Interior
Așa cum spuneam, Clasa E tinde spre eleganța fratelui mai mare, Clasa S. Tocmai de aceea, materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative.
Regăsești foarte puține zone acoperite cu plastic tare și, de cele mai multe ori, sunt în partea inferioară, unde nu ajungi prea des cu mâinile. Desigur, contează foarte mult și felul în care îți configurezi noua mașină.
Spre exemplu, în cazul unității testate de noi a fost bifat pachetul interior AMG. Acesta a inclus o tapițerie din piele Artico (deci sintetică) și microfibră neagră, ornamente din lemn negru cu pori deschiși, inserții metalice, plafon îmbrăcat în stofă neagră, volan sport îmbrăcat în piele Nappa și o consolă centrală acoperită, la rândul ei, cu lemn de culoare închisă.
Fiind vorba despre o linie interioară AMG, accentul a fost pus, într-o anumită măsură, pe sportivitate. De aici și scaunele sport. Dar chiar și așa, sunt confortabile la drum lung și oferă un suport destul de bun.
Desigur, dacă vrei un interior și mai sofisticat, ai la dispoziție și materiale nobile, cum ar fi pielea Nappa. La polul opus avem materiale sustenabile, cum ar fi lâna de alpaca și plasticul reciclat. Până și buretele scaunelor integrează materiale reciclate.
Toate aceste materiale și finisaje sunt evidențiate și mai tare în condiții de lumină slabă, de către sistemul de iluminat ambiental. Unul dintre cele mai bune din industrie. Dacă nu te mulțumești cu o singură nuanță, poți selecta și teme bicolore.
Pe scurt, la nivelul bordului o să ai o culoare, iar pe portiere altă culoare.
Din punct de vedere al butoanelor, interiorul noului Clasa E este aerisit. Sunt doar 9 butoane fizice sub display-ul central, dar ele sunt ascunse în spatele unui ornament negru cu finisaj lucios, așa că, la prima vedere, par să fie butoane tactile.
Spațiile de depozitare sunt suficiente și destul de generoase din punct de vedere al capacității. Când am testat BMW Seria 5 am rămas uimit să văd că spătarele scaunelor nu aveau buzunare unde pasagerii din spate să își pună lucrurile. Clasa E nu are această problemă.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, sedanul german poate găzdui până la 5 pasageri, dar într-un final doar 4 vor sta confortabil. Chiar dacă nu cobori cotiera din spate, șezutul locului din mijloc este destul de tare.
Odată cu această nouă generație, ampatamentul Clasei E a crescut cu 20 de milimetri, până la 2.961 de milimetri. În consecință, șoferul are în plus 5 milimetri spațiu la cap, iar pasagerii din spate au cu 17 milimetri în plus spațiu la picioare.
După ce am petrecut destul de mult timp la volan, m-am așezat și pe locurile din spate, pentru a vedea cum se traduc aceste cifre în realitate. Cu scaunul șoferului reglat pentru mine (1.92 înălțime), am avut spațiu suficient în spate.
Mai aveam câțiva centimetri buni până să ating cu genunchii scaunul din față. La cap, ce-i drept, îmi lipsea doar un centimetru până să ating plafonul.
Tot mulțumită ampatamentului mai lung cu 20 de milimetri, volumul portbagajului a crescut la 540 de litri, cu toate scaunele în poziție normală.
Dacă aruncăm o privire în curtea rivalilor de la BMW și Audi, observăm că Mercedes-Benz Clasa E are cel mai încăpător portbagaj: Seria 5 propune 520 de litri, iar Audi A6 se laudă cu 530 de litri.
E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.