Motor / Transmisie
Nu am fost și nu voi fi vreun fan al motoarelor diesel, dar voi aprecia cu sinceritate un astfel de motor la locul potrivit. Iar sub capota acestui C220 d All-Terrain, motorul acesta cu patru cilindri în linie, de 1.993 cmc, se află unde trebuie. Și cum mi-am stabilit reperele în niște vremuri mai simple, când mă intersectez cu algoritmi complicați, încep să strâmb din nas. Și acum să explic.
Propulsorului nu am ce să-i reproșez, 200 CP și 440 Nm sunt suficienți pentru o viață civilă. În schimb, când vine vorba despre electrificare, ar fi ceva de comentat. Electrificarea îmbracă forma unui starter-generator de a doua generație, care funcționează la 48V și care oferă, la nevoie, un boost de 15 kW.
La drum lung, motorul este sublim. Nu trebuie să faci vreun efort pentru a obține un consum mediu similar celui declar de producător, adică în jur de 5 litri. Ai reprize viguroase și extrem de relaxate. În mod cert aici își contribuie și boost-ul de 15 kW și 200 Nm primit de la partea electrică. În plus, prezența sonoră a motorului este discretă la interior.
În mediul urban lucrurile nu mai sunt atât de fluide. Mașina își dorește, acolo unde este posibil, să economisească cât mai multe curse ale pistoanelor. Adică, atunci când te apropii de semafor și viteza scade sub un 10 km/h sau când rulezi în coloană la viteze similare, motorul va fi oprit.
Nimic rău până aici, doar că repornirea și trimiterea puterii la roți implică un gol semnificativ de putere. Iar acest gol de putere este și mai deranjant în clipa în care motorul se oprește la 10 km/h, iar fix atunci tu vrei să accelerezi pentru că traficul în față s-a eliberat. Descoperi că aproximativ o secundă ești doar tu cu gândurile tale, apoi începe și mașina să tragă.
Drept urmare, după o zi de astfel de trăiri în mediul urban, am dezactivat sistemul start/stop. Da, pentru liniștea mea, de aici și depunctarea.
În tot acest cocktail de sentimente contradictorii vizavi de sursa de propulsie, cutia automată cu 9 trepte se achită onorabil de sarcină.
Cred că s-a strecurat o greșeală în datele tehnice: garda la sol nu are cum sa fie 97 mm.