Mercedes-Benz Clasa A

1.33 Benzina Turbo (A200) 163CP Aut7

Interior

4.5

Așa cum spuneam și în introducere, interiorul și calitatea percepută pe care o oferă acesta reprezintă în ultimii ani principalele repere atunci când vine vorba de diferențierea modelelor mărcilor premium de cele de volum. Când costurile materialelor nobile precum lemnul sau pielea au scăzut până la nivelul la care acestea pot fi regăsite pe modele pe care nu le-ai fi crezut în stare de asemenea "performanțe" acum câțiva ani, alegerile au la bază modul în care designerii și echipele specializate pe interior te fac să te simți atunci când intri în mașină.

În cazul noului Clasa A, lucrurile sunt destul de simple: materialele utilizate sunt de calitate de top, tableta imensă din sticlă în spatele căreia se ascund cele două display-uri (7 inch standard și 10.25 inch opțional) te fac să simți instantaneu că vorbim despre o mașină plină de tehnologie, iar atenția la detalii e, în general, demnă de un segment superior.

E cumva normal: noua generație Clasa A se împrumută serios din portofoliul estetic și tehnologic al fraților săi mai mari, astfel că fiecare client care se va orienta spre Clasa A va avea în garaj o versiune redusă la scară a lui Clasa E, via Clasa C. Cu indicii clare: de la display-urile "lipite" la aeratoarele iluminate ambiental.  

Toate elementele pe care le atingi atunci când conduci mașina sunt de calitate superioară. Volanul are un design reușit și butoane metalice plăcute la atingere, chit că majoritatea mișcărilor prin meniuri se vor realiza cu ajutorul celor două "touchpad-uri" de culoare neagră pe care le vedeți inserate în zona butoanelor de pe volan. Scaunele versiunilor de top sunt excelente: oferă încălzire, aerisire și un mod de masaj. Masaj adevărat, nu o rubrică bifată într-un Excel. 

Cele două display-uri centrale preiau majoritatea butoanelor de pe bord, spre bucuria celor care își doresc o planșă de bord curată și spre disperarea celor care încă speră că era comenzilor fizice pentru fiecare funcție a mașinii nu a apus încă. În noua generație Clasa A au mai rămas totuși câteva butoane clasice care sunt dedicate mai ales sistemului de climatizare.

Aici vine și unul dintre puținele minusuri ale interiorului, pentru că sunetul pe care comutatorul sus-jos al temperaturii îl face la acționare nu este cel mai plăcut din lume: un "clang!" cu ecou în plastic pe care îl credeam dispărut.

Partea bună e că, dacă ești nebun după tehnologie, nu vei acționa niciodată butoanele astea. Pentru că - și vom vorbi despre asta și la capitolul Tehnologie - un simplu "Hey Mercedes" îți face cunoștință cu asistentul virtual care-și face debutul în gama Mercedes pe Clasa A.

Poți s-o întrebi pe "Mercedes" care-i starea vremii, poți s-o rogi să seteze navigația pentru adresa de la birou sau poți să-i spui pur și simplu că ți-e cald, iar rezultatul va fi scăderea temperaturii cu câteva grade. Partea bună e că mașina nu are nevoie de fraze standard, deci poți să-i oferi comenzi conversaționale normale în limba engleză (sau germană, dacă ați fost printre norocoșii care au învățat această limbă la școală). De exemplu, "I want to listen to a music radio" a adus ca răspuns "Say the name of the radio station". Sau, după ce i-am spus "Hey Mercedes, I'm cold", temperatura sistemului de climatizare a crescut instantaneu cu 3 grade. 

Spațiul interior a fost îmbunătățit față de generația anterioară a lui Clasa A, iar inginerii mărcii au măsurători exacte la milimetru în ceea ce privește diferențele. Cele mai serioase se resimt chiar și fără să stai cu rigla pe uși mai ales în zonele laterale, acolo unde coatele și umerii au mai mult spațiu de "joacă". Dacă credeați că mărimea nu contează, vă spun că cei 3.5 centimetri în plus pe lateral la nivelul coatelor fac diferența dintre o compactă și o compactă în care te simți ca-ntr-un model de segment superior.

