Interior
Pe lângă inginerii care au contribuit la structurarea și construcția sistemului de propulsie electric al acestui model, cea mai dificilă sarcină le-a revenit designerilor mărcii, care au înțeles brusc prin ce chinuri trec designerii Porsche când trebuie să redeseneze un 911. Aceștia au avut de construit o mașină care să fie foarte modernă, pentru a deschide cu dreptul ușa noii ere Mercedes-Benz, dar care să păstreze în același timp elementele familiare care să nu îi facă pe potențialii clienți să creadă că au aterizat brusc într-o mașină a altei mărci.
Așa că soluția a fost un mix de tradițional și nou. Cu accent pe tradițional, pentru că în EQC ai impresia clară că te afli într-un Mercedes de generație nouă. Cu o serie de tușe hi-tech care în unele cazuri mai degrabă încurcă: de exemplu, marginea proeminentă aflată între bord și baza parbrizului se reflectă mai mereu în sticlă, oferindu-ți o enervantă reflexie constantă când soarele bate din anumite unghiuri.
Deși cele mai multe elemente estetice sunt preluate de pe noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a reușit ca prin mici modificări să obțină un efect "futurist". Spre exemplu, gurile de ventilație renunță la designul inspirat de turbine și au acum o formă rectangulară. Mai mult, anumite accesorii vin acum într-o nuanță Rose Gold despre care designerii spun că ajută să genereze o atmosferă "caldă". Secțiunea superioară a bordului este realizată dintr-un singur element, iar restul planșei de bord este orientată către șofer.
În rest, lui EQC nu prea poți să-i reproșezi nimic la nivel perceptiv. Toate elementele integrate sunt de calitate superioară, materialele sunt de top, soluțiile tehnologice sunt la nivelul anului de grație 2019, iar asta face ca un Tesla Model X, de exemplu, să arate ca o mașină spartană în comparație cu modelul Mercedes. Te vei întâlni în EQC implicit cu display-urile "lipite" care formează instrumentarul de bord și ecranul central, cu o grafică familiară și chiar și cu touchpad-ul de pe consola centrală, o ștampilă Mercedes-Benz. La fel de inutilă și de greu de utilizat în contextul display-urilor tactile, dar ștampilă.
În rest, EQC îți oferă spațiu din belșug la toate capitolele. Pasagerii din spate nu vor avea în niciun caz probleme de claustrofobie, dar s-ar putea să sufere de agorafobie, pentru că în QC intră fără probleme 5 pasageri.
Portbagajul îți oferă și el impresia că te afli într-o mașină "normală", eliminând toate problemele psihologice pe care le poate oferi o eventuală trecere de la GLC la EQC: 500 de litri. Deși voluminos, acesta este sub volumul concurenților direcți de la Jaguar (550 de litri) și Audi (660 de litri).
Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA. Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA.... In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...