Interior
Noua generație Clasa B preia interiorul pe care în urmă cu puțin timp l-am cunoscut pe Clasa A. Există câteva modificări aduse de nemți, însă acestea vor fi identificate doar de cei foarte pasionați de brandul german.
Pentru început, zona din fața pasagerului a fost "scobită" într-un mod diferit față de cea din Clasa A. De asemenea, poziția la volan este mult mai ridicată comparativ cu cea dintr-un Clasa A (+90 de milimetri).
Totuși, trebuie menționat și faptul că spre deosebire de vechiul Clasa B, actuala generație oferă o poziție de conducere coborâtă cu 4 milimetri. Dar nu sunt motive de îngrijorare pentru că suprafața vitrată este suficientă, iar modelul german va păstra calitățile monovolumului cu care deja ne-am obișnuit.
Un constructor premium își urmează valorile chiar și atunci când produce modele de clasă compactă. Iar acest lucru poate fi ușor observat și în cazul lui Clasa B. Mercedes-Benz nu face rabat de la materialele de calitate pe care le deține, însă, există și câteva zone bine ascunse care au fost fabricate din plastic mai puțin plăcut la atingere.
Imediat ce urci la volanul noului Clasa B, vei fi cuprins de o atmosferă modernă, ușor aglomerată, dar în care ergonomia e la loc de cinste. În spatele volanului se află un ecran de 10.25 inch (7 inch în versiunea standard) care ține locul fostului instrumentar de bord tradițional. Prin intermediul unei zone tactile amplasate pe volan vei putea controla toate informațiile furnizate de displayul generos. Ecranul este împărțit în trei zone, fiecare dintre acestea oferind informații diferite. Totodată, tema afișată se schimbă în funcție de modul de rulare selectat.
Alături de instrumentarul digital de bord, Mercedes-Benz a amplasat un ecran tactil cu o diagonală de 10.25 de inch (în echiparea standard, mașina vine cu 7 inch). Prin intermediul acestuia, sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) comunică cu pasagerii.
Meniul este unul destul de complicat și necesită timp de învățare din partea unui începător. Informațiile oferite de sistemul de infotainment pot fi accesate fie prin atingerea ecranului, fie cu ajutorul zonei tactile poziționată pe zona din dreapta a volanului. Dacă aceste două metode nu te satisfac, Mercedes-Benz oferă și un touchpad poziționat pe tunelul median. Fiecare atingere este "răsplătită" cu un impuls fizic prin care tu să înțelegi că sistemul a preluat comanda, astfel că nu-i nevoie să-ți muți atenția către ecran.
Spațiile de depozitare oferite de Clasa B sunt suficiente pentru a "înghiți" mărunțișurile tuturor pasagerilor. Vei găsi un loc special pentru depozitarea telefonului mobil, o cotieră adâncă și buzunare pe uși gata să susțină, fără zgomote nedorite, sticlele cu apă.
În spate se stă bine, pasagerii având loc suficient atât la cap, cât și în dreptul genunchilor. Portbagajul noului Clasa B măsoară 455 de litri (-31 de litri față de vechea generație), dar nemții oferă opțional o banchetă spate care poate culisa cu până la 14 centimetri. Astfel, volumul oferit de portbagaj poate să crească până la 705 litri. Prin rabatarea banchetei (40:20:40), în noul Clasa B vei putea "înghesui" până la 1.540 de litri.
Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!