Tinuta de drum
Pentru acest capitol simt că aș avea nevoie de un material separat, dar programul strict al evenimentului, timpul alocat fiecărui jurnalist și traseul nu foarte lung au făcut ca în timpul testului să nu pot merge pentru perioade lungi de timp în toate modurile oferite de noul AMG A35 4Matic.
Drept pentru care am ales să mă bucur de setările "Comfort" și "Individual", acesta din urmă fiind personalizat către sportivitate maximă. În modul Comfort, direcția, suspensiile adaptive, motorul și transmisia vin cu un set de caracteristici speciale. Direcția este ușoară și te ajută să manevrezi mașina fără prea mult efort fizic, motorul și transmisia vin cu performanțe anesteziate, iar suspensiile sunt orientate către confort. Acestea absorb fără prea multe probleme denivelările din asfalt. Totuși, suprafața de rulare aproape perfectă a drumurilor din Mallorca nu mi-a oferit ocazia să observ comportamentul acestora și în zone ceva mai denivelate.
Pentru modul Individual, Mercedes-Benz pune la dispoziție 4 setări: Drive, Transmission, Dynamics și Suspension. În modul Drive vei putea seta caracteristicile motorului de la Reduced până la Dynamic. Transmisia poate fi pusă în modul manual sau automat, Dynamics permite setările Basic și Advanced. Acestea modifică modul de intervenție al sistemului ESP și sistemul de directie, iar suspensia poate fi pusă în trei moduri: Comfort, Sport și Sport+.
Așa cum am amintit și mai sus, am optat pentru o setare extremă. Imediat ce apeși pedala de accelerație vei simți o explozie de putere care până la final se transformă într-o resursă destul de liniară. Direcția devine precisă și îți permite să ataci virajele cu și mai multă agresivitate, în timp ce suspensiile sunt rigide și fac ca mașina să rămână lipită de asfalt. Transmisia reușește să schimbe cu brutalitate treptele, iar fiecare decelerare este însoțită de bubuituri care vor face deliciul celui aflat la volan.
În acest mod, Mercedes-AMG A35 devorează cu o poftă amețitoare porțiunile fine de asflat din Mallroca. Motorul urcă rapid în ture, iar cutia nu schimbă nici atunci când ajugi la limitată maximă a turațiilor. Pentru a-ți sări în ajutor, instrumentarul de bord generează o lumină roșie cu intensități diferite care te avertizează că este momentul să "mai dai o treaptă".
Tracțiunea integrală lucrează din plin pentru ca tu să ai aderența potrivită în orice moment și nimic să nu-ți deranjeze tura de forță în care tocmai te-ai lansat. În acest mod, AMG A35 pare să nu fie deranjat de nimic, iar atunci când îl provoci vei simți un comportament neutru. Subivrarea apare doar în momentele în care faci greșeli mari, însă există câteva secunde în care Hot Hatch-ul te iartă pentru neobrăzarea de care ai dat dovadă.
Care a fost costul versiunii testate? A depasit 60000 euro? Cred ca devalorizarea este socanta la o astfel de masina.