Mercedes-Benz Clasa X

2.3 Diesel Turbo (X250d) 190CP 4x4 Aut7 Power

Motor / Transmisie

4.5

Sub capota lui Mercedes-Benz Clasa X în versiunea 250 d am găsit un motor cunoscut: 2.3 litri diesel biturbo care produce 190 de cai putere la 3.750 rpm și 450 Nm începând cu 1.500 rpm. Iar aceste valori vă sunt cunoscute întrucât motorul este împrumutat de nemți de pe Nissan Navara.

Testul a fost realizat fără ca bena să fie încărcată, iar motorul s-a achitat în general cu brio de sarcini. Vei simți nevoia de ceva mai multă putere atunci când vrei să realizezi depășiri la viteze mari, dar pentru aceste probleme vom vedea din 2018 la lucru o unitate V6 diesel de 3.0 litri care promite 258 de cai putere și 550 Nm.

Dar să revenim la versiunea testată. Motorul diesel este cuplat la o cutie automată cu șapte rapoarte care funcționează cursiv, fără întreruperi deranjante.

Clienții vor avea la dispoziție și varianta de 163 de cai putere a motorului de 2.3 litri diesel. Aceasta este oferită exclusiv cu transmisia manuală. Varianta de 190 de cai vine standard cu o cutie manuală, transmisia automată fiind opțională.

În cazul versiunii X 250 d Power, resursele motorului diesel sunt puse în valoare și cu ajutorul unui sistem de tracțiune integrală. Cele trei moduri disponibile (4x2, 4H și 4L) pot fi acționate cu ajutorul unui controller rotativ poziționat și preluat de pe Nissan Navara. În varianta standard, versiunea cu tracțiune integrală este dotată cu un sistem de asistare la coborârea pantelor, în timp ce diferențialul spate cu blocare este opțional. Selectarea modului 4H (4x4 High) poate fi făcută până la viteze de maximum 100 km/h, în timp ce modul 4L (4X4 Low) poate fi selectat doar pe loc cu transmisia în poziția N (neutru). Viteza maximă în modul 4L este de 100 km/h, în timp ce în modul 4L și cu diferențialul spate blocat, viteza maximă recomandată de producător este de 50 km/h.

Un plus față de Navara îl consituie antifonarea. Nemții au reușit să ofere un habitaclu mai puțin zgomotos, iar acest lucru trebuie apreciat ținând cont că avem în față un pick-up. 

  • Tibi, miercuri, 20.12.2017 16:23

    Pai ori e: ”primul pick-up cu adevărat premium”, ori ”E cel mai [...] comparat cu rivali asemănători ca echipare." Are sau n-are rivali? E primul sau nu e primul?

  • someone, miercuri, 20.12.2017 16:25

    nu stiu ce sa zic: ba e mercedes, ba e nissan. si pana la apartia motorizarii V6, nici performantele nu sant spectaculoase, ba chiar sant undeva la mijlocul plutonului.

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 16:28

    @Tibi E greu de răspuns, având în vedere datele problemei. Scriptic e primul pick-up Mercedes, deci e primul măcar la asta. În rest, citez din textul lui Cornel: "Mercedes-Benz Clasa X este primul pick-up premium și, implicit, nu are niciun rival direct. Dar nu putem să-l punem pe tron și să-l lăsăm acolo, întrucât pe piață avem câteva pick-up-uri cu tradiție (Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Ford Ranger, Volkswagen Amarok) cu care o să lupte la nivel de clienți cu noul Clasa X"

  • razr, miercuri, 20.12.2017 17:21

    3.9 nota?hmmm,slabut tare,sub logan sub duster sub multe altele(desigur alte situatii alte clase).Totusi.o masina sub nota 4 ....ce sa zic,nu prea merita osteneala

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 17:25

    @razr Nota modelele dintr-un segment e calculată conform reperelor din segmentul acela. Un 3.9 din zona compactelor nu are legătură cu 3.9 din zona pick-up, pentru că reperele în funcție de care se calculează nota sunt altele.

  • dan_grc, miercuri, 20.12.2017 17:47

    Ati fost foarte zgarciti cu pozele de la interior, nu trebuie sa ascundeti faptul ca are materiale ieftine pentru un Mercedes. Principalul avantaj al acestui model este ca are 260 pe bord :).

