Mercedes-Benz GLC facelift

GLC facelift 300d 2.0 litri diesel 245 CP Aut9 4Matic

Motor / Transmisie

4.5

În tot acest vârtej periculos creat în jurul motorizărilor diesel, Mercedes-Benz GLC continuă să se bazeze pe acest tip de propulsie și după facelift. Clienții au la dispoziție mai multe versiuni alimentate cu motorină, însă, de departe, cea mai îndestulătoare e cea pe care am testat-o eu. Regăsită sub indicativul 300d, versiunea dispune de un motor de 2.0 litri, capabil să dezvolte 245 de cai putere. Este cel mai potrivit agregat diesel pentru GLC, după părerea mea.

Un SUV premium trebuie să ofere o dinamică bună și resurse care să te ajute în orice manevră. Iar GLC 300d fix asta face. Cuplul de 500 de Nm nu lasă să se simtă cele 1845 de kilograme ale mașinii. Mai ales că este livrat devreme, încă de pe la 1600 de rotații.

Plaja de cuplu maxim se termină destul de repede, pe la 2400 de rotații, însă există cineva care te ajută să te bucuri la maxim de toate resursele mașinii și face din acest motor unul elastic, capabil să tragă bine din orice poziție. Este vorba despre cutia automată cu 9 rapoarte. Poate că liniaritatea este perfectibilă, însă retrogradarea este promptă și îți va oferi încredere. Este suficient să gâdili ceva mai tare pedala de accelerație și cutia înțelege ce planuri ai. Și pe frânare retrogradările sunt destul de bune, semn că Mercedes s-a gândit și la potențialul unei rulări rapide.

De altfel, pentru a scoate tot ce e mai bun de sub capotă, șoferul are la dispoziție mai multe moduri de rulare, iar în cel Sport ai parte de un comportament excelent. În unele momente, cutia automată schimbă destul de târziu, pe la 2200 de rotații. Tot pe aici apare și un temperament destul de intruziv al dieselului.

  • Tatraurs, joi, 21.11.2019 14:25

    Cocalareasca ca design ca toate Mercedesurile din ultimii ani. Ma rog ,parere personala, nu inteleg ceva,cum sa pui un diesel pe o caroserie de doua tone si sa ai doar 50litri rezervorul? Vad ca asta e noua fraiereala la toate marcile,sunt laudate cu volumul portbagajului imens dar tac toti malc cand vine vorba de roata de rezerva,in fapt lipsa spatiului pentru rezerva sau rezervoarele demne de clasa mini. Inca o data,50litri rezervor la 2 tone de masina(macar pentru america au bagat si ei un rezervor de 66l),chiar lux,sariti cu banii.

  • dan_grc, joi, 21.11.2019 14:39

    Chiar eram curios daca la minusuri apare si calitatea anumitor materiale, ma urcasem acum doua luni intr-un GLC si cam asa este, anumite materiale nu sunt in regula, nici vizual, nici tactil, la clasa A se vede tabla usilor la interior, daca are o culoare deschisa sare in ochi, senzatie de low cost, cat costa sa pui niste plastic negru ? De cativa ani Mercedes a scazut calitatea interioarelor, doar la clasa S au grija. Spre comparatie, Bmw sta mai bine la acest aspect, a imbunatatit materialele, inclusiv la seria 1, Bmw sufera la aspect exterior la anumite modele, de fapt asta a ramas singurul atu al Mercedesului, in rest au scazut, trebuie sa schimbe acest lucru pentru ca nu va tine la nesfarsit, vand mai bine, dar in 2019 au deja pierderi importante, de ce ? Cred ca face mari reduceri de dragul vanzarilor, nu vor mai putea face asta multa vreme, dar trebuie sa creasca calitatea interioarelor.

  • Costel, joi, 21.11.2019 17:33

    D-le Bogdan Mirica , nu-mi permit sa va completez din ratiuni care is mai mult decat evidente pe AM in ceea ce ma priveste dar , fiindca de aceasta data musai se impune un dar , pe de alta parte nici nu pot sa-mi reprim la nesfarsit o precizare cat se poate de obiectiva si pertinenta deopotriva dupa pioasa mea parere : faptul ca acest motor ii si singurul dealtfel care se afla intr-o armonie ireprosabila cu aceasta caroserie dintre toate propulsoarele cu combustie interna , numai printr-o astfel de alegere cat se poate de logica , lucida si evident ca rationala si pentru care notiunea de compromis ii cu siguranta doar la stadiul de himera asa cum cert ii numai 300d , cei 245 cp/ 500 nm avand meritul sa confirme eruditia automobilistica a celor pentru care achizitionarea unei masini nu se incheie de cele mai multe ori cu o alegere discutabila si asta doar in faza incipienta dar al carui deznodamant nu se sfieste sa certifice doar blamabilul atunci cand doar is luate in discutie motorizarile pe benzina , cat despre achizitia efectiva a lor ....... D-zeu cu mila

  • PMC, joi, 21.11.2019 21:25

    E superba masina si bine-nteles ca motorizarea Diesel e cea mai nimerita. Designul e foarte-foarte reusit. Bravo Mercedes!

  • zarnesteanu, vineri, 22.11.2019 01:20

    Maina e perfect proportionata pentru un oras american sau la drum lung in afara lui. Nu stiu cum se potriveste in Europa, dar are pe ea cam tot ce iti doresti in anul de gratie 2019. Deja e la face lift si asta insemna ca ai sanse foarte mari sa nimeresti o masina fiabia si pusa la punct din fabrica nu doar in urma testelor, dar si a feed back-ului de la clienti timp de 3-4 ani de zile. Performantele sunt excelente, ca de obicei, iar faptul ca lateralele de jos ale scaunelor sunt nu stiu cum, ma lasa rece. In afara ca il mai atingi cand iti reglezi scaunul, la modelele vechi, de cate ori dai cu mana pe acolo? Hai sa fim seriosi. Cred ca am ajuns la un punct in care avem pretentii peste pretentii si daca se poate pe bani cat mai putini. Comparativ cu interiorul de la C Class -ul meu din 2011, trebuie sa te simti ca in sanul lui Avram in GLC. Nu mai vorbesc de tinuta de drum, samd. Eu cred ca Mercedes a nimerit-o foarte bine cu balanta intre costuri si calitate. Daca cineva prefera o alta marca, perfect. Liber sa iasa pe usa dealerului si sa aleaga ce-i pofteste pipota. Dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Are un design modern, interior perfect si performante de top, Chiar nu inteleg de unde atatea noduri in papura :) Mercedes are masini car pur si simplu te fac sa te simti implinit si sa nu-ti mai doresti nimic altceva din aspectul asta al vietii. My 2 cents.

  • alex, marţi, 03.12.2019 10:44

    La un SUV premium de 50-70k euro, antifonarea motorului si a zgomotelor de rulare la viteza mare, nu ar trebui sa intre in discutie. Vad ca testul de fata le aduce in discutie ca fiind "perfectibile". Problem.