Portbagajul lui Clasa A a crescut cu 29 de litri între generații, ajungând acum la 370 de litri. Diferențele dintre reprezentanții segmentului în zona premium sunt minore, însă modelul Mercedes-Benz reușește să se claseze pe locul al doilea în clasamentul cifrelor, sub Audi A3 Sportback (380 de litri). Peste aceste diferențe, însă, Clasa A vine cu o deschidere mai largă a portbagajului: +20 de centimetri în lățimea "gurii" de încărcare.

  • Wow, luni, 23.04.2018 10:40

    59k euro pentru un Renault cu alt badge???

  • Kirotractor, luni, 23.04.2018 10:48

    Mașina-i remarcabilă, nici vorbă, mai ales ca *exercițiu digi-comm* - exceptînd prețurile exagerate, care nu merită oricum discutate fiindcă hipnotizații de brand / badge or s-o cumpere oricum. Chiar dac-ar fi avut motor de Moskvici, nu d-ăsta de Dacie gîdilat pe ici-pe colo. Repet însă: problema nu rezidă-n calitatea / fiabilitatea - bună - a propulsoarelor Renault, ci doar în impresia de-a fi fost înșelat cumva de eticheta Gucci a unui tricou chinezesc imprimat pe vapor. Dar, vb aia; *Mulți vede, puțini cunoaște.* :-) Nici urîtă nu-i, deși direcția stilistică self-copy/paste tip Matrionușka e parcă și mai verde-n față ca la alți premiumiști (cineva care poate decela măcar o singură diferență frontală cu mecla noului CLS merită un premiu.) Nici despre stopurile și lina geamurilor laterale - practic identice cu ale noii Kia Ceed - n-are rost să mai cîrcotesc, mai șocantă (în sens de neavenită - pt un retrograd ca mine) fiind mega-tableta aia lipită cu superglue parcă pe bord. Care evident că le place la nebunie altora - *millenials* included. Pozitiv: minusurile practice (spațiu, vizibilitate) ale fostei generații par să fi fost rezolvate - ori măcar ameliorate. Ar fi fost și culmea să nu fie așa, la o compactă de 1,33 l costînd 30... spre 60 mii euro.

  • vianu, luni, 23.04.2018 11:35

    poate ar fi necesara o modificare de perceptie a cuplului dimensiune motor-pret model. Am crescut cu totii in ideea (transformata in prejudecata) ca dimensiunea motorului si nu masina cu tot ce ofera aceasta da pretul final. Pentru unii ar fi perfect justificat un pret de 30.000 (min) daca ar fi insotit de un badge cu 2,5l. Si 163 CP.

  • DanG, luni, 23.04.2018 12:53

    Am vrut sa fiu mai indulgent cu modelul acesta dupa ce Matt de la carwowo a zis ca e game changer dar acum vad ca modelul testat si de el si de voi costa 60.000 Euro. La ce pret se va vinde A AMG? 100.000 Euro??? Masina imi pare un smartphone foarte performant (Hey Siri) pus pe o masina banala - punte spate semirigida, 8 secunde pana la 100 si consum de 7,5 l/100.

  • Kirotractor, luni, 23.04.2018 12:54

    @vianu: Ref. la preț aduceam vorba doar de-o comparație figurativă, nu matematic exactă - fiindcă așa se poate mult mai rău :-) (v. Merc-AMG Project One-ul de 1,6 l și +2-3 milioane euro, banal de te-adoarme și ăla, da-s offtopic așa că-mi pun frînă.) La modul f. general ai deci dreptate cu grila evaluărilor, însă dac-am discuta la dealer cu lista-n față (mai ales aia kilometrică a opționalelor), noul A-Klasse nu oferă mare lucru ca mașină-n ansamblul ei... semi-chelbos, dacă luăm în vizor versiunile de bază. ...Și nu vorbim doar de puntea lor-spate simplistă, c-or să aibă grijă alții s-o mădălesco-facă. :-) P.S. Pînă acum mi se părea cam scumpă o Mazda 3 Revolution Top la 24K euro (2 l, 165 CP, piele, Head-Up Display, jante 18 etc.) ...De azi nu mi se mai pare. OK, se poate obiecta că A-ul e din alt segment - ăl pt *premianții mai rapaci ai sistemului* etc, dar eu rămîn pe poziție și, chiar dacă nimănui nu-i pasă, tot o zic așa, ca s-o spun. :-)

