Mercedes-Benz Clasa B

B 200 d 2.0 150CP Aut8

Motor / Transmisie

4.0

Pentru început, Mercedes-Benz a pregătit o gamă de motoare care propune trei unități pe benzină și două diesel. Cei care preferă "acordurile" unui motor pe benzină pot alege motorul de 1.33 litri în versiunile de 136 CP (B180) și 163 CP (B200). Despre cât de bine se descurcă pe o compactă Mercedes-Benz varianta de 163 de cai putere a motorului de 1.33 litri v-a vorbit Mircea în testul realizat cu noua generație Clasa A.

Pentru testul din Spania, am ales dieselul de 2.0 litri (1.950 cmc), un motor nou pe care Mercedes-Benz îl va introduce treptat în gama de compacte, el făcând deja parte din "arsenalul" modelelor mai mari.

Unitatea pregătită de nemți poate fi comandată în versiunea B 200 d cu 150 CP sau în varianta B 220 d cu 190 CP (indisponibil încă în România). Pentru testul din Spania am ales varianta de bază, B 200 d. Cei 150 de cai putere sunt livrați între 3.400 rpm și 4.400 rpm, iar cuplul motor de 320 Nm este disponibil între 1.400 rpm și 3.200 rpm.

Imediat ce vei porni motorul vei rămâne surprins de faptul că "ronțăitul" și vibrațiile specifice unităților diesel nu afectează în niciun fel liniștea din habitaclu. Zgomotul generat de propulsor o să-ți invadeze "teritoriul" abia după ce turometrul indică mai mult de 3.000 rpm, dar chiar și atunci sunetul propagat în interior nu este atât de deranjant.

Motorul este unul agil și se comportă bine atât în oraș, pe reprizele scurte, cât și pe drumurile naționale sau autostrăzi, acolo unde vei simți că unitatea nemților are "vlagă" chiar și atunci când viteza indicată trece de 120 km/h. În mare parte, traseul pregătit de organizatori s-a desfășurat pe drumuri virajate de munte, iar motorul diesel de 2.0 litri s-a descurcat admirabil, indiferent de situațiile și modurile în care l-am exploatat.

Patru moduri de rulare sunt disponibile: Eco, Comfort, Sport și Individual. Iar din acest punct de vedere, lucrurile sunt cât se poate de clare: în modul Eco, unitatea diesel este anesteziată și răspunsul pedalei de accelerație întârziat, în timp ce în modul Sport, propulsorul livrează cei 150 de cai putere într-un ritm rapid.

Vă spuneam mai sus că acest motor a debutat deja pe modelele mai mari ale nemților, însă odată cu Clasa B unitatea diesel este montată transversal. Iar pentru ca resursele să fie puse în valoare într-un mod cât mai precis, Mercedes-Benz a decis să dezvolte o cutie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții producătorului german au spus că transmisia cu 9 trepte era mult prea mare pentru acest model, iar cutia cu 7 rapoarte este mai grea comparativ cu noua transmisie.

Așadar, versiunile echipate cu motorul diesel de 2.0 litri vor fi cuplate la noua transmisie cu 8 trepte. Aceasta se descurcă admirabil, fără să ofere vibrații neplăcute, însă pe decelerări are momente în care se "bâlbâie" consistent. Fie retrogradează prea multe rapoarte, fie nu-ți oferă treapta necesară pentru cuplul ideal.

  • ACE - Craiova, miercuri, 06.02.2019 12:38

    Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!

  • Andrei, miercuri, 06.02.2019 12:52

    Cred ca vor vinde vreo 10 bucati pe an, daca facem abstractie de cele pe care le vor da oamenilor din vanzari. Nu e un Mercedes adevarat, dupa cum nici omologul de la BMW nu a fost niciodata unul. Pret ridicol de mare pentru o tractiune fata, masina testata probabil a costat cca 50000 euro.

  • Kirotractor, miercuri, 06.02.2019 13:44

    @ACE: Greu de găsit o caracteristică importantă - garda la sol - printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane. :-) După ceva căutări, pe site-ul austriac al mărcii am aflat totuși valoarea de 104 mm (10,4 cm) pt B180 - evident insuficientă pe drumurile noastre. Devine însă cumva comică... dacă n-ar fi penibilă :-) - garda la sol redusă cu 15 mm a versiunii AMG-Line - 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TUV, care cer o gardă la sol minimă de 11 cm (!!!) a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Ce-i drept, valorile citate (8,9-10,4 cm) sînt pt. mașina încărcată, dar m-aș mira ca AMG-Line-ul să treacă de 11 cm, fie și la gol. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit.

  • Kirotractor, miercuri, 06.02.2019 14:15

    P.S.: Comparativ, BMW Active Tourer are 167 mm gardă la sol, iar Renault Scenic - 170 mm (ambele, încărcate.) ...Cu atît mai bizară pare decizia Mercedes de a păstra stilul *târâș-grăpiș* :-) al predecesorului W246.

