Tinuta de drum
Clasa S electrică, nu? Dacă pornim de la această definiție a lui EQS, putem spune cu ușurință, încă de pe acum, la ce să ne așteptăm în acest capitol, nu? Nu chiar. Mașinile electrice au unele proprietăți unice, care le fac cu adevărat atipice.
Deși suntem obișnuiți să definim Clasa S drept un vârf de lance al industriei, nu doar al producătorului german, chiar și aici, folosirea unui motor termic implică anumite vibrații și sunete. Oricât de bine izolat ar fi acel propulsor, tot îl vei resimți în anumite momente. De aceea, din prisma celor care își doresc liniște deplină, EQS trece deasupra lui S-Class foarte ușor.
Nu numai că nu vei auzi motorul termic la interior, dar izolarea fonică excelentă te va ține departe de orice zgomot. Mai țineți minte tunelul aerodinamic de care am vorbit mai sus? Ei bine, coeficientul de rezistență la înainte al lui EQS nu e acolo doar pentru a reduce consumul, ci și pentru a reduce la minim zgomotul la viteze mari. Se confirmă în utilizarea mașinii, așa cum am descoperit eu. Asta, în pofida faptului că avem geamuri fără rame la toate cele patru uși.
Desigur, pentru unii șoferi, lipsa unui feedback acustic din partea motorului termic nu va fi o binecuvântare, ci o dezamăgire. Pentru ei, Mercedes-Benz a creat o serie de sunete care sunt redate prin difuzoare și emulează turația unui motor termic. Acestea se schimbă în funcție de modul de condus.
Și dacă tot am amintit de modurile de condus, trebuie menționat și faptul că acestea schimbă puternic reacțiile percepute în EQS. Dacă în modul Confort mașina livrează puterea lin, predictibil, așa cum ne-au obișnuit modelele clasice Mercedes-Benz, în modul Sport „dai de Dracu'”. Scuzați-mi franceza!
EQS se transformă într-o bestie care te poate da cu capul de pernele moi din dreptul tetierelor, într-o milisecundă, grație cuplului livrat instant către asfalt.
Interesant este și faptul că, în ciuda dimensiunilor sale rubensiene, EQS chiar poate fi condus într-un stil ceva mai sportiv. Sigur, nu e recomandat, scopul acestei mașini fiind la capătul opus. Dar dacă vrei să mergi alert, poți să o faci. Aici intervine magistrala suspensie pneumatică, la pachet cu roțile viratoare spate.
Acestea pot atinge chiar un unghi de 10 grade, ceea ce are dublu avantaj. Pe de o parte, vei putea parca acest model de peste 5 metri lungime fără probleme în orice oraș, oricât de înguste ar fi străzile. În al doilea rând, la viteze mari sau pe serpentine, acest sistem va face EQS să pară la fel de scurt ca un Ford Fiesta. De aici și senzația foarte plăcută atunci când conduci mai dinamic.
Suspensia va menține greutatea mașinii sub un control magistral, în timp ce bateria poziționată în podea va ține centrul de greutate redus, ideal pentru orice scop ai avea la volan.
EQS se experimentează la drum lung, unde calitățile de limuzină veritabilă vor deveni evidente. Vei avea parte de confort, liniște și rafinament, așa cum nu ai mai trăit vreodată. Tot în afara orașului vei obține și o autonomie de invidiat, vindecându-te de anxietatea căutării unei stații de încărcare.
Iar dacă această călătorie e făcută noaptea, Hyperscreen-ul și luminile ambientale transformă atmosfera într-una absolut relaxantă. Dar și periculoasă, prin zen-ul care se strecoară. Noroc cu sistemele de asistență, care vor mai sta de pază în caz că suflă Moș Ene cu praf de somn pe la gene.
* * * * *