  • DanG, luni, 23.04.2018 13:01

    Si inca ceva, daca piata nu va penaliza acest model (nu cea din Romania, noi oricum nu contam), o sa ajungem sa dam 40000 de Euro pe un Golf decent sau 60000 pe un Passat sau 20000 Euro pe un Logan. Refuz sa cred ca salariile occidentalilor cresc in ritmul asta. Eu inteleg ca se pune tot mai multa tehnologie pe masinile astea, dar in ziua de azi constructorii impart tot mai mult platformele ca sa scoata profit maxim, ca sa nu mai zic de faptul ca mai toate masinile au niste materiale sub orice critica in varianta standard (indiferent ca sunt premium sau nu)

  • Sam93, luni, 23.04.2018 13:42

    Un rahat pe bat. Cost cutting la maxim. Maximizarea profiturilor la maxim. Preturi nesimtite. 60k pentru un A-Class non AMG? HAHAHAHA! Bine ca acuma impart platforme si motoare si de toate dar preturile ajung la niveluri record. Salariile vesticilor mai mult stagneaza dar asta nu conteaza deoarece cu cat sunt masinile mai scumpe, cu atat ii pot tine bancile sclavi datornici pentru mai multi ani. Vedeti durata record a noilor imprumuturi auto, multe ajungand la 10 ani. Se pune "tehnologie" multa cu carul, dar care e degeaba. Sunt electronice inutile cu atatea functii ca nimeni nu le foloseste, dar contribuie la wow factor si pe producator nu-l costa mare lucru sa le adauge. De asemenea de tot rasul e si motorul penibil de 1.3. Downsizing-ul e degeaba. Eu am un Volvo V40 din 97 cu motor de 2 litri aspirat, 140 de cai, si consumul mediu de 7.4 pe drum Borsec-Turda si retur, 460 de km intr-o zi, inclusiv cu mers urban aglomerat, iarna cu 60 de km facuti prin zapada cu 2-a si a3-a la 40 km/h pe viscol. Ma bufneste rasul cand vad motoarele astea cu turbine, injectie directa si alte porcarii care necesita multa intretinere ca nu aduc nici un folos in viata reala. BTW, si motorul meu e tot de Renault facut.

  • S, luni, 23.04.2018 14:22

    @Automarket: Nu ati mentionat ca e primul motor pe benzina cu filtru de particule.

  • inexorabil, luni, 23.04.2018 15:19

    Suculente rândurile domnului Kirotractor, ca de obicei. Împărtăşesc şi critica lui @Sam93, care mi se pare pertinentă. I-am plantat un fir de iarbă şi lui…vianu, căci socotesc că se impune (inclusiv pentru cele două din trei fraze începute cu majuscule :D). Iar dacă mă refer la subiect, încă din start decretez pur româneşte: end of discussion! Cum aşa? Păi, niciodată n-am putut, nu pot şi nu voi putea asocia grandiosul Mercedes-Benz cu clase mici (sau “de jos”, cum le spun eu). Ba mi se pare dificil să accept şi segmentul D pentru steaua lui Daimler, chiar şi după aproape patru decenii de existenţă. Aşadar, eu mă feresc să calific cumva A-Klasse: bună, rea, frumoasă , urâtă, ieftină, scumpă, utilă, inutilă etc. În termeni matematici, zero înmulţit cu plus kappa sau cu minus kappa egal tot zero. Adică “maşina” asta consider că nu trebuie să existe, nu că are sau nu calităţi.

