acte de caritate si va dau la pret mai mic decat concurenta ceva superior acesteia. Nu e asa. De cat dai, atata face ;)
-
mazda zoom zoom, marţi, 14.03.2017 22:34
voiam sa zic , cel mai frumos din clasa impreuna cu talisman si mondeo dar acum il pun pe 2 daca iau in calcul noua insignia care mi se pare superba !
-
Scrooge, marţi, 14.03.2017 23:55
Intre scaune se vrea a fi o cotiera sau doar un simplu capac pentru o cutie de depozitare ?
-
vianu, miercuri, 15.03.2017 00:24
@Mitsu...ca posesor de Ford Focus 2013: 1. protectiile sunt un plastic prins in "ciupercutze". Asta vara am prins o broasca testoasa :( sub masina si mi-a rupt scutul motor care e facut dint-un fel de material...textil. 2. in afara de o folie anticondens nu exista nimic intre fata de usa si tabla decupata a usii, difuzoarele sunt "made in China", controlerul geamurillor si a deschiderii centralizate "made in Cehia", airbag-urile cortina "made in...Romania" 3. zgomotul la rulare e o problema deranjanta la Ford (in speta Focus). La 130Km/h zgomotul la vant e preponderent. Pe perete antifoc un fel de pasla, sub scaunele fata o spuma cu celule deschise, sub mocheta tabla simpla cu ceva "pete" de material antivibratie. 4. bratele puntii spate au urme de rugina (aparute la mai putin de 2 ani) 5. tabla e subtire...am nenumarate infundaturi facute de tampiti in parcarile mall-urilor 6. vopseaua a sarit (de forma unui cui) de pe capota dintr-un motiv pe care nu-l pot identifica iar de pe muchia portierelor vopseaua a sarit din loc in loc de parca suprafata suport nu fost tratata suficient. ideea e urmatoarea...considerand modelul "X" al unei marci oarecare exista diferente functie de versiune. Practic nu poti generaliza prezenta sau lipsa unor materiale, tratamente etc PS. sunt multumit de masina, de cum se conduce, cum se aseaza pe sosea si feeling-ul in viraje. PS2 inteleg ca orice companie lucreaza la limita incercand diminuarea drastica a costurilor dar fara a pune in pericol clientul. PS3 restul, evident, e can-can on-topic....faina Mazda 6, dar prea mare pentru gusturile mele.
-
mbz, miercuri, 15.03.2017 14:54
bmw 325i - an 1991 - 192cp
-
mitsu, miercuri, 15.03.2017 17:17
Eu de la Ford am condus Mondeo 2016, care e o masina bine izolata fonic si cu suspensie buna. La Vw vorbesc de Passat B8, iarasi o masina foarte confortabila si bine izolata. Nu am condus Focus sa iti dau dreptate sau nu...
-
vianu, miercuri, 15.03.2017 21:08
@mitsu acum stii cum e Focus....Mondeo e in alta liga si n-ai precizat asta
-
@vianu, joi, 16.03.2017 09:19
Mazda 6 e in clasa cu Passat si Mondeo, nu?
-
vianu, joi, 16.03.2017 09:35
da, si? "Pentru cei care vor sa-si cumpere o Mazda:" unde vezi tu aici vorbindu-se, clar, de Mazda 6?
-
nick, vineri, 17.03.2017 17:07
Greu sa le spui altora sa-si dea o palma cind comenteaza aiureli... 1. Masinile sunt izolate destul de bine... daca la un VW e un pic mai bine, nu ma deranjeaza. Sunt alte argumente pro. VW la fiabilitate moare, pe podium nu a urcat in ultimii ani, noi cei de la Mazda suntem pe 1 loc, in 2016. Asa ca invatati sa faceti lucruri calitative. 2. Nici un concurent la moment nu poate sa ne dea un raport mai bun la optiuni, calitate, pret, placerea de a fi condus. Pe un VW Passat daca bifezi optiunile de pe Mazda 6 Rev.Top.... urci tare sus cu pretul...
