Mercedes-Benz Clasa C facelift

3.0 Benzina Biturbo (C43 AMG) 390CP 4x4 Aut9

Motor / Transmisie

5.0

Mercedes ne-a pus la dispoziție toată gama sa de modele. Știu însă că românilor le place în special varianta sedan, așa că m-am orientat către faceliftul berlinei. Dar pentru că era posibil să vă plictisesc cu miile de componente noi și neobservabile, am zis că testul ăsta poate fi condimentat numai dacă țintesc cele trei litere magice: AMG.

Așa că am nimerit în Mercedes-AMG C43 sedan, modelul care se năștea acum câțiva ani pentru a umple golul dintre versiunile de serie și C63 AMG. Faceliftul i-a adus lui C43 AMG nu doar o serie de modificări estetice și tehnologice, dar și ceva mai mulți cai putere sub capotă. Motorul V6 de 3.0 litri a primit două turbocompresoare mai mari și s-a trezit cu 27 de cai putere în plus. Adică totalul a urcat acum la 390 de cai.

Cuplul motor a rămas neschimbat, 520 de Nm, disponibili între 2500 și 5000 de rotații. O plajă de cuplu suficientă și mereu dispusă să îți arunce capul în tetiere. Dar C43 AMG rămâne o bestie și după ce treci de 5000 de rotații. Mașina are resurse inepuizabile și te împinge brutal către cei 250 de km/h indicați în talon.

Mă gândesc cu fascinație la ce poate ascunde versiunea de top C63 AMG.

Cei 520 de Nm sunt administrați cu ajutorul unei cutii automate TCT 9G-Tronic, revizuită și ea pentru a oferi rapoarte mai scurte și un impuls mai bun la retrogradare. În modul Sport+, aceasta parcă refuză să schimbe. În modul Comfort, alternarea treptelor se face pe nesimțite. Deci e o cutie cu două fețe, care face din C43 AMG un sedan ce poate fi condus și în traficul de zic cu zi.

Pentru cei care vor să își încordeze mușchii la volan, să își testeze reflexele și să exploateze după bunul plac resursele de sub capotă, există și un mod exclusiv manual al cutiei automate. Asta înseamnă că o să ajungi de câteva ori în limitare până te obișnuiești să schimbi tu atunci când trebuie. Este inutil să vă spun că padelele din aluminiu amplasate în spatele volanului garantează un răspuns excepțional.

Nu am uitat nici de sunetul motorului, un detaliu extrem de important pentru toți fanii Mercedes. Am vești bune: ce iese pe evacuare se aude la fel de bine și de bărbătește. Modurile de rulare aduc tonalități diferite pentru evacuare. E clar că în Comfort ea va fi cuminte ca un cățeluș, iar în Sport+ va urla necontrolat.

Dacă totuși vreți să vă treziți vecinii și atunci când rulați în Comfort, există un buton pe consola centrală care dă volumul evacuării la maxim.

  • rotila, joi, 21.06.2018 11:36

    ne asteptam la informatii despre 2.0 benzina ,si uite ce avem:.o masina ptr premianti. apoi la o masina de 400 cp, i-au placut " materialele de la interior ,meniul intuitiv multimedia si sunetul motorului".

  • vlad, joi, 21.06.2018 12:58

    Evacuare falsa pe un AMG?! Ce urat, ce pacat....

  • 8888, joi, 21.06.2018 13:55

    diferenta de 0.4 secunde intre c43 si jaguar xe 340 !!!! ce exigenti am devenit!!!!!!!!!!!

  • someone, joi, 21.06.2018 14:22

    @8888 stii cate se pot face in 0.4 sec? exact....mai nimic. dar acele 0. cateva zecimi sant o unealta de marketing care are mare efect la cei iq challenged. ai observat ca atat la consum cat si la majoritatea acceleratiilor cifrele sant cu .9 sec .9 litri/suta? de ce oare nimeni nu face o masina care sa accelereze sau sa consume la mijlocul unitatii de masura?

  • andrei, joi, 21.06.2018 14:49

    daca asta are 5 stele la tinuta de drum, un Serie 3 cate are?

  • adi_10, joi, 21.06.2018 16:07

    Frumoasa...prefer totusi clasa E, mult mai frumoasa la interior. Plus ca atunci cand ai la dispozitie un diesel de 2.0 si 190 CP care consuma 10% in oras nu stiu de ce ti-ai lua un benzinar de 3.0 care consuma 25%.

  • @adi_10, joi, 21.06.2018 17:03

    In primul rand, acel benzinar nu va consuma niciodata 25% daca mergi normal cu el. In al doilea rand, daca ai bani sa iti cumperi un AMG nou (repet, nou) nu te intereseaza consumul, pentru ca ai trecut de etapa vietii in care alimentezi de doar 50 lei.

  • nume, joi, 21.06.2018 20:33

    Ce zice Automarket: Chiar dacă Mercedes Clasa C facelift are prețuri pentru o serie de versiuni pe piața din România, derivatul de performanță testat de mine, adică C43 AMG, încă așteaptă o etichetă. Ce zice configuratorul Mercedes Romania: Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzina - 60.380,60 Euro Preț (cu TVA). Oare a cata gafa este aceasta?

