Motor / Transmisie
Pentru început, Mercedes-Benz a pregătit o gamă de motoare care propune trei unități pe benzină și două diesel. Cei care preferă "acordurile" unui motor pe benzină pot alege motorul de 1.33 litri în versiunile de 136 CP (B180) și 163 CP (B200). Despre cât de bine se descurcă pe o compactă Mercedes-Benz varianta de 163 de cai putere a motorului de 1.33 litri v-a vorbit Mircea în testul realizat cu noua generație Clasa A.
Pentru testul din Spania, am ales dieselul de 2.0 litri (1.950 cmc), un motor nou pe care Mercedes-Benz îl va introduce treptat în gama de compacte, el făcând deja parte din "arsenalul" modelelor mai mari.
Unitatea pregătită de nemți poate fi comandată în versiunea B 200 d cu 150 CP sau în varianta B 220 d cu 190 CP (indisponibil încă în România). Pentru testul din Spania am ales varianta de bază, B 200 d. Cei 150 de cai putere sunt livrați între 3.400 rpm și 4.400 rpm, iar cuplul motor de 320 Nm este disponibil între 1.400 rpm și 3.200 rpm.
Imediat ce vei porni motorul vei rămâne surprins de faptul că "ronțăitul" și vibrațiile specifice unităților diesel nu afectează în niciun fel liniștea din habitaclu. Zgomotul generat de propulsor o să-ți invadeze "teritoriul" abia după ce turometrul indică mai mult de 3.000 rpm, dar chiar și atunci sunetul propagat în interior nu este atât de deranjant.
Motorul este unul agil și se comportă bine atât în oraș, pe reprizele scurte, cât și pe drumurile naționale sau autostrăzi, acolo unde vei simți că unitatea nemților are "vlagă" chiar și atunci când viteza indicată trece de 120 km/h. În mare parte, traseul pregătit de organizatori s-a desfășurat pe drumuri virajate de munte, iar motorul diesel de 2.0 litri s-a descurcat admirabil, indiferent de situațiile și modurile în care l-am exploatat.
Patru moduri de rulare sunt disponibile: Eco, Comfort, Sport și Individual. Iar din acest punct de vedere, lucrurile sunt cât se poate de clare: în modul Eco, unitatea diesel este anesteziată și răspunsul pedalei de accelerație întârziat, în timp ce în modul Sport, propulsorul livrează cei 150 de cai putere într-un ritm rapid.
Vă spuneam mai sus că acest motor a debutat deja pe modelele mai mari ale nemților, însă odată cu Clasa B unitatea diesel este montată transversal. Iar pentru ca resursele să fie puse în valoare într-un mod cât mai precis, Mercedes-Benz a decis să dezvolte o cutie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții producătorului german au spus că transmisia cu 9 trepte era mult prea mare pentru acest model, iar cutia cu 7 rapoarte este mai grea comparativ cu noua transmisie.
Așadar, versiunile echipate cu motorul diesel de 2.0 litri vor fi cuplate la noua transmisie cu 8 trepte. Aceasta se descurcă admirabil, fără să ofere vibrații neplăcute, însă pe decelerări are momente în care se "bâlbâie" consistent. Fie retrogradează prea multe rapoarte, fie nu-ți oferă treapta necesară pentru cuplul ideal.
Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!