-
Cristian M., vineri, 17.03.2017 17:11
Probabil ca putini din cei care critica Mazda au o Mazda 6 2017. Personal, am in familie un Audi S6 2014 si o Mazda 6 2017. Imi plac amandoua, dar prefer Mazda. Versiunea asta noua de Mazda este mult mai buna ca antifonare, sisteme de siguranta de top si consum exceptional la motorizari mari (dupa ce-i faci rodajul), mai stabila si mai sportiva decat versiunea anterioara. Iar head-up display-ul se regleaza pentru vizibilitatea dorita, dupa ce parcurgi 1000 km nu mai vrei fara el. La acelasi pret, nu iei o masina mai buna si mai dotata, garantat. Ca sa nu mai vorbim de design, arata mult mai bine decat ale competitorilor. Si nu, nu va uitati la poze pe net, uitati-va la ea in realitate ca sa vedeti cat de bine poate sa arate, mai ales in rosu. Vopsea proasta? Nicio sansa, asta era o problema acum 10 ani la Mazda, sa nu traim din amintiri. Cea de acum are trei straturi diferite si este o masina premium la un pret mult mai bun decat ale competitorilor sai. http://www.mazda.com/en/innovation/mazda-stories/engineers/soulred/ Va propun sa vizualizati cap-coada review-ul celor de la Turatii.ro, sofati o Mazda 6 2017 si abia dupa aceea exprimati-va opiniile. http://www.turatii.ro/2017/03/13/mazda-6-sedan-g-192-2-5l-at6-revolution-top/
-
@nick, vineri, 17.03.2017 17:46
Mai bine da-ti tu o palma cu "crap-ul" ala de Mazda. Cand o sa incerci sa vinzi junk-ul ala o sa ai bani sa te duci la Ikea sa mananci la restaurantul lor, cam asta e valoarea Mazda pe piata din Ro. La noi in SUA Mazda e echivalentul Daciei in Romania, cele mai ieftine masini de pe piata.
-
Radu, joi, 30.03.2017 12:56
Mazda nu sunt cele mai ieftine masini de pe piata nici in america si nici la noi.Acolo nu au o retea de dealeri pentru ca modelele noi sunt la inceput si nici nu vor avea atata timp cat leasingurile sunt in floare peste tot. Binenteles ca Lexus as lua in locul Mazdei la ratele alea de gluma care sunt acolo, dar oare cati de pe acolo isi permit o masina cash sa intelega valoarea ei? Un apartament Cash in celebra America? Masina este mult prea echipata pentru bani care se dau pe ea si arata foarte bine si nu dorim teori de la tara leasingata ipotecata peste tot.
-
Constantin, luni, 22.08.2022 19:06
Îmi pare rau, dar este o masina depășită la toate capitolele de mașini mult mai ieftine. Masina asta nu accelerează, nu frânează și nu știe sa stea pe drum! Are punte fixa pe spate pe care o simți în mod clar pe viraje cu denivelări. În 26000 km am schimbat 4 seturi discuri frana fata. Pur și simplu se ovalizeaza la fiecare 6000 km. Marele constructor mazda și a ales ca reprezentante pe unii care îmi spun ca nu știu sa conduc o asemenea masina, dar nu stiu sa mi spună cum dracu se conduce o masina atat de neinteleasa. În 2022, masina de 38000 eur, o mizerie! Fără discuție cea mai proasta decizie pe care am luat o! Mazda 2.5 .....și cem ai spun ei de g și de skiactiv. O mizerie de masina cu reprezentare pe măsură în România. Am renunțat la garanția Mazda din cauza modului absolut nepregătit în care se comporta reprezentantele Mazda. Pur și simplu nu sunt capabili sa rezolve nimic! Știu doar sa schimbe ulei și filtre. Succes cu nava amiral Mazda. O minciuna!
Dacă e ceva ce nu-mi place la Mazda sunt farurile tot mai minuscule. Vezi și CX-5 sau CX-9. Un fel de Alfa 166 al vremurilor noastre. În rest, numai de bine.