Tehnologie
Clienții din ziua de azi sunt înnebuniți după tehnologie, iar Mercedes-Benz Clasa E le potolește această poftă.
Mașina testată de noi a fost echipată cu tehnologia standard MBUX Navigation Premium, ceea ce înseamnă că am avut la dispoziție un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, dar și un display central de 12.3 inch pentru sistemul multimedia.
Așa cum ne-au obișnuit cei de la Mercedes-Benz, instrumentarul de bord propus de ei are o grafică modernă, pe care o poți modifica de la un buton dedicat, amplasat pe volan. Ai la dispoziție mai multe variante, inclusiv Sport.
Nu există nicio întârziere la selectarea temelor, dar am observat, totuși, că oricum ai modifica poziția volanului, acesta obstrucționează puțin partea de sus a instrumentarului de bord. Sau poate o fi de vină înălțimea mea.
În ceea ce privește sistemul multimedia, rulează foarte bine, fluid, fără întreruperi. Integrează majoritatea funcțiilor, inclusiv cele ale sistemului de climatizare, este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless, și, mai mult decât atât, permite vizionarea de conținut video.
De pildă, cât aștepți să vină prietena sau soția de la cumpărături, poți urmări un podcast pe Youtube.
Dacă nu îți ajung cele 2 display-uri, poți bifa tehnologia opțională Hyperscreen. Aceasta mai aduce un ecran pentru pasagerul din dreapta. Nu trebuie să îți faci griji, pentru că cel de la volan nu poate vedea ce se rulează pe acest display. Așadar, nu distrage atenția de la condus.
Nu lipsește zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Trebuie spus că poziționarea ei nu este cea mai inspirată, având în vedere că accesul este destul de dificil dacă ai două pahare în suport. Dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată, ai porturi USB-C, inclusiv în partea din spate.
Tot aici trebuie să menționez sistemul audio Burmester 4D. De ce 4D? Pentru o experiență cu adevărat imersivă poți avea vibrații în scaunele din față. Și uite așa te simți ca la un concert adevărat. Mai ales că despre calitatea sunetului avem doar lucruri bune de spus.
Dacă ți se pare că vibrațiile produse de muzică nu sunt pe placul tău, poți dezactiva oricând această funcție din meniul sistemului multimedia.
O altă tehnologie care ne-a atras atenția este Traffic Light View. Pe scurt, dacă te apropii prea tare de semafor, sau dacă semaforul este montat astfel încât să nu îl vezi prin parbriz, camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare face totul pentru tine.
Nu mai trebuie să "dansezi" pe scaun pentru a vedea semaforul. Am demonstrat cum funcționează această tehnologie în clipul inserat în articol.
E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.