Tehnologie
Spuneam la începtul testului că Mercedes Clasa C facelift a primit 6500 de componente noi. Chiar dacă te uiți cu atenție nu o să poți număra mai mult de 100 de modificări. Asta pentru că majoritatea noutăților au legătură cu partea nevăzută a mașinii, cu electronica sa. Potrivit Mercedes, 80% dintre cele 6500 de componente noi țin de tehnologia îmbunătățită.
Dacă bifezi corect opționalele, Clasa C vine cu două ecrane generoase, utile, cu o grafică foarte bună. E drept că ele nu sunt unite, așa cum se întâmplă la CLS, Clasa S, Clasa E sau Clasa A, dar cred că putem trăi cu asta până la următoarea generație Clasa C.
O să încep cu ecranul opțional de 12.3 inch care înlocuiește instrumentele de bord analog, oferite în dotarea standard. Are o grafică bună, culori vii, dar parcă nu se apropie de complexitatea și claritatea unui Virtual Cockpit de la Audi. Este, totuși, mai simplu de operat și are trei teme diferite.
Pe versiunea de serie se numesc Classic, Sport și Progressive, în vreme ce pe versiunea testată de mine, ele sunt ușor diferite: Classic, Sport și Supersport. Deh, trebuia să își bage coada divizia AMG și aici. Modul Supersport afișează informații despre presiunea din turbine, temperatura uleiului sau a apei și, bineînțeles, viteza maximă.
Informațiile ecranului de 12.3 inch sunt dublate de un Head-Up Display, și el opțional, cu o dimensiune generoasă, culori vii, afișaj lizibil și informații utile ale navigației. Acestea din urmă sunt însă ceva mai simpliste decât cele oferite de BMW pe Head-up Display-ul modelelor sale.
Operarea ecranului digital de 12.3 inch se face cu ajutorul butoanelor și zonei tactile din partea stângă a volanului. Cele de pe partea dreaptă a volanului sunt responsabile pentru operarea ecranului central de 10.2 inch. Acesta are o amplasare orizontală și vine, de asemenea, opțional. Versiunile standard primesc un ecran de numai 7 inch.
Meniul sistemului multimedia afișat aici a fost modificat complet și este acum mult mai intuitiv. Este însă loc și de mai bine. Operarea nu oferă întârzieri, însă ai nevoie de o ușoară acomodare cu unitatea de comandă de pe consola centrală. Sistemul oferă acum suport Apple CarPlay și Android Auto.
Pentru versiunea C43 AMG, faceliftul aduce un nou tip de reglare pentru scaune. Mai exact, acum poate fi reglat electronic suportul lateral în zona spatelui și în zona șezutului. Doar dacă alegi scaunele AMG Performance, care arată foarte bine și merită bani în plus. Pe versiunile ne-AMG, adică pământene, clienții pot alege scaune ventilate și cu masaj.
Pentru cei care caută fidelitate audio, Mercedes oferă sistemul Burmester, dar și unul intermediar, ceva mai accesibil. Nu am uitat nici de iluminarea frontală, care poate fi acum de trei feluri. Cea standard oferă doar iluminare cu LED pe timp de zi. Celelalte sunt full LED. Însă doar vârful de gamă Multibeam LED are 84 de diode inteligente în fiecare far, capabile să ofere capacitatea maximă de iluminare admisă de lege. Adică ele „văd” până la 650 de metri în față.
Confortul pasagerilor poate fi amplificat și prin instalarea unei iluminări ambientale cu 64 de culori și a unui program special denumit Energizing, care ajustează climatizarea, masajul și muzica în funcție de starea de spirit aleasă.
Ar mai fi de notat și aplicația Mercedes me, care poate fi instalată pe telefonul mobil și poate permite accesul de la distanță. În plus, senzorii cu care este echipat Mercedes Clasa C facelift vor notifica proprietarul dacă mașina este lovită în parcare sau tractată.
ne asteptam la informatii despre 2.0 benzina ,si uite ce avem:.o masina ptr premianti. apoi la o masina de 400 cp, i-au placut " materialele de la interior ,meniul intuitiv multimedia si sunetul motorului".