  • Kirotractor, luni, 23.04.2018 16:04

    @inexorabil: Dezamăgirea ta apropo de extinderea *în jos* a Daimler Benz nu doar pare, ci chiar e justificată din pdv al unei percepții la scală sentimentală a istoriei auto - una non-cuantificabilă comercialmente. Dincolo însă de nostalgia stelelor căzătoare, :-) goana după profit maxim (și costuri minime, cum bine subliniau DanG ori Sam93) a condus la situația actuală, de ocupare a oricărei nișe, demarată vizibil cu Smartul Twingo-nizat și continuată cu A-urile recente (Au-Au după mine :-)). Fluiditatea enormă a raportului conținut / formă - mai clar, sucirile insidioase ale manglelilor de marketing - devin oricum evidente observînd (ex. aleatoriu) ce-a ajuns astăzi A-Klasse, de la buburuza aia răsturnabilă din 1997 la A-shooting-brake-ul care părea plasat cu 5 clase mai sus (dar la care s-a renunțat din păcate.) ...Metamorfoze de care nu putem fugi - la fel, nici de ecranele BigBrother-iene sau de mașinile autonome cu okiu-timpanu-n dotare, dar măcar le putem comenta. ...Cît s-o mai putea și asta, fiindcă observ cum, după site-ul AutoBild, și TopGear a închis obloanele comentariilor. Probabil la îndemnul unor PR-brănduitori vexați de prea multe adevăruri incomode - zic și eu să n-adorm, deși înclin să cred că ăsta-i algoritmul.

  • @Wow, luni, 23.04.2018 16:22

    Da, se numeste noul Mercedes Megane - varianta pentru snobi

  • dan, luni, 23.04.2018 17:42

    Foarte bine punctat sam 93. Ceea ce se intampla la ora actuala atat in domeniul auto cat si in alte domenii(vezi telefoanele etc) mi se pare o dementa . Producatorii iti baga pe gat fel si fel de prostii inutile la preturi de-adreptul nesimtite si care nici macar nu-si fac treaba o perioada rezonabila de timp, necesitand de multe ori resoftare, inlocuire, servisare si asa mai departe pe care tot omul de rand le suporta in final. Sincer sa fiu nu vad deloc bine calea pe care a apucat-o omenirea iar mai devreme sau mai tarziua totul se va intoarce impotriva noastra.

  • vianu, luni, 23.04.2018 18:05

    Parca nici unu din voi n-a auzit de baby-Mercedes si strambaturile din nas de la vremea aia. Si? Nu s-a vandut? Ba s-a vandut! Ca au pus motor de Renault? Mare scofala. Au dat din gura afaficii mai putin cei care au fost potentiali sau cumparatori efectiv. Preturi prea mari! Alta poveste...Mercedes se vinde in draci iar industria auto tot creste. Despre ce vorbim?

  • adi, luni, 23.04.2018 18:06

    superba masina dar nu merita 60k...cu banii astia iti iei clasa E...si aia chiar e MASINA ADEVARATA!

  • dan_grc, luni, 23.04.2018 19:33

    Nu comentez de obicei prețurile, mai ales la mărcile premium, nu sunt pentru piețe ca România, vânzările sunt nesemnificative, dar cu noul clasa A cred că pretul depășește multe venituri și din Vest, pentru amatorii de compacte premium, poate este o strategie pentru a atrage mai mulți clienți către clasa medie, pentru că altfel nu găsesc o logică pentru un astfel de preț, cu toată tehnologia prezentă.

  • inexorabil, luni, 23.04.2018 20:14

    @Sam93, scuză-mă că te abordez “corectiv”, dar m-ai făcut curios ȋn privința motorului mașinii tale. Eu am găsit că ar fi…invers: Renault a ȋmprumutat acest motor de 2L NA de concepție 100 % Volvo, fabricat ȋn Suedia (Modular Engine, cod B4204S). Mă rog, așa indică datele de pe Wikipedia – tu sigur știi (mult) mai bine, ca posesor și practician, de aceea te rog să mă lămurești.

