Interior
Deci, până la urmă, noul CLE tinde spre Clasa C sau spre Clasa E? Din punct de vedere al habitaclului, răspunsul este simplu: spre Clasa C. Îți dai seama de asta din momentul în care deschizi portiera și te instalezi confortabil în scaun.
Deși, să ți-o zic pe aia dreapta, mi-ar fi plăcut să tindă spre Clasa E din punct de vedere al planului general și, desigur, al calității materialelor și finisajelor. Să nu mă înțelegi greșit, interiorul lui CLE este demn de segmentul premium, dar sunt unele lucruri pe care germanii ar fi putut să le facă mai bine.
Spre exemplu, puteau să acorde mai multă atenție în ceea ce privește îmbinările și finisajele din partea inferioară a bordului. Aici întâlnești destul de mult plastic tare.
Nemții încearcă să îți distragă atenția de la ele cu unul dintre cele mai bune sisteme de iluminat ambiental din industrie, dar și cu materiale premium ca pielea Nappa care îmbracă volanul sau ornamentele din lemn de tei cu inserții de antracit.
Și partea superioară a bordului este îmbrăcată în piele neagră. Primești toate acestea dacă bifezi linia interioară AMG.
Așa cum spuneam, scaunele față sunt confortabile și au funcție de încălzire și memorie. Spațiul pe banchetă este limitat, mai ales la nivelul capului, dar nicio noutate având în vedere că vorbim despre un model coupe.
În ciuda acestui spațiu limitat, găsești destule zone de depozitare (destul de generoase ca volum), inclusiv două suporturi pentru pahare în tunelul central și între locurile din spate. Așadar, pe banchetă încap doar două persoane.
Butoanele fizice au fost reduse la minim, iar în locul lor au apărut o serie de zone tactile, inclusiv la nivelul volanului. Acestea sunt destul de greu de utilizat în timpul condusului și nu răspund întotdeauna prompt la comenzi.
Totodată, majoritatea funcțiilor au fost integrate în display-ul central al sistemului multimedia.
Antifonarea este foarte bună pe majoritatea suprafețelor de rulare. Dacă, însă, rulezi pe un asfalt mai abraziv, va pătrunde ceva mai mult zgomot în habitaclu.
Portbagajul are un volum de încărcare de 420 de litri, ceea ce înseamnă că oferă cu 60 de litri mai mult decât vechiul Clasa C Coupe. Chiar și așa, nu se apropie de cei 445 de litri ai lui BMW Seria 4 sau de cei 450 de litri ai lui Audi A5 Coupe.
Cum naiba sa iti placa un SUV mai mult decat un COUPE elegant cu linii fluide? P.S. Mai ales ca oricum posesorii de SUV folosesc masina in oras si dpdv al sigurantei, in cazul in care lovesti un TIR, tot nu ai sanse de "izbanda".