Tinuta de drum
Vechiul GLK avea dinamica unei bărci. Așa că eram ușor circumspect în privința mașinii de test. Mercedes a reușit să impresioneze. GLC Coupe este un SUV extrem de bine închegat, cu o suspensie ușor rigidă, dar stabilă și capabilă să estompeze senzația de ruliu. Nu complet, dar până în punctul în care te simți în siguranță să forțezi nota pe viraje.
Direcția nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare, dar este suficient de precisă pentru a oferi încredere. Nu se apropie de cea a rivalilor Porsche Macan și BMW X4, dar își face treaba. De notat faptul că în oraș direcția este mult mai ușoară și manevrabilă decât cea a rivalului BMW X4.
De rulare în off-road nu prea poate fi vorba. Bineînțeles că puteți aborda câteva pante sau șleauri, puteți accesa drumuri neasfaltate, însă suspensia se va simți cam rigidă. Garda la sol nu depășește 17 centimetri, iar unghiurile de atac și degajare nu sunt demne de escapade off-road (20.8 grade și 18.6 grade).
Există sistemul de tracțiune integrală 4Matic, însă acesta își găsește o utilizare mai bună pe asfalt, acolo unde îmbunătățește siguranța în viraje și contribuie la creșterea vitezei cu care le abordați. Bineînțeles, e foarte util și pe timp de iarnă, reușind să scoată mașina din zăpadă sau de pe drumuri acoperite cu gheață. Testat de mine.
Alegerea unei suspensii pneumatice Air Body Control, care o să vă coste 1900 de euro, o să ajute GLC Coupe să ofere o rulare cu mai multe fețe. Asta pentru că există mai multe moduri între care vă puteți decide: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. E clar ce face fiecare, însă trebuie să vă spun că diferențele dintre ele nu sunt neapărat notabile. E clar că suspensia se rigidizează în modul Sport, însă nu cu mult.
Arata ca dreq si GLE si GLC. Sunt groaznice...