  • Sam93@inexorabil, luni, 23.04.2018 21:08

    Ai dreptate. Am gresit. Imi cer scuze pentru dezinformare. Cutia de viteze e de origine Renault. Motorul B4204S e de origine Volvo dar a fost folosit pe o multime de modele Renault, inclusiv Laguna si Safrane, parca. Cand am citit despre motor initial am vazut ca a aparut pe modele Renault si am presupus ca a fost imprumutat de la Renault, cutia fiind de la Renault si sasiul de la Mitsubishi. Chiar si in anii '90 se imparteau platforme si motoare. In orice caz, este un motor excelent dupa parerea mea. Al meu are 274,000 de km si inca merge excelent. Consum de 7.4 la suta facut la pompa, in regim 70% extraurban, iarna la temperaturi sub -10, cu masina incarcata la maxim cu ocupanti si bagaje. Injectia multi-port garanteaza ca nu apar aceleasi probleme cu depunerile de carbon (sau cum le mai zice in romana), ca la motoarele cu injectie directa, nu are turbina, deci per total intretinerea este foarte simpla. Per total este un motor durabil. Nu e extrem de puternic, dar 140 de cai si 183 Nm asigura 9 secunde 0-100, testat persona, sil e suficient pentru drumurile din Romania. Personal, consider ca as sacrifica oricand putin din performante pentru o fiabilitate crescuta. De asta nu inteleg beneficiile downsizing-ului, cand nu e mare diferenta in realitate intre consumul si puterea unui motor aspirat mai mare si unul mic, turbo. Poate doar in utilizarea strict urbana. Doar ca acest 1.33 necesita mult mai multa intretinere si sigur va avea costuri de exploatare mai ridicate. Si restul, sper ca nu ma intelegeti gresit. Nu vreau sa compar 'rabla' mea (bine intretinuta) de 21 de ani cu o masina noua si sa sugerez ca-i mai buna la ceva. Departe de mine gandul asta. Vreau doar sa ilustrez ideea ca producatorilor le pasa mai mult sa triseze la testele de consum si emisii cu motoare mici turbo care in realitate sunt departe de cifrele oficiale, si ca defapt beneficiile nu sunt prea mari in realitate. Intradevar, performantele sunt bune, dar masinile de strada nu sunt masini de curse si cred ca majoritatea am prefera un motor mai durabil si usor de intretinut decat unul putin mai puternic dar greu de intretinut.

  • Kirotractor, luni, 23.04.2018 21:44

    @vianu-bis: Discutăm despre mașini - doar nu fotbalul ne adună prin zona AM, dar ar fi culmea să fim unanimi în păreri. Zic io că-i bine să nu uităm totuși nici... mașinațiunile, :-) la fel de prezente-n universul auto ca-n orice altă aventură umană. Mai ales că nu sîntem constrînși de nimic din postura de simpli chibiți, spre deosebire de testerii *pro* care trăiesc iluzia că pot fi 100% echidistanți (știu ce spun c-am trăit-o și eu, dar m-am vindecat.) Strict ontopic acum, revirimentul mercedesaurian :-) e de admirat, iari A-Klasse - penultimul mai ales - a contribuit en-gros la saltul calitativ nu doar perceput. De remarcat obiectiv deci că, după hibele de fiabilitate binecunoscute ale mărcii din anii 90, un A180 a trecut luna trecută de 250.000 km fără probleme notabile - OK, într-o redacție nemțească, dar cu destui martori ca să-i credem. :-) ...Că tot nu l-aș cumpăra, rămîne însă strict alegerea / hachița mea - deși aș putea dacă un pic m-aș sforța (nu doar la rime)... dar la 30K mult prea scump așa semi-chel mi-ar părea. ...Fiindcă 60K pe el în veci n-aș da chiar dacă i-aș avea, tralala etcetera. :-)

