Tinuta de drum

4.0

Dacă pe GLB suspensia este unul dintre punctele forte, care îl recomandă în fața rivalilor săi, pe EQB nu e valabil același principiu. Sigur, ar putea suna ciudat, dar adevărul este că platforma pe care rulează modelul german a fost creată inițial pentru un motor termic și o anumită greutate a acestuia.

Odată făcută conversia în model electric, lucrurile se schimbă, pentru că un EV va fi considerabil mai greu, din cauza pachetului de baterii din podea. Sigur, asta coboară centrul de greutate și, teoretic, face mașina mai stabilă. Dar în același timp adaugă aproximativ 400 de kilograme masei totale.

Asta înseamnă că suspensia lui EQB a trebuit adaptată, iar asta se simte, mai ales peste denivelările scurte și dese, unde șasiul mașinii începe să „danseze”. Dacă bifezi amortizoarele adaptive, lucrurile stau ceva mai bine, dar mașina tot are tendința de a țopăi pe anumite suprafețe.

Acestea funcționează cel mai bine în modul Sport, acolo unde se simte plusul de control oferit, mai ales în virajele abordate cu aplomb. Asta pentru că oferă mai mult control asupra ruliului mașinii precum și o stabilitate mai mare în cam toate celelalte situații. Dacă vrei să mergi ceva mai repede, e important de notat că EQB se comportă diferit de GLB.

Asta pentru că GLB este, la bază, un SUV construit pe o platformă cu tracțiune față. Așadar puterea va fi direcționată întâi pe roțile față, devenind ușor subvirator la viteze mai mari. Și EQB e construit pe aceeași platformă, dar în cazul modelului electric, roțile spate sunt primele care primesc energie de la baterie. Iar asta se simte.

Mașina este supraviratoare, dacă știi cum să te joci cu pedala de accelerație, și neutră în restul timpului. Ar fi fost util să avem un pic mai multă aderență mecanică pe puntea față, dar, chiar și așa, cuplul instantaneu trimis roților spate fac chiar și dintr-o mașină cu doar 228 CP una distractiv de condus.

O critică punctuală ar putea fi zgomotul resimțit în habitaclu. Știu că e surprinzător, dar suspensia trimite ceva sunete ciudate în cabină, atunci când treci peste anumite denivelări. Altfel, chiar și la viteze mari, EQB rămâne un model demn de sigla Mercedes-Benz.

  • ACE - Craiova, vineri, 12.08.2022 14:35

    Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...

  • Seriff, vineri, 12.08.2022 16:20

    Mie imi place ca toti lauda caii putere, in cat timp ia suta, cuplul instant, dar dupa aia spun ca am mers cu 70 si cu 100, dupa cu maxim 130, adica mai pe scurt, nu ne-am dat la ea ca ne era frica sa nu ramanem in pana prostului cu stecherul in mana, degeaba ai acceleratie si putere daca nu te poti bucura de ea fiindca scade drastic autonomia care oricum e mega penibila, nu poti sa te duci linistit la mare ca trebuie sa cauti prize.

  • Gabriel.Nica, sâmbătă, 13.08.2022 12:43

    @Seriff nu e vorba de pana prostului dar in tara asta mai avem si niste legi... Care trebuie respectate. Imi cer scuze ca nu merg cu 200 pe autostrada ca ultimul meltean sau ca nu fac depasiri nebune pe DN1 pentru ca am "multi cai putere".

  • Mike, sâmbătă, 13.08.2022 17:56

    Pentru o primă versiune (deşi au anumite revizii îmbunătăţite) este OK, dar trebuie să mai lucreze la optimizare şi consum. Totuşi maşinile Mercedes întotdeauna au fost mai grele, pentru că au mult mai multe în ele. Numai insonorizarea aduce multe kg în plus.

  • Seriff, miercuri, 17.08.2022 13:30

    @Gabriel Nica pai atunci care mai e rostul sa ai atatia cai putere? Ca 100 la ora prinde si un logan de 75 de cai, nu a zis nimeni sa mergi cu 200 la ora, dar nici sa mergi cu 100 pe autostrada de frica sa nu ramai fara baterie. Legat de limitele de viteza, tu daca ai de facut un Bucuresti - Timisoara vrei sa imi spui ca mergi 100% legal, nu depasesti deloc limitele de viteza, nu te mai da mai catolic decat papa. Si nu mai face atata propaganda la masinile electrice, stim ca nu ti-ai cumpara nici tu asa ceva, stim ca esti platit sa le lauzi.

  • Gabriel.Nica, joi, 18.08.2022 00:25

    @seriff nu am mers cu 100. Mai citeste o data. Am mers la limita legala. Si da, merg 100% legal daca ma duc de la Bucuresti la Timisoara. Tu esti liber sa faci ce vrei si poate sa te lovesti si de un cap de pod. Cine sunt eu sa iti doresc binele si sa mergi in siguranta? Cat despre plata... Noi sa fim sanatosi. Ar trebui sa fiu miliardar la cati oameni m-au acuzat de asta.

  • Seriff, joi, 18.08.2022 13:15

    Nici tu nu te crezi cand spui ca de la Bucuresti la Timisoara respecti toate limitele de viteza. Oricum nu asta conteaza, conteaza faptul ca laudati atata caii masinilor electrice, dar dupa o dati ca nu ii putem folosi fiindca se duce imediat bateria, pai atunci spuneti ca au multi cai, dar degeaba fiindca nu pot fi folositi si recomandati oamenilor sa isi ia masini diesel sau benzina nu porcariile astea care mai sunt si mega scumpe.