Motor / Transmisie
În tot acest vârtej periculos creat în jurul motorizărilor diesel, Mercedes-Benz GLC continuă să se bazeze pe acest tip de propulsie și după facelift. Clienții au la dispoziție mai multe versiuni alimentate cu motorină, însă, de departe, cea mai îndestulătoare e cea pe care am testat-o eu. Regăsită sub indicativul 300d, versiunea dispune de un motor de 2.0 litri, capabil să dezvolte 245 de cai putere. Este cel mai potrivit agregat diesel pentru GLC, după părerea mea.
Un SUV premium trebuie să ofere o dinamică bună și resurse care să te ajute în orice manevră. Iar GLC 300d fix asta face. Cuplul de 500 de Nm nu lasă să se simtă cele 1845 de kilograme ale mașinii. Mai ales că este livrat devreme, încă de pe la 1600 de rotații.
Plaja de cuplu maxim se termină destul de repede, pe la 2400 de rotații, însă există cineva care te ajută să te bucuri la maxim de toate resursele mașinii și face din acest motor unul elastic, capabil să tragă bine din orice poziție. Este vorba despre cutia automată cu 9 rapoarte. Poate că liniaritatea este perfectibilă, însă retrogradarea este promptă și îți va oferi încredere. Este suficient să gâdili ceva mai tare pedala de accelerație și cutia înțelege ce planuri ai. Și pe frânare retrogradările sunt destul de bune, semn că Mercedes s-a gândit și la potențialul unei rulări rapide.
De altfel, pentru a scoate tot ce e mai bun de sub capotă, șoferul are la dispoziție mai multe moduri de rulare, iar în cel Sport ai parte de un comportament excelent. În unele momente, cutia automată schimbă destul de târziu, pe la 2200 de rotații. Tot pe aici apare și un temperament destul de intruziv al dieselului.
Cocalareasca ca design ca toate Mercedesurile din ultimii ani. Ma rog ,parere personala, nu inteleg ceva,cum sa pui un diesel pe o caroserie de doua tone si sa ai doar 50litri rezervorul? Vad ca asta e noua fraiereala la toate marcile,sunt laudate cu volumul portbagajului imens dar tac toti malc cand vine vorba de roata de rezerva,in fapt lipsa spatiului pentru rezerva sau rezervoarele demne de clasa mini. Inca o data,50litri rezervor la 2 tone de masina(macar pentru america au bagat si ei un rezervor de 66l),chiar lux,sariti cu banii.