Motor / Transmisie
Îți mai amintești de vremurile în care cifrele din denumirea modelelor Mercedes-Benz chiar însemnau ceva? Când 320 însemna că motorul de sub capotă are 3.2 litri, sau că E 270 CDI era echipat cu un 2.7 diesel?
Din păcate sunt vremuri de mult apuse, pentru că în prezent aceste cifre nu mai au nicio legătură cu agregatul de sub capotă. Dar ne-am obișnuit deja, nu-i așa?
Tocmai de aceea, CLE 300 4Matic Coupe nu este echipat cu un motor de 3.0 litri ci cu un propulsor de 2.0 litri turbo, cu 4 cilindri, care dezvoltă 258 de cai putere, la 5.800 de rotații pe minut, și 400 Nm cuplu.
Alături de acest motor regăsim și un sistem mild-hybrid la 48V. Unitatea electrică suplimentează cu 23 de cai putere în anumite situații. Spre exemplu atunci când apeși până la capăt pedala de accelerație și intervine funcția Overboost. Fie că selectezi modul de rulare Sport, fie că nu.
De asemenea, sistemul mild-hybrid mai intervine atunci când conduci constant, oprind motorul termic pentru câteva secunde. Același lucru se întâmplă și când urmează să staționezi la semafor. Nu te gândi că acoperi foarte mulți kilometri în modul pur electric.
Dar este de ajuns pentru un consum mai redus de combustibil și emisii mai mici. Pentru că, până la urmă, acesta este rolul său.
În ceea ce privește motorul termic, de 2.0 litri, acesta are un sunet specific la ralanti și atunci când turometrul trece de 4.000 de rotații pe minut. În rest este destul de silențios și rafinat, aș putea spune. Cât de rafinat poate fi un motor cu 4 cilindri.
Mai departe, la viteze mici, cei 258 de cai putere se simt destul de implicați în a-ți oferi senzații tari. Dar, la peste 4.000 de rotații pe minut, aceștia cam rămân fără suflare. Până la urmă, clienții lui CLE 300 nu caută neaparat un comportament sportiv ci acea senzație clasică, relaxată, cu care ne-au obișnuit germanii de la Mercedes. Și fix asta primesc.
Transmisia este una automată, cu 9 rapoarte, sau 9G-Tronic dacă preferi un limbaj mai tehnic. În modul de rulare Comfort, cutia de viteze are un răspuns întârziat, mai ales atunci când vrei ca livrarea puterii să se facă imediat. Modul Sport o mai zorește puțin, iar această întârziere nu mai este atât de deranjantă.
Desigur, în acest caz schimbările nu vor mai fi atât de line, iar zgomotul motorului va fi ceva mai pronunțat din cauza turațiilor ridicate.
Cum naiba sa iti placa un SUV mai mult decat un COUPE elegant cu linii fluide? P.S. Mai ales ca oricum posesorii de SUV folosesc masina in oras si dpdv al sigurantei, in cazul in care lovesti un TIR, tot nu ai sanse de "izbanda".