  • vianu, luni, 23.04.2018 23:59

    pe scurt...nici eu n-as da 30'j de mii si nici mai mult. Exista alte oferte. Dupa parera mea, mai bune. Dar, pana lu' Hector, Mercedes se adreeaza unei clientele (cel putin asta ne invata marketingul Merc) care nu isi face bugetul dupa ce a pus deoparte pentru mancare, utilitati si banii de scoala a kinderului. E clientu' care trebuie sa arate ca are cu ce .In fapt realitatea are doua fete: clientu fie e rupt in coor ori chiar are un excedent financiar el tre' sa arate opincarilor ca e realizat . Si daca badge-ul e steluta, trei consoane ori 4 cerculete e perfect. Pentru mine, nu. PS.. noul Ford Focus, cea mai noua muma a padurii din oferta auto, pleaca de undeva de la 18.000 de lire sterline, adica 20.000 (!!!) Eu, pentru un motor de 85CP !!!! Repet, despre ce vorbim?

  • zarnesteanu, marţi, 24.04.2018 04:38

    Foarte interesante parerile autorului si comentariile :) Nu vreau sa iau apararea A Class-ului, dar hai sa punem lucrurile putin in perspectiva. In urma cu cateva zeci de ani, cand ai mei isi cumparau prima Dacie noua, aveau salariile de 2400 lei/luna, respectiv 1400. Pretul unei Dacii era de 70.000 de lei. Daca ar fi sa transformam cifrele astea in dolari sau euro, la niste salarii modeste, am putea lua un BMW seria 5 sau un E Class. Corect? Stiu, in communism nu plateai chirie, scoala, etc. Dar totusi, aveai rate la mobila, la CAR pentru mai stiu ce, samd. Deci puterea financiara tot nu era mare. Acum, din cate inteleg 32.000 de euro sunt multi pentru un entry level. Iar 60,000, insuportabili. Eu chiar sunt curios daca cineva vreodata isi pune pe masina absolut tot ce ofera producatorul, Un fully loaded adevarat. Nu prea cred. Pe langa asta mai sunt discount-urile dealer-ului, o negociere, o presiiune de la sef sa vanda, si uite asa, cred ca poti ajunge la un pret rational. A sesizat cineva ca un BMW seria1 e mai scump cu aproape 200 de euro? La ala nu vi se ridica parul pe picioare? Din pacate s-a ajuns adesea ca la o masina, optionalele sa dubleze pretul de baza. Ceea ce se confirma si in cazul de fata. Dar ... deocamdata e printre cele mai accesibile masini din oferta Mercedes, iar calitatea pe care ti-o ofera, nu o gasesti deocamdata la nimeni in clasa asta. Indiferent cate mii de euro e mai ieftina masina comparata. Ce este putin neobisnuit este aprobarea generala a ziaristilor cand scriu un review la jucaria asta. Ceva trebuie sa fie foarte bine si am senzatia ca Mercedes va lua un 10 si de data asta. Cu generatia care tocmai si-a incheiat cariera, Mercedes a reusit sa scada varsta medie a clientilor cu 10 ani. Ceea ce e o performanta foarte rara. Hai sa vedem cum se vinde macar in primele luni. Eu cred ca la anul pe vremea asta o sa stim foarte clar daca au dat-o in bara sau au nimerit-o la strategia de pret. @inexorabil, in legatura cu intrarea pe clasele mici a firmelor premium, are mai multe beneficii care estompeaza "murdarirea" numelui. In primul rand ai acces la generatiile tinere, care isi permit o masina noua din gama ta. Si trebuie sa recunoastem ca acum nu mai poate reprosa Mercedesului ca e ieftinache la entry level. (Las-o @mascarescule cu puntea spate, ca 99%, inclusiv eu, n-am intrebat niciodata in viata mea ce suspensie are masina, nici pe fata, nici pe spate) Iar in al doilea rand, aduc banuti frumosi la bugetul firmei si ii permite sa dezvolte mai departe minunatii tehnologice. Iar la incheiere, o intrebare pentru autor: Cum sunt ecranele cand bate soarele in ele? Orbesc soferul? Devini ilizibile? Nu e doar curiozitatea mea dar cred ca si a lui @kirotractor :) Despre fiabilitate, vorbim mai incolo :)

