Motor / Transmisie
Și pentru că mulți dintre părinții care își bat capul cu ce se află în ghiozdanele copiilor în prima zi de școală sunt familiști convinși, ne-am urcat la bordul unui Mazda6 Wagon, adică varianta de caroserie break, foarte utilă pentru cei care au nevoie de spațiu și de practicalitate.
Am primit pe mână propulsorul diesel de 2.2 litri și 150 de cai putere, o unitate care pe hârtie pare depășită de cerințele actuale de downsizing, dar în realitate îi scoate la tablă și abia dacă le dă notă de trecere celorlalți rivali din segment cu agregate mai mici. Singura problemă ar putea fi impozitul puțin mai mare.
Dacă trecem la cum se simte motorul trebuie să mărturisim că este una dintre puținele ecuații în care agregatul de sub capotă se înfrățește perfect cu transmisia manuală. Este o pereche perfectă, care valsează cunoscându-și perfect orice mișcare, orice pas de dans. Au fost doar câteva situații în care treapta a treia de viteză nu a părut tocmai precisă. Cu această excepție, mariajul cutie-motor este unul dintre cele mai reușite din segment. Cu o etajare bună, cu o timonerie scurtă și cu o livrare excelentă a cuplului motor.
Un cuplu motor de 380 Nm, care se simte devreme, de la 1800 de rotații. Se pierde însă relativ devreme, pe la 2600 rpm, ceea ce face ca peste 3500 de rotații să simți că pierzi puțin din avântul de mai devreme. Singurele momente când ai șansa să simți asta se întâmplă de obicei pe autostradă, la viteze demne de limitele germanilor.
Concluzia este destul de simplă: Mazda6 Wagon nici că putea să dea peste o altă soluție de motorizare mai bine echilibrată și eficientă. Dacă mai adăugăm la asta și antifonarea excelentă, deja ecuația se apropie de perfecțiune.
Nu o să încheiem acest capitol fără a preciza că soluția japonezilor pentru diesel silențios este una extrem de inspirată. Mazda a patentat sistemul Natural Sound Smoother, care constă într-un amortizor sonor inserat în interiorul pistonului și capabil să reducă zgomotul dieselului cu 10 până la 15 decibeli. E o soluție care plasează Mazda alături de modelele premium la capitolul antifonare motor.
Unul din cele mai frumoase break-uri de pe piata....sotia mea care n-are nicio treaba cu masinile a ramas masca cand a vazut-o intr-o parcare in Oradea...