  • bla bla, joi, 21.06.2018 22:16

    @andrei "daca asta are 5 stele la tinuta de drum, un Serie 3 cate are?" ce te face sa crezi ca seria 3 este mai buna la tinuta de drum?

  • andrei, vineri, 22.06.2018 11:08

    @bla bla: sasiul, suspensiile, directia, repartitia 50-50 a greutatii, toate favorizand o tinuta de drum superioara. Dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, poti sa incerci chiar tu.

  • xxx, vineri, 22.06.2018 14:16

    Mașina costa in jur de 60 000€(cat un apartament 2 camere 47m2 utili). Cum puteți sa scrieți ca este pentru tineri?

  • nume, vineri, 22.06.2018 20:12

    Iar bullshit-ul asta cu repartitia 50-50 a greutatii. Parca nu se mai termina...

  • Corocsenie Adrian, vineri, 22.06.2018 23:47

    @xxx Cel mai probabil s-au gandit la tinerii de bani gata. 60 de mii pt. un tanar in Romania e de neatins. Iar in strainatate 70 de mii un tanar ii face in 3 ani daca are un salariu de 2000 euro / luna si cam atata au majoritatea acolo Asta daca ii pune pe toti deoparte si traieste din banii parintilor. Altfel ii face in mult mai multi ani. Totusi exsita o speranta si o sansa reala pt. tinerii din strainatate sau SUA sa isi cumpere in 5 ani asa ceva daca strang bani. In Romania un tanar nu viseaza decat sa isi permita cu adevarat biletele de RATB si sa isi achite chiria fara sa mai fie nevoit sa mai ceara parintilor diferenta de bani ca sa le achite el fiind salariat. O realitate cruda a zilelor noastre ..romanesti...

  • nume, sâmbătă, 23.06.2018 21:55

    Ca sa nu mai spun ca pretul in Germania este de 61.850 de euro si nu 74.000 de euro, asa cum a scris test driverul. Cred ca Automarket ar trebui sa mai afiseze pe undeva o atentionare, dar de-aceasta data una de genul: Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din articolele postate de redactori.

  • nume, duminică, 24.06.2018 10:57

    Bun asa. Stergem comentariile negative la adresa redactiei, dar ineptiile scrise de redactie nu le corectam.

  • bogdanm, duminică, 24.06.2018 11:34

    @8888 Am devenit exigenți pentru că vorbim despre un model de performanță. Mai ales în cazul acestor versiuni este foarte important să analizăm cifrele promise și modul în care mașinile accelerează. @nume Înțeleg că te pregătești de achiziție și nu știai cât costă. Înțeleg și faptul că nu ai nume, pentru că astfel de achiziții atrag atenția. Nu înțeleg înverșunarea asta care durează de câteva zile și care nu-ți dă pace. Să te lămuresc: acest detaliu nu era disponibil la momentul publicării testului. Am discutat cu oficialii Mercedes, iar aceștia nu au putut să ne ofere prețurile în acel moment. Ele au apărut însă, se pare, la scurt timp în configurator, iar omul nostru de la baza de date nu a verificat update-ul. Deci a existat acest delay de câteva zile, în care tu ne-ai urecheat. Ne bucurăm că avem astfel de utilizatori vigilenți, fie ei și anonimi. @andrei Ok, un BMW Seria 3 are o ținută de drum exemplară. Dar asta nu presupune automat ca un Mercedes o să fie inferior, pentru că așa e tradiția. Totuși, vorbim despre un exemplar AMG.

  • nume, duminică, 24.06.2018 16:44

    ^Mai bine ai intelege ca scrii cam multe prostii in testele tale. Si nu cred ca din cauza faptului ca nu as avea eu nume. Altfel, ma bucur ca va bucurati ca ma aveti.

  • bogdanm, duminică, 24.06.2018 18:46

    @nume Te aștept și mâine să citești prostiile din următorul test. Măcar să fim constanți.

  • 8888, marţi, 26.06.2018 21:24

    abordare lamentabila sa stergeti niste argumente concludente !!!!!!!!!! E SI POSIBIL SI FOARTE PROBABIL sa nu folositi in articolele voastre cea mai oportuna exprimare .

  • @nume, miercuri, 30.01.2019 13:50

    Ce nu intelegi ca oamenii fac review cu masina cel mult pe locul din dreapta (si nu fac DT in Cipru sau UK sau Japonia sau...). Eu sincer ma asteptam la detalii care CRED EU conteaza cu adevarat. Pe langa putere si valorile pe hartie trebuie sa vii si cu o analiza pertinenta la 'tinuta de drum'! Pe mine ma intereseaza in primul rand la o masina ce suspensii are, ce directie si cum accelereaza (reprize nu de pe loc, ca am trecut cu mult de etapa de liniute). Motoare si specificatii sunt la indigo si pe A3/A4/ A6, de exemplu, dar primele doua nu se vor compara niciodata la tinuta de drum cu A6.