  • zarnesteanu, marţi, 24.04.2018 04:50

    Si inca ceva: coincidenta sau nu, Dacia 1300 avea 54 de cai putere, si nu mi s-a parut niciodata puturoasa. A Class-ul are minim 163 cp. La bani mai putini decat au platiti ai mei (echivalent) Dacia acum 40 de ani. Cat despre confort, siguranta, tinuta de drum, etc, cred ca nu are rost sa mai comentam. Comparam tehnologia pe care francezii au dat-o Romaniei la mana a doua acum 40 de ani cu unul din varfurile industriei la momentul present. Dar anii de munca sa platesti la masina au ramas aceeasi

  • Kirotractor, marţi, 24.04.2018 11:46

    @zarne: În principiu ar merge comparația ta, însă numai dacă leul nostru ar rage la fel ca euro. :-) Mai clar: cei 30-60 mii ceruți de nemți trebuie înmulțiți cu 4,7 - hai 5, că-n curînd asta va fi rata de schimb. Prețul A-ului devine atunci 150.000 / 300.000 - lei, evident, pt. salarii într-adevăr de ordinul 2-3-4.000 - tot RON-ice. Multe ar fi de zis oricum despre invo/evoluția puterii de cumpărare, în kapitalizmu băștinaș cam straniu prețul mașinilor (dar, subliniez, nu și întreținerea / taxarea lor) fiind mai accesibil ca-n vremea lu Nea Nicu la litru :-) (de benzină pe cartelă, n.b.), la fel ca ieftineala relativă a electronicelor etc. Doar cine a trăit p-atunci își amintește de prețul unui simplu aparat video VHS - cam cît al unei garsoniere. :-P Ori prețul benzinei în 89, care atinsese 7 lei/litrul ! (ce-i drept, 2,50 a fost prețul stabil al anilor 1970-80.) ...Nu și prețul caselor a scăzut însă de-atunci, ba chiar a explodat - ori a energiei / chiriilor / întreținerii la bloc etc. Concluzia: niciuna. Noi să fim sănătoși, că cineva mereu o s-o ducă mai bine ca noi. Dar și mai prost, alții.

  • Sam93, marţi, 24.04.2018 12:40

    LOL, daca nici Dacia 1300 nu ti s-a parut puturoasa, atunci nici o masina pe lumea astea nu-i puturoasa. Esti cam generos cu aprecierile.

  • dan_grc, marţi, 24.04.2018 15:04

    @ zarnasteanu Concurența oferă suspensie independenta pe spate, fie că observă clienții sau nu în comportamentul mașinii, la acest nivel de preț trebuie oferit ce-i mai bun și la nivel tehnic, mecanic, nu doar ecrane și senzori. Ideea este că o suspensie independenta costă mai mult pentru un constructor, sunt mai multe componente, deci Mercedes s-a gândit să facă o mică economie, ceea ce este amuzant :). Seria 1 este mai scump cu câteva sute de euro ca preț de pornire, dar te asigur că o variantă pe benzină cu putere echivalentă, cu toate dotările posibile, nu ajunge la 60.000, doar M2 costă atât. Desigur, este foarte scump și seria 1, dar A-ul deja intră in zona clasei E cu dotare medie.

  • asd, miercuri, 25.04.2018 16:31

    de ce tot bateti campii cu Renault-Megane?? a-ti auzit si voi ceva si deacum din frustrare duceti discutia in ce directie vreti pentru ca na, sunt acri strugurii. Faza cu Renaul a fost doar la nivel de discutie si e vorba de vechea generatie si se referea strict la a imprumuta O SINGURA MOTORIZARE de la Renalut. In rest nu aveau legatura A-ul si Megane-ul. Generatia noua nu mai are nicio lehatura cu acea motorizare, asa ca nu mai furati curent doar ca sa aratati romanisme