  • zen, miercuri, 20.12.2017 17:47

    @mircea apropos de "primul pick-up premium", nu uita de pick-upurile americane in echipare premium, care au ceva traditie

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 18:06

    @zen Ne referim, evident, la piața europeană. Că dacă ne apucăm să luăm ca repere toate piețele lumii când testăm o mașină, ne rup pe genunchi japonezii cu consumurile mici pe kei car-uri și indienii cu prețurile pe segmentul A :) În alt ordine de idei, pick-up-urile alea americane "premium" sunt premium doar ca nume, nu prea se ridică la nivelul pe care-l consideră europenii premium. La fel cum muscle car nu înseamnă sportivă în sensul european. Și tot așa :)

  • Andy, miercuri, 20.12.2017 18:57

    @mircea Cadillac EXT. Faza ca in Europa premium e peste ceea ce e in SUA e o mare amagire europeana. Sa nu uitam ca pietele care inghit cel mai mult premium sunt cea americana si cea asiatica (inclusiv Orientul Mijlociu, care e tot Asia). Plus ca destule modele premium ale unor branduri europene sunt realizate in SUA si vandute in toata lumea. Vezi gama X de la BMW. Europenii pana acum 2-3 ani cumparau in proportie de peste 50% masinute din clasele B si C. Americanii rad cu posteriorul de asa ceva.

  • Andy, miercuri, 20.12.2017 19:05

    @mircea Si apropo de tripleta germana actuala, e doar o reinterpretare a tripeletei originale americane din anii '50-60: Cadillac, Lincoln si Imperial. Merg pe exact acelasi drum: dotari cu 8-10 ani inaintea concurentei de volum si materiale-lux cu 20-25 de ani inaintea aceleiasi concurente. Reteta e incercata. Ghinionul americanilor au fost anii '70-'90 cand pe piata lor au aparut destui asiatici care au taiat preturile la jumate. A fost in lumea auto Asian Invasion, asa cum in muzica in anii '60, SUA s-au confruntat cu British Invasion. Americanul, mai pragmatic decat europeanul, a ales in favoarea buzunarului, fara sa-i pese ca achizitioneaza de la japonezi sau coreeni. Europenii se lasa si le si place sa fie dusi de nas de firmele autohtone. Vezi si Dieselgate care in Europa nu are niciun rezultat concret. Consumatorul european e carpa de sters pe jos atata timp cat nu vorbim de Statele Unite ale Europei.

  • @Andy, miercuri, 20.12.2017 21:20

    Care sunt dotarile alea cu 8-10 ani inaintea concurentei? Are dotari care in ziua de astazi sunt disponibile inclusiv pe clasa mica ale marcilor de volum. Dpmdv masina asta este inutila in Europa, iar pe alte piete nu cred ca pot face fata fiabilitatii japoneze (Toyota si Mitsubishi).

  • Tatraurs, miercuri, 20.12.2017 22:59

    "primul pick-up cu adevărat premium"Sunt satul pana peste cap de epitetele astea.Presa de demult: renault espace 1-primul van din lume (nimic de vw t1),jeep Willys primul 4x4 (nimic de Wolkswagen Kübelwagen care e descendentul lui Lanz Glühkopf Bulldog BJ,un tractor de la care s-au inspirat la designul frontal rusii cu Gaz).Daca stau sa scotocesc,gasesc o groaza de papuci premium,nu Nissan-uri rebranduite la pret de Rols.Mercedesul asta e premium doar la costul de vanzare.

  • vrajeala de marketing, joi, 21.12.2017 13:23

    Poate cineva din lumea asta sa defineasca ce inseamna "premium " la masini? Ca eu nu am reusit sa gasesc o definitie, asa cum este cazul in cazul claselor, motorizarilor samd! Masina este un produs ingineresc si ca orice produs de acest gen el trebuie clasificat si comparat pe baza unor elemente clar definite! Aici nu vorbim de canapele sau de termopane! Din punctual meu de vedere nu exista marci "premium", ci doar dotari premium (nu vorbim de masini de lux, exclusiviste, de serie mica)! Daca atributul de "premium" este dat de dotari, atunci entry level'ul de la Volvo/Mercedes nu este premium, in timp ce Toyota sau Nissan in dotare de varf sunt premium! Adica o aberatie, o marca "semipremium"! Mai intreb ceva: dupa acest test, de ce ar cumpara cineva acest Mercedes si nu un Nissan sau o Toyota bine dotata?

  • 123, joi, 21.12.2017 19:46

    masina asta e pt un singur grup de cumparatori: cei care cumpara marci si nu masini. Simplu. Amuzanta partea cu pozele interiorului care nu prea sunt. S-a pozat exact ce nu arata a plastic folosit pe Dacia 1310. Multumesc anticipat pt stergerea comentariului.

  • Octavian, joi, 21.12.2017 21:09

    De ce ar cumpara cineva asa ceva ?!? Bine, eu nu inteleg de ce ar cumpara cineva o masina cu bena decat daca e cioban, lucrator pe santier sau poate are o casa undeva in varful multelui si trebuie sa care buteliile cu gaz ... Serios, astea sunt masini de santier de pus la munca; nu au treaba cu luxul. Ma intreb cum se va vinde in Europa ca in SUA sigur se va vinde.