  • adi_10, miercuri, 06.02.2019 14:16

    Pretul este ridicat avand in vedere ca este un monovolum (unde cererea nu este f ridicata). Dar masina arata f bine, pastreaza tendinta noilor masini scoase de Mercedes la interior iar motorul este unul f bun cu un consum ok. as adauga faptul ca 25% din pretul acestei masini este reprezentat de sigla, ceea ce nu este chiar ok pt un cumparator.

  • ACE - Craiova, miercuri, 06.02.2019 14:43

    @Kirotractor Multam frumos pt. informatia privind garda la sol.....Chiar e ciudat de mica.... Eu unul, pentru drumurile din Ro - avand in vedere: 1) Gropile multe si nu prea marunte; 2) Zapada care uneori te incurca chiar si in orasele mari, nu as cumpara urmatoarea masina fara sa aiba minim 14 cm garda la sol. Ba chiar, ma uit dupa o masina cu un sistem 4x4 (permanent au ba), in una dintre variantele urmatoare: 1) PHEV (cu autonomie de min. 100 km) sau 2) o electrica cu autonomie minim 450-500 km... 3) pret maxim 25-27.000 Euro

  • someone, miercuri, 06.02.2019 15:03

    avand in vedere ca e echipat cu motorizarea diesel de mijloc de gama, masina e foarte rapida. e ajutata ce-i drept de o cutie excelenta, dar totusi, e monovolum, nu hatch. pentru romania, in versiune 4x4 si cu cativa cm in plus la garda la sol, ar fi o familiala ideala. asta doar daca romanii ar uita putin de sedane/sedanuri.

  • Octavian, miercuri, 06.02.2019 16:10

    @Automarket Mi-ar placea sa spuneti la fiecare masina in parte si locul unde este asamblata. Pentru multi poate e o informatie inutila dar pentru mine este unul din punctele de care tin cont in achizitii.

  • pipo, miercuri, 06.02.2019 16:42

    Curajoasa miscare a nemtilor din Stuttgart. Alte "nemtoaice" (vezi Ford Cmax sau Zafira) au tras cortina fugind ca bezmeticele cand au inceput sa rasara de peste tot bau-bau SUV-urile. Si alea erau "monovolume de volum" cu state vechi nu asa.. Sincer mie personal chiar imi place mult cum arata acum acest model, are ceva asa...cuminte... dar servit cu portii consistente de eleganta si sportivitate. Interiorul parca mult mai reusit decat la alte modele chiar de la acelasi producator. Iar in rest testul nu 'suna" rau deloc la nici-un capitol. In privinta pretului nu vad nimic deosebit, este acolo unde trebuie sa fie daca iei in considerare celelalte clase ca A, C ,.E un pret la care te astepti daca esti interesat sa cumperi un MB, iar acest nou B klasse arata in sfarsit ca un MB.

  • Andi, miercuri, 06.02.2019 19:17

    Cutia este admirabila dar...se balbaie consistent.Hmmmm.

  • inexorabil, miercuri, 06.02.2019 21:03

    @Octavian, mai (prea) rar ca tine…Dar nu te aștepta să te “ȋnverzească” mulți. You are politically incorrect.

  • PMC, miercuri, 06.02.2019 21:58

    @pipo Pai Mercedes a facut miscare desteapta cu masina asta: acopera exact nevoile clientilor lasati cu marfa-n soare de Ford si alti inteligenti cu SUV-urile lor penibile. Recunosc, C-MAX e un exemplu extrem de izbutit.

  • Tatraurs, joi, 07.02.2019 13:13

    @Octavian,iti spun eu unde e facut B class-ul. E construit in tara unde se termina Europa civizata, e o tara mica care are granita comuna in E cu lumea a treia.

  • Steff, joi, 07.03.2019 08:33

    @Automarket: intr-un review la o masina de familie, nu vad nicio poza cu locurile spate, nici mentiuni despre cum se sta acolo. Nu toate masiniale se testeaza la fel (pe drumuri virajate, in mod sport), dar ma bucur ca macar ati ales o varianta de motorizare medie, care probabil va fi best seller. Cum Golf SV a plusat mult la calitate, Mercedes trebuia sa urce si mai sus, si au reusit prin tehnologie (desi unele sisteme nu stiu cat de must-have sunt pentru clasa asta). Problema e ca asta a afectat mult pretul. Pentru target-ul acestei clase (pe cale de disparitie), preturile pt Merc. B mi se par foarte mari. Nu-i de mirare ca lumea migreaza catre SUV-uri. Acolo garda la sol iti permite sa nu planifici prea mult abordarea unei borduri/gropi/denivelari, primesti un portbagaj mai mare, eventual un 4x4 (bineinteles in detrimentul consumului).