Tehnologie
Sistemul de infotainment oferit de Mercedes-Benz pe întreaga generație nouă de modele - implicit pe EQC - se numește MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În cazul SUV-ului electric al germanilor, acesta a fost însă modificat pentru a se ridica la cerințele specifice modelelor electrice. De exemplu, în meniul Homescreen apare și fereastra EQ, dedicată acestei mașini. Aceasta oferă informații despre consumul de energie, fluxul de energie și sistemul de recuperare a energiei cinetice.
În același timp, panoul de instrumente digital oferă o serie de "animații" specifice mașinilor cu motoare cu combustie internă. Culorile folosite de nemți în momentul accelerației variază de la Rose Gold, la alb și mai apoi la albastru. Fiecare dintre aceste nuanțe are o strânsă legătură cu consumul de energie înmagazinat în baterii.
Prin intermediul aplicației de telefon Mercedes Me, posesorii lui EQC vor putea programa și sistemul de climatizare, astfel încât temperatura să fie cea ideală atunci când aceștia urcă la volan. Tot prin aplicație am urmărit și stadiul încărcării mașinii fără să fim nevoiți să așteptăm lângă ea. Un detaliu foarte util și practic pentru viitorii posesori ai lui EQC.
Asistentul virtual pregătit de nemți poate fi accesat printr-un simplu "Hey, Mercedes". La fel ca în noua generație a Clasei A. Acesta integrează și o componentă de inteligență artificială care o să învețe stilul fiecărui posesor și o să răspundă mult mai rapid cerințelor acestuia.
Pentru că avem în față un model electric, programarea navigației o să țină cont întotdeauna și de zonele de reîncărcare. Dacă drumul pe care îl programezi este mai lung decât autonomia din acel moment, traseul sugerat de navigație o să includă și o oprire pentru reîncărcare. În cazul în care sunt detectate zone cu trafic îngreunat, navigația o să ofere rute alternative, însă va ține cont întotdeauna de componenta necesară reîncărcării bateriilor. Așa cum probabil intuiți, asistentul virtual este capabil să răspundă unor noi întrebări precum: "Unde pot încărca bateria?" sau "Cât de departe se află următoarea stație de încărcare?".
În același timp, reprezentanții constructorului german susțin că asistentul virtual este capabil să facă diferența dintre vocea șoferului și cea a pasagerului. Astfel, dacă pasagerul aflat pe scaunul dintre dreapta o să spună că îi este frig, atunci asistentul virtual va crește temperatura doar în zona respectivă.
Sunt convins ca este o masina EXTRAORDINARA. Singurul aspect unde ar mai fi de lucru: AUTONOMIA.... In circa 3-4-5 ani bateriile vor ajunge mai puternice, mai sigure, mai compacte si - evident - mai usoare...