  • Sam93@Mircea, joi, 21.12.2017 23:29

    Nu te supara, dar pe naiba nu se ridica pick-urile americane la nivelul premium european. Se ridica si peste. De ce sa nu se ridice? Chiar recent vedeam un test cu un Ram 1500 in echipare aproape de top, pret $60k. Interiorul are materiale foarte bune, chiar superbe. Are enorm de multe dotari de comfort. Sistemul infotainment este printre cele mai bune de pe piata. Este foarte spatioasa, bine gandita, si ofera un nivel de comfort ridicat. Cutie automata ZF 8 trepte, V8 de aproape 400 de cai, 4x4 extrem de capabil, suspensie pe aer. Suspensia e foarte impresionanta pentru ca e extrem de adjustabila in functie de necesitati. In fine, Ideea e ca nu e cu nimic inferior unei masini sau pick-up pe care europenii il considera premium. Interior superb si calitativ are, spatiu si comfort ofera peste europeni, putere si capabilitati de inalt nivel, dotari multe inclusiv scaune intalzite, volan incalzit, suspensie pe aer si n dotari moderne. Nu inteleg cum puteti spune ca nu e premium. Si nu doar Ram ci toate pick-urile americane. Sunt ferm convins ca au interiorul mai premium in echipare de top ca orice pick-up pe piata din Europa, inclusiv acest Nissan rebranduit. Stiu din experienta personala ca atat Chevy Silverado, Ram 1500 si F-150 au interioare superbe in versiunile de top. Asa ca ajung la concluzia ca va bazati pe mituri populare si stereotipuri ale anilor 90 cand ziceti ca ce considera americanii premium nu-i premium pentru europeni.

  • mircea, vineri, 22.12.2017 01:24

    @Sam93 Să zicem că le-am testat pe toate acum un an și jumătate fix la ele acasă. Deci, cumva, nu vorbesc tocmai în necunoștință de cauză. Diferențele dintre ce considerpm noi sportiv și ce consideră ei sportiv e majoră. La fel între ce consideră ei premium și ce considerăm noi premium. În general, mașinile vândute în SUA oferă o calitate interioară net inferioară modelelor echivalente vândute în Europa. Pe căutate și pe luate :)

  • Andy, vineri, 22.12.2017 01:42

    @mircea De aia Camaro ZL1 matura pe jos pe Nurbungring cu GT-R, 488 GTB sau 911 GT2 RS, ca americanii nu stiu ce e sport si masinile americane nu stiu sa ia curbe. Esti haios rau. http://www.roadandtrack.com/new-cars/a10206481/the-chevrolet-camaro-zl1-1le-blitzed-the-nurburgring-in-71604/ Sa vezi intr-un an ce va face Vette ZR1: http://www.thedrive.com/news/16169/the-2019-chevrolet-corvette-zr1-will-try-for-a-sub-7-minute-nurburgring-lap-time

  • Andy, vineri, 22.12.2017 01:50

    @mircea Si apropo, Mustang e cel mai vandut model sport in lume, in Europa, in Germania si in Romania. Se pare ca europenii considera ca americanii au o idee mai buna despre sport (V8-ul face 70% din vanzarile in EU), in comparatie cu producatorii autohnoni sau cu cei asiatici.

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 23.12.2017 15:27

    @andy, omu vorbea la modul general, nu se referea la mustang, mustang care, la generatia actuala, a fost conceput cu gandul ca se va oferi si in EU. --------------- X-Class-ul asta e o incercare chinuita de a intra pe piata cu un model adus fortat de la nivelul volum la cel premium. Adica un fel de Mondeo Vignale, sau un alt exemplu chiar de la merc: Citan

  • AndreiRN, duminică, 24.12.2017 16:55

    Mercedes a facut compromisuri care nu sunt pt ei. Sunt sigur ca erau capabil sa faca un pick up nu doar sa puna emblema lor pe un Nissan. Pacat.

  • Akeem, miercuri, 27.12.2017 22:12

    Nu vad care ar fi targetul pt aceasta masina. Probabil piata USA preponderent, dar nu cu motorul asta. Nu asa mic si nu diesel. La noi il vor cumpara snobii, cei ce mai au 2-3 masini in curte, sa zicem marci "premium" si le pute un Nissan sau Mitsu ca sa urce la cabana pe care o au la capatul unui drum forestier cu "acces interzis - proprietate privata". Fara sa realizeze ca tocmai asa o dau mai rau in cocalareala. Ca si cum si-ar lua tricou Gucci din Dragon. Altfel "masina degeaba" , cateva mii de euro in plus pentru steaua de pe capota in schimb prestatii in minus mai peste tot: garda la sol, performante, consum... de ce as cumpara asa ceva?

  • M_Frank, joi, 28.12.2017 11:51

    De cand e Amarok pick-up cu tradiție? Astia de la VW au